Administracja w Polsce rośnie, w Piotrkowie spada

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 17 stycznia 201147
Administracja w Polsce rozrasta się, choć miała się redukować. Miało być 20 tysięcy etatów mniej, będzie... 30 tysięcy więcej. To efekt rządowego planu cięć w urzędach. Jak przedstawia się tymczasem struktura urzędnicza w Piotrkowie?
fot. ePiotrkow.plfot. ePiotrkow.pl

Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85. Jednak to nie wszystko, bowiem do realizacji niektórych zadań UM korzysta z innych form zatrudnienia, np. staże, roboty publiczne i prace interwencyjne, które refundowane są przez Powiatowy Urząd Pracy. W ubiegłym roku było to ok. 30 osób. Tendencja w zatrudnieniu jest ponoć spadkowa, mimo - jak informuje UM - wzrostu liczby zadań, którymi obarcza samorządy rząd, np. ostatnio obsługa funduszu alimentacyjnego. Tymczasem w skali kraju od 2007 roku liczba urzędników wzrosła o 10%. Obecnie jest ich już ponad 310 tysięcy.

 

Okazuje się, że kryzys, a tym samym oszczędności, nie ominęły również urzędników. Od 2009 roku w Piotrkowie nie było podwyżek wynagrodzeń, mimo że koszty inflacji wzrosły o ok. 3 - 4%. Średnia pensja urzędników to 2 tys. 906 zł i 33 gr brutto (z kierownictwem) i 2 tys. 593 zł 14 gr brutto (bez kierownictwa).

 

***


Najmłodszy pracownik Urzędu Miasta w Piotrkowie ma 22 lata.
Najstarszy – 64 lata
Średnia wieku – 44 lata
15 pracowników może pochwalić się stażem powyżej 20 lat pracy w Urzędzie.

ankieta Ankieta

Czy uważasz, że w Piotrkowie jest zbyt wielu urzędników?


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (47)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Lola ~Lola (Gość)17.01.2011 17:36

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):

W Woli Krzysztoporskiej? Czy w Woli Kamockiej ?


W jakiej Krzysztoporskiej?
Jakiej Kamockiej?
Czytać Pan nie umisz?!
Przecież jasno napisane, że w Woli Ścisłości
http://img716.imageshack.us/f/wola.jpg/

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.01.2011 16:40

"mag" napisał(a):
W woli scisłości


W Woli Krzysztoporskiej? Czy w Woli Kamockiej ?

00


mag ~mag (Gość)17.01.2011 16:14

W woli scisłości, p. M. Skórka ma wyższe studia magisterskie (dzienne 5-letnie) i podyplomówkę, oba z Uniwersytetu Łódzkiego, ukończyła też studia w Niemczech, co więcej nie jest w Radzie Miasta, więc o co Wam chodzi???

00


sklave ~sklave (Gość)17.01.2011 15:14

"Piotr-Wlostowic" napisał(a):
Czyli, jak zwykle, wychodzi około 300 osób


Pamiętam kiedy UM zatrudniał kilkadziesiąt osób i był w tym budynku jeszcze Urząd Skarbowy, Wydział Komunikacji, Urząd Statystyczny może coś przeoczyłem to przepraszam.
I to było nie tak dawno
30 - 50 lat temu.
No lecz wtedy mieliśmy ten wstrętny komunizm....

00


ktoś ~ktoś (Gość)17.01.2011 14:37

Zapomniano dodać,że utworzono spółki miejskie i tam zatrudnia się szereg różnych osób.Prosty przykład?-MZDiK.Kilka lat temu tę pracę wykonywało tylko kilka osób,teraz-co najmniej 50.Nie jest to jedyna spółka w mieście,która tak się "rozrosła".

00


klet ~klet (Gość)17.01.2011 13:54

"Aman" napisał(a):
Mógłbyś ją podać bo ja znalazłem, że jest na sprzedaż:


Oj moja pomyłka !
Chodziło mi raczej o p. Skórkę.
Przepraszam za roztargnienie. Widać to wpływ tej wiosennej pogody :)
Co do wykształcenia p.Tera nie wnikam nie dociekam jest mnie to obojętne.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.01.2011 13:59

00


Piotr Włostowic ~Piotr Włostowic (Gość)17.01.2011 13:49

"epiotrkow.pl" napisał(a):
Liczba etatów w piotrkowskim Urzędzie (stan na grudzień 2010 r.) to 275,85. Jednak to nie wszystko, bowiem do realizacji niektórych zadań UM korzysta z innych form zatrudnienia, np. staże, roboty publiczne i prace interwencyjne, które refundowane są przez Powiatowy Urząd Pracy. W ubiegłym roku było to ok. 30 osób.


Czyli, jak zwykle, wychodzi około 300 osób. Były robione rzeczowe wyliczenia, że wystarczyłaby połowa urzędników do obsługi działalności UM, ale nie znajdzie się odważny, który zredukuje zatrudnienie w magistracie o 150 pracowników. Nie ma mocnych!

00


Aman Amanranga17.01.2011 13:04

"klet" napisał(a):
Ma swoją stronę

Mógłbyś ją podać bo ja znalazłem, że jest na sprzedaż:
http://jandziem.cba.pl/monikaterapl/

00


Aman Amanranga17.01.2011 13:01

"klet" napisał(a):
Zastanawia mnie np. dlaczego p.Tera nie ujawniła swojego wykształcenia.

Ale na szczęście jeden młody karateka z bożej łaski, który swego czasu rozbijał drzwi w klatkach na Łódzkiej już nie jest w radzie miasta. Pani Tera znowu fuksem dostała się do rady z tą niewielką ilością głosów. Ma kobieta szczęście albo nieźle kombinuje. To może ją zachęcimy do wyjawienia swojego wykształcenia.

00


klet ~klet (Gość)17.01.2011 12:57

"Mala" napisał(a):
Przecież on nawet nie ma wyższego wykształcenia...


Ma czy nie ma. Nie ma to znaczenia. Po co mu ono (jeśli nie ma go) do pracy w UM ?
Zastanawia mnie np. dlaczego p.Tera nie ujawniła swojego wykształcenia. Ma swoją stronę, piastuje ciekawe stanowisko i taka informacja byłaby wskazana.
Jeden z wiceprezydentów też nie bardzo wiem czy ma ten tytuł doktorski czy nie bo za "błąd" w pracy doktoranckiej dostać tytuł to nie za ciekawie :( "Kierunki przekształceń własnościowych w gospodarcze komunalnej"
Nic już nie jest jasne :(

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat