Nabór na rachmistrzów spisowych zakończył się 9 lutego. Do magistratu wpłynęły 64 kandydatury. Jeszcze w lutym kandydaci rozpoczną zdalne szkolenia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Całość zakończy egzamin. po którym powstanie lista rankingowa osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza.
O kolejności decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie (pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (drugie kryterium).
W Piotrkowie Trybunalskim do pracy powołanych zostanie 30 rachmistrzów, którzy za swoją pracę otrzymają wynagrodzenie.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;
2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
NSP zaplanowano w dniach 1 kwietnia do 30 czerwca, wg stanu na 30 marca 2021 r. godz. 24.00. Po raz pierwszy w historii obowiązkowy będzie samospis internetowy. Jeśli ktoś (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność) nie będzie się w stanie samospisać, pomogą mu w tym rachmistrze – bezpośrednio lub telefonicznie.
za piotrkow.pl