Administracja w Polsce rośnie, w Piotrkowie spada

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 17 stycznia 201147
Administracja w Polsce rozrasta się, choć miała się redukować. Miało być 20 tysięcy etatów mniej, będzie... 30 tysięcy więcej. To efekt rządowego planu cięć w urzędach. Jak przedstawia się tymczasem struktura urzędnicza w Piotrkowie?
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85. Jednak to nie wszystko, bowiem do realizacji niektórych zadań UM korzysta z innych form zatrudnienia, np. staże, roboty publiczne i prace interwencyjne, które refundowane są przez Powiatowy Urząd Pracy. W ubiegłym roku było to ok. 30 osób. Tendencja w zatrudnieniu jest ponoć spadkowa, mimo - jak informuje UM - wzrostu liczby zadań, którymi obarcza samorządy rząd, np. ostatnio obsługa funduszu alimentacyjnego. Tymczasem w skali kraju od 2007 roku liczba urzędników wzrosła o 10%. Obecnie jest ich już ponad 310 tysięcy.

 

Okazuje się, że kryzys, a tym samym oszczędności, nie ominęły również urzędników. Od 2009 roku w Piotrkowie nie było podwyżek wynagrodzeń, mimo że koszty inflacji wzrosły o ok. 3 - 4%. Średnia pensja urzędników to 2 tys. 906 zł i 33 gr brutto (z kierownictwem) i 2 tys. 593 zł 14 gr brutto (bez kierownictwa).

 

***


Najmłodszy pracownik Urzędu Miasta w Piotrkowie ma 22 lata.
Najstarszy – 64 lata
Średnia wieku – 44 lata
15 pracowników może pochwalić się stażem powyżej 20 lat pracy w Urzędzie.

POLECAMY

ankieta Ankieta

Czy uważasz, że w Piotrkowie jest zbyt wielu urzędników?


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (47)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

sklave ~sklave (Gość)18.01.2011 13:05

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
Bóg mi świadkiem, tak było.I komputerów nie mieli....


Nie jesteś zbyt młody by to pamiętać.
A komputeryzacja miał usprawnić pracę urzędów!!!!
Hahaha dobre.
Wystarczy do ZUS-u iść i cokolwiek załatwić. Komputer komputerem ale pełną teczkę dokumentów trzeba przynieść.
Trochę techniki i urzędnicy się pogubili.

00


pytacz ~pytacz (Gość)18.01.2011 11:43

Czy pod uwagę byli brani urzędnicy z podlegających UM instytucji MZDiK, MOK, MOPR, OSiR, DDPS, TBS wraz z administracjami domów, itd,itp. Okaże się, że tych urzędników jest znacznie więcej.

00


klet ~klet (Gość)18.01.2011 07:35

"Aman" napisał(a):
Czyżbyś miał jakieś osobiste uprzedzenia? Mnie to ogólnie chodziło by o to, żeby na stronie urzędu miasta były jakieś wzmianki o radnych i ich wykształceniu oraz np. kiedy przyjmują obywateli tego miasta. A tak nie jest.


Nie nie mam po prostu tak jak i Ty chciałbym by osoba publiczna zajmująca stanowisko publiczne i utrzymywana z środków publicznych także udostępniła podstawowe dane o swoim wykształceniu i ścieżce zawodowej. Myślę, że warto by każdy mieszkaniec miasta wiedział kto nim kieruje.

00


predatorback ~predatorback (Gość)18.01.2011 06:34

Aman - czemu nie chce Ci się dobrze poszukać?!! Przecież ze strony UM jest odnośnik do Rady w zakładce Wladze Miasta: http://rada.piotrkow.pl/

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.01.2011 23:00

"Mala" napisał(a):

A skąd te wyliczenia??


Z wyliczenia.

"Mala" napisał(a):
Kto je robił??


Ci, co w tym biegli są.

"Mala" napisał(a):
Czy to czasem nie jest tak jak to zwykło się mówić - "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma"??


Nie. Nie jest tak. Co więcej, w grupie czyniącej te obliczenia ścierały się (nadal się ścierają) dwie frakcje. Ta druga (nie przytaczałem pierwotnie tych danych, żeby nie rozsierdzać zanadto co poniektórych) optowała przy pozostawieniu ledwo (aż!) setki urzędników.

"sklave" napisał(a):
Pamiętam kiedy UM zatrudniał kilkadziesiąt osób i był w tym budynku jeszcze Urząd Skarbowy, Wydział Komunikacji, Urząd Statystyczny może coś przeoczyłem to przepraszam.
I to było nie tak dawno
30 - 50 lat temu.


Bóg mi świadkiem, tak było. I komputerów nie mieli, tylko liczydła albo tzw. kręciołki (mechaniczne maszynki do liczenia).

00


mini19103 ~mini19103 (Gość)17.01.2011 21:24

"anigav" napisał(a):
ciekawe jaki poziom


Pewnie do słuchania płyt chodnikowych nie dojdzie:)

"anigav" napisał(a):
piatkowy koncert noworoczny


No cóż koncert,koncertem,ale ciekawe ile i kto za tę imprezkę zapłaci.
A tak w ramach ścisłości dziura budżetowa zamiast maleć znów się powiększy,oby nasi włodarze sami w nią nie wpadli:)

00


Aman Amanranga17.01.2011 21:24

"klet" napisał(a):
Chodziło mi raczej o p. Skórkę.

Czyżbyś miał jakieś osobiste uprzedzenia? Mnie to ogólnie chodziło by o to, żeby na stronie urzędu miasta były jakieś wzmianki o radnych i ich wykształceniu oraz np. kiedy przyjmują obywateli tego miasta. A tak nie jest.

00


Mała Małaranga17.01.2011 20:42

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
Czyli, jak zwykle, wychodzi około 300 osób. Były robione rzeczowe wyliczenia, że wystarczyłaby połowa urzędników do obsługi działalności UM, ale nie znajdzie się odważny, który zredukuje zatrudnienie w magistracie o 150 pracowników. Nie ma mocnych!


A skąd te wyliczenia?? Kto je robił?? Czy to czasem nie jest tak jak to zwykło się mówić - "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma"??

00


coś takiego! ~coś takiego! (Gość)17.01.2011 19:10

"Lola" napisał(a):
Czytać Pan nie umisz?!


Gwoli ścisłości umisz czy umiesz, a może nie potrafisz?

00


anigav ~anigav (Gość)17.01.2011 18:30

ciekawe jaki poziom intelektualno-rozrywkowy bedzie miec piatkowy koncert noworoczny prezia

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat