Co to jest Google Ads?
Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów, to musisz postawić na skuteczną reklamę w Internecie. Dlaczego? Otóż jeśli użytkownik, poszukując produktów lub usług, nie znajdzie Twojej firmy w sieci, to zapewne skorzysta z oferty konkurencji. Chcesz temu zapobiec? W takim razie postaw na odpowiednie formy promocji online.
Rozwiązaniem, które powinno Cię zainteresować, jest Google Ads, czyli niezwykle popularne narzędzie marketingu, które opiera się na płatnych działaniach w ekosystemie wyszukiwarki. System reklamowy umożliwia planowanie, przygotowanie i publikację kampanii w różnych miejscach sieci. Właśnie dlatego stanowi niedościgniony kanał promocji pod względem formatów, zasięgu i funkcjonalności.
Znane również pod poprzednią nazwą Google AdWords rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku zarówno dużych, jak i małych oraz średnich biznesów. Płatny marketing w wyszukiwarkach pozwala rozwinąć firmę, pozyskać nowych klientów oraz zrealizować różne cele biznesowe.
Kampania Google Ads – na czym polega?
Aby móc sprawniej poruszać się w przestrzeni kampanii internetowych i lepiej zrozumieć korzyści płynące z tej formy marketingu, warto wiedzieć, na czym polega Google Ads.
Otóż działając online, właściwie codziennie spotykasz się z reklamą. Na przykład, gdy po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce, na pierwszym miejscu wyświetlił Ci się link sponsorowany. Tego typu płatną promocję użytkownicy mogą znaleźć jednak w różnych miejscach sieci. W systemie wyszukiwarki można bowiem tworzyć kampanie:
-
w wynikach wyszukiwania – nad, pod i obok treści organicznych (bezpłatnych),
-
w sekcji Zakupów Google (Google Merchant),
-
w sieci Google Display Network (w serwisach partnerskich wyszukiwarki),
-
w serwisie YouTube, poczcie Gmail czy aplikacjach.
Dostępne są też różne formaty reklamowe – od klasycznych banerów i animacji, przez linki sponsorowane, po kampanie tekstowe i video. Popularnością cieszą się także kampanie produktowe, remarketingowe czy lokalne.
Zastanawiasz się, co sprawia, że konkretny zestaw reklam wyświetla się internautom? Weź pod uwagę, że Google Ads działa w systemie aukcyjnym. Dla każdego miejsca, w którym pojawiają się treści sponsorowane, są organizowane aukcje, a wyszukiwarka promuje tylko najlepiej ocenione kreacje i zestawy. O ostatecznej pozycji kampanii decydują różne czynniki, a wśród nich m.in.:
-
atrakcyjność i trafność zestawu reklam względem potrzeb użytkownika,
-
wyznaczona przez Ciebie oraz konkurencję maksymalna stawka za kliknięcie,
-
dopasowane do potrzeb klientów oraz opisujące ofertę słowa kluczowe,
-
czas prowadzenia płatnej kampanii oraz jej współczynnik klikalności,
-
zgodność z lokalizacją oraz typem urządzenia wyszukującego,
-
odpowiednia optymalizacja i jakość strony WWW, na którą kieruje reklama.
Aby czerpać korzyści z promocji w wyszukiwarce, należy przygotować więc wysokiej jakości kampanię reklamową.
Jak reklamować się w Google Ads?
Wiesz już, że jeśli chcesz dotrzeć do nowych użytkowników dzięki Google Ads, to musisz przygotować wartościowy zestaw reklam. W systemie reklamowym wyszukiwarki podczas konfiguracji kampanii należy wybrać:
-
słowa kluczowe związane z Twoją działalnością,
-
miejsce w sieci, gdzie pojawi się treść sponsorowana,
-
lokalizację, wiek oraz język potencjalnych odbiorców,
-
urządzenia, na których reklama ma być dostępna,
-
godziny, dni i częstotliwość wyświetlania zestawu.
To jednak jeszcze nie wszystko! Poza rodzajem reklam musisz też wyznaczyć ich konkretny i mierzalny cel. Może być to budowanie rozpoznawalności marki, promowanie oferty, kierowanie na firmową witrynę czy zachęcenie do określonej akcji np. wizyty w punkcie stacjonarnym.
Ważnym krokiem będzie ponadto stworzenie atrakcyjnego copy (treści) oraz przygotowanie odpowiedniej strony docelowej. Nie możesz zapomnieć przy tym o określeniu budżetu – dziennego lub miesięcznego.
Najpopularniejszym modelem płatności jest CPC (Cost Per Click), w którym płacisz wyłącznie, gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany i przejdzie do Twojej witryny. Możesz wybrać też na przykład system CPV, w którym płacisz za obejrzenie lub podjęcie interakcji z filmem czy CPA – format ściśle związany z konwersją np. wypełnieniem formularza.
Na koniec musisz pamiętać, że konfiguracja i opublikowanie kampanii reklamowej to wciąż za mało. Należy ją jeszcze stale optymalizować i monitorować, aby uzyskać oczekiwane efekty.
Reklama Google Ads – czy warto? Podsumowanie
Wiesz już sporo o systemie reklamowym wyszukiwarki. Pamiętaj też, że Google Ads przynosi wiele korzyści dla biznesu – od obecności firmy w popularnych serwisach, przez dotarcie do internautów zainteresowanych ofertą, po możliwość pozyskania nowych klientów w relatywnie krótkim czasie.
Jeszcze więcej możesz jednak zyskać, jeśli podejmiesz współpracę z marką WeNet, która ma status Google Partner Premium. To oznacza, że doradcy internetowi znają się na rzeczy i wiedzą, jak rozkręcić małe i średnie firmy. Wybierz bogatą ofertę specjalistów w swoich działaniach, a otrzymasz:
-
certyfikowane wsparcie i wiedzę,
-
wzrost liczby wizyt na firmowej stronie WWW,
-
pomoc w realizacji wielu celów reklamowych,
-
pełną kontrolę nad budżetem i płatność za rezultaty.
Podejmując decyzję, weź pod uwagę, że kampanie reklamowe przynoszą mierzalne i natychmiastowe efekty, zapewniają ogromny zasięg, efektywne targetowanie oraz elastyczność budżetową. Wciąż nie wiesz, czy warto zainwestować w Google Ads? Już teraz zamów darmową konsultację na WeNet.pl i poznaj potencjał płatnej reklamy w wyszukiwarce.