- Do tej pory z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać tylko klienci, posiadający swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz na spotkanie w ZUS z pracownikiem będzie mógł umówić się każdy, także ten klient, który konta na PUE jeszcze nie ma. Wystarczy, że zadzwoni i dokona rezerwacji – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Na terenie województwa łódzkiego mamy trzy oddziały ZUS. Żeby na wizytę umówić się w:
- I oddziale ZUS lub w jednej z podlegających pod niego placówek, należy zadzwonić pod nr: 42 638 -21- 61
- II oddziale ZUS lub w jednej z podlegających pod niego placówek, należy zadzwonić pod nr: 43 824 -73 -20
- Oddziale ZUS w Tomaszowie Mazowieckim lub w jednej z podlegających pod niego placówek, należy zadzwonić pod nr: 446 - 468 -513.
Podczas rozmowy należy podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS. Uwaga! Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się najwcześniej 6 dni przed jej planowanym terminem.
Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i komfort klientów ZUS. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej. Z ekspertem można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę poprzez stronę www.zus.pl.