Po pierwsze jakość, a nie ilość. Stara szkoła pozycjonowania stron odchodzi do lamusa
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pozycjonowanie mocno ewoluowało. Zmiany dotyczą chociażby sposobu zaspokajania oczekiwań algorytmów Google wobec firmowych portali. Dzisiaj niekwestionowanym królem, jeżeli chodzi o link building, będzie wysoka jakość. Wcześniej mowa była wyłącznie o dużej ilości odnośników, podchodzących powoli pod niedozwolony spam. Uwagę trzeba zwrócić nie tylko na źródło takiego odsyłacza, ale przede wszystkim na sposób, w jaki tekst został napisany. Content powinien służyć jako reklama przedsiębiorstwa. Popularne jeszcze kilka lat temu precle nie charakteryzują się już ogromną skutecznością. Coraz nowsze aktualizacje dla algorytmu wyszukiwarki sprawiają, że dzisiaj Googlebot docenia pierwszorzędną jakość warstwy tekstowej oraz technicznej, czyli renomowanego źródła. Szacuje się, że jeden opłacony link na znanym wśród internautów portalu jest bardziej wartościowy od kilku umieszczonych na gorszej klasy portalach. Pozycjonowanie stron internetowych w oparciu o budowanie linków zgodne z praktykami White Hat SEO będzie marketingowym strzałem w dziesiątkę dla Twojego przedsiębiorstwa. O odpowiednie linkowanie może zadbać agencja Afterweb, cechująca się wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej.
Gdzie linkować, aby pozycjonowanie stron internetowych przynosiło oczekiwany efekt?
Odpowiedź na to pytanie tylko na pierwszy rzut oka wydaje się być bajczenie prosta. Przecież w grę wchodzi nawet kilkaset portali, a tylko niektóre spełniają założenia algorytmu Google o linkach wysokiej jakości. Sytuacja komplikuje się zwłaszcza wtedy, gdy mamy do czynienia z regionalnym pozycjonowaniem stron. Wówczas zachodzi potrzeba dbania o umieszczenie odnośnika również na lokalnych witrynach, dedykowanych konkretnym aglomeracją na mapie Polski. Za atrakcyjny rynek w ostatnich latach uchodzi Bydgoszcz. Jeśli interesuje Cię zdominowanie tego regionu, skorzystaj z wieloletniego doświadczenia agencji SEO. To właśnie one mogą pochwalić się rozbudowaną siatką partnerów medialnych i narzędziami do profesjonalnej analizy domeny. Grupę wartościowych źródeł bez wątpienia stanowią informacyjne serwisy, specjalistyczne fora, prestiżowe katalogi stron lub popularni blogerzy, gwarantujący nie tylko osadzenie linka, ale także reklamę samego produktu. Wówczas zyskujesz podwójnie.