Powiat piotrkowski tworzy markę lokalną. Nowe logo i hasło promocyjne

Region Wtorek, 01 września 202022
"Powiat Piotrkowski - Prosto z serca", tak brzmi nowe hasło promocyjne ziemi piotrkowskiej. Przedstawiono je wraz z nowym logiem, inspirowanym kształtem serca, podczas specjalnej konferencji, w której wzięli udział samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, kół gospodyń wiejskich oraz wytwórcy lokalnych produktów. Spotkanie odbywało się zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych, ale pomimo to przebiegło w doskonałej atmosferze i padły liczne pomysły dotyczące dalszej strategii promocji powiatu.

Ładuję galerię...

- Szukając unikatowej tożsamości dla powiatu sięgnęliśmy do badań i przeanalizowaliśmy potencjał, jaki tu jest i znaleźliśmy go w kilku rzeczach. Pierwszą z tych rzeczy jest lokalizacja pod względem turystycznym. Powiat jest w sercu Polski i stąd jest wszędzie blisko. Ważne jest też to, że ziemia piotrkowska ma bardzo dużo przestrzeni. Są tu lasy, woda i świeże powietrze, co w czasach takiego strachu przed covidem i dużymi ludzkimi skupiskami jest ogromną wartością. Położenie na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych ponownie przyniosło nam skojarzenie z sercem Polski. Kiedy już złapaliśmy tę symbolikę serca to podczas spotkań, które mieliśmy w gminach zetknęliśmy się z bardzo dużą serdecznością gospodyń oraz ludzi tworzących produkty lokalne i pomyśleliśmy, mając kontakt z osobami z całej Polski, że to jest bardzo unikatowa wartość. Ta serdeczność, ten element człowieczeństwa i bliskości jest dużym atrybutem. Jak to wszystko dodaliśmy do siebie i dołożyliśmy potencjał wynikający z wysokich miejsc w rankingach różnych produktów regionalnych to wyszło nam, że produkt z powiatu piotrkowskiego jest właśnie prosto z serca i przy tym chcieliśmy zostać, przy takiej indywidualnej i autentycznej opowieści z serca - opowiada o procesie kreacji marki produktu lokalnego powiatu Szymon Sikorski, wykładowca Uniwersytetu i twórca koncepcji. 

 

Szymon Sikorski podkreślił jednocześnie, że absolutnie podstawowa dla dalszego rozwoju marki lokalnej będzie współpraca pomiędzy samorządami oraz twórcami produktów lokalnych pod parasolem, który tworzy Starostwo Powiatowe. - Promocję tej marki rozpoczęliśmy tak naprawdę kilka lat temu. Dzisiaj na ukończeniu mamy już inkubator miodu i produktów pszczelich w Wolborzu, który będzie właśnie rozpoczynał produkcję tych nowocześnie opakowanych produktów pszczelich. Za chwilę rozpoczniemy budowę inkubatora gastronomicznego przy szkole w Czarnocinie, który będzie służył także kołom gospodyń wiejskich do produkowania tych smacznych potraw, ale również w nowoczesnym wydaniu, aby można było je sprzedawać - wymienia najbliższe plany starosta piotrkowski, Piotr Wojtysiak. 

 

Starosta zapowiada także tworzenie platform sprzedażowych dla produktów regionalnych z powiatu. Starostwo jest już po rozmowach z sieciami hoteli oraz restauracjami, które miałyby oferować lokalne marki. Regionalni producenci mają być także promowani w powstającym na dawnym dworcu PKS w Piotrkowie, centrum przesiadkowym. 

 

Kształtowanie marki produktu lokalnego Powiatu Piotrkowskiego zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach "Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie" i jest realizowane przez Wydział Rozwoju, Projektów i Funduszy Zewnętrznych Starostwa Powiatowego. 

 

Jak zgodnie podkreślają twórca koncepcji oraz starosta piotrkowski w dzisiejszych czasach tworzenie nowoczesnych i atrakcyjnych kreacji produktów jest niezbędne, aby je sprzedawać. Pieniądze przeznaczone na tworzenie wspólnej marki powiatowej należy traktować jako inwestycję, która umożliwi konkurowanie z dużymi producentami. 


Zainteresował temat?

5

5


Zobacz również

Komentarze (22)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)03.09.2020 17:33

Ucziwie... pomysl z marka dobry, ale koncepcja slaba... bardzo...

10


gość ~gość (Gość)02.09.2020 16:10

"Człowiek z nowymi pomysłami jest wariatem, dopóki nie odniesie sukcesu", mam nadzieję ze uda się Państwu wypromować lokalne produkty.

10


Hejka ~Hejka (Gość)02.09.2020 15:55

A i jeszcze jedno, tu jest napisane, że pozyskali środki zewnętrzne a nie brali Waszych z podatków. Czytajcie ze zrozumieniem!

00


Hejka ~Hejka (Gość)02.09.2020 15:53

Czytam te komentarze i nie wierzę, jak bardzo rozwinięta jest głupota wśród mieszkańców Piotrkowa. Najlepiej to żeby się położyli i nic nie robili tylko czekali aż ich COVID dopadnie i zabije!
Jak dobrze czytam w tym artykule to chyba nie Urząd Miasta, a Starostwo to robi i chyba po to żeby pomóc Kołom Gospodyń Wiejskich sprzedawać ich produkty, które teraz wyparte są przez taniochę z marketów, więc czego Wy tu nie rozumiecie?
Niech się Miasto uczy od Powiatu jak pomagać tym na samym dole! Te babcie często sprzedają sernik za złotówkę na dożynkach mimo że wart jest 5 albo i 10!

20


covid ~covid (Gość)02.09.2020 09:32

Dlaczego w dobie pandemii organizowane są takie spotkania grupowe nic nie wnoszące do rozwoju miasta. Czy któryś z urzędników siedzących tam za Nasze pieniądze pomyślał, że może przywlec koronawirusa do danego urzędu. Czy takie spotkania dzisiaj, kiedy firmy są zamykane i ponoszą straty są potrzebne? Czy jest tam zachowany jakikolwiek dystans społeczny. Zwracam się z prośbą do sanepidu o ukaranie organizatora i uczestników - jako osoby publiczne narażające podległych im pracowników.

21


gość ~gość (Gość)02.09.2020 09:19

Już nie ma na co wydawać pieniędzy? Samo logo ma zmienić to co wszyscy wiedzą, że Piotrków to wielka, czarna dziura. Bo już latarnie wyłączają, żeby oszczędzać

31


chrum chrum ~chrum chrum (Gość)01.09.2020 12:33

Jak nie chcesz niczego robić - zrób "coś". Coś głupiego, bezsensownego. Zarzucajkę jem od lat 60. zalewajkę też. A w Mierzynie nigdy nie byłem. Dorzućcie do tego jeszcze jakiś chleb - no, na przykład z pewnej wsi z gminy Sulejów - bo w innych częściach Polski chleba nikt nie jadał.

60


gość ~gość (Gość)01.09.2020 20:26

To serce to bardziej wątrobę przypomina

50


gość ~gość (Gość)01.09.2020 19:47

Pan Szymon Sikorski??? A kto to jest? Nie macie na co kasy wydawać!!!! Samorządowcy puknijcie się w Wasze łby. Tylko magazyny i chlewnie. Żenada totalna...

41


maddox maddoxranga01.09.2020 12:49

Ja mam lepszą propozycję, lepiej pasującą do "natury" Powiatu Piotrkowskiego:

powiat_logo.jpg

161


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat