Ponad 63% z nich (67 tys. 617) czekało na obsługę krócej niż 5 minut, a średni czas obsługi to 7 min i 42 sek. Są to dane wygenerowane przez system Q-MATIC funkcjonujący w piotrkowskim magistracie od 2004 roku. Na wynik ten złożyły się dane zebrane z dwóch budynków: przy Pasażu Rudowskiego 10 i Szkolnej 28 – informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik Biura Prasowego Urzędu.
„Pasaż” odwiedziło 49 tys. i 1 klient, z czego najwięcej udało się do stanowisk kas (15 tys. 333), dowodów osobistych (14 tys. 062) i Urzędu Stanu Cywilnego (11 tys. 854). W dalszej kolejności jest działalność gospodarcza (4 tys. 465) oraz podatki (3 tys. 287).
W magistracie przy ulicy Szkolnej najwięcej osób załatwiało sprawy w Referacie Komunikacji (30 tys. 773). Dalsza kolejność to kasy (21 tys. 095) oraz stanowiska ds. dowodów osobistych i meldunków (5 tys. 902), które przeniesiono do nowo wyremontowanych pomieszczeń Urzędu przy ulicy Szkolnej w drugiej połowie roku.
Warto wspomnieć, że klienci naszego Urzędu zaczynają rezerwować kolejkę przez internet, co znacząco skraca czas oczekiwania. - Wówczas klient przyjeżdża na określoną godzinę – mówi Bogdan Munik, sekretarz miasta (na zdjęciu) i zachęca do odwiedzania strony internetowej Biura Obsługi Mieszkańców, na której znajduje się wiele udogodnień skracających czas obsługi, w tym rezerwacja kolejki. W minionym roku z tej opcji skorzystało 520 osób.
Przypominamy, że każdy obywatel posiadający Profil Zaufany, może załatwić wiele spraw za pośrednictwem platformy ePUAP, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.