Konta bankowe - przegląd opcji i usług dodatkowych
Banki oferują swoim klientom coraz więcej możliwości i udogodnień. Prześcigają się w promocjach, zwracają użytkownikom kont bankowych pieniądze za dokonane operacje, proponują korzystne opcje finansowania. Ponadto udostępniają obsługę transakcji zagranicznych czy umożliwiają kupno biletu komunikacji miejskiej, a nawet mobilne doładowanie telefonu. Z czego jeszcze mogą korzystać klienci poszczególnych banków?
Współczesne konto bankowe
Obecnie banki oferują znacznie więcej niż kilkanaście lat temu. Bankowość ewoluowała ze zwykłej w internetową i mobilną. Wszystko to, co kiedyś było dostępne jedynie w stacjonarnej placówce, teraz można wykonać przy użyciu konta internetowego czy aplikacji na telefon. Jednak rynek nie lubi stagnacji. Klienci oczekują od banków większego zaangażowania w zakresie zaspokajania potrzeb.
W związku z tym oferowane są nie tylko usługi depozytowe wraz z wpłatami i wypłatami gotówkowymi, ale również możliwość wzięcia kredytu czy pożyczki, obsługiwanie transakcji zagranicznych, wymiana walut czy serwisy doradcze. Współczesne konto bankowe wiąże się również z opcją wypłacania pieniędzy nie tylko w bankomatach oraz doładowywaniem telefonu przez 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Konto bankowe, a opcje dodatkowe
Rynek opcji dodatkowych, czyli tzw. VAS-ów w polskiej bankowości rozwija się bardzo szybko. Banki udoskonalają swoje produkty, ułatwiając życie ich użytkownikom. Współczesna karta debetowa pozwala na dokonywanie płatności nawet w obcych walutach. Dodatkowo dla wszystkich zainteresowanych klientów dostępny jest kantor online. Funkcjonalność ta przydaje się zwłaszcza podróżnikom albo osobom, które robią zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.
Banki wspierają również aktywne oszczędzanie. Oprócz lokat, na wielu rachunkach możliwa jest opcja odkładania pieniędzy na wybrany przez siebie cel. Możesz regularnie wpłacać stałą wartość lub daną część procentową od kwoty transakcji. Do usług dodatkowych należą również programy przywilejów, w których za zakupy w wybranych sklepach, biorących udział w promocji, dostajesz rabat lub bezpośredni zwrot środków na rachunek (zależny od wielkości udzielonej zniżki).
Ponadto instytucje finansowe pomagają w rozwiązywaniu spraw urzędowych wraz z zapewnieniem internetowej autoryzacji. Jest to możliwe poprzez założenie ePUAP, czyli profilu zaufanego, który umożliwia całodobowy dostęp do urzędów przez internet. Za jego pomocą sprawdzisz również historię OC/AC swojego samochodu czy uzyskasz wgląd do profilu pacjenta online. Przez internetowe konto bankowe możesz także skorzystać z oferty ubezpieczeń czy leasingu.
Korzyści z aplikacji mobilnej
Opcją dodatkową do konta bankowego jest aplikacja mobilna. Dzięki niej możesz na bieżąco monitorować stan swoich finansów, dokonywać przelewów czy wnioskować o pożyczkę. Ponadto oferuje ona szybkie i intuicyjne rozwiązania, szczególnie lubiane przez młodych klientów.
Za pomocą aplikacji mobilnej możesz zapłacić za parking, doładować telefon czy kupić bilet na autobus komunikacji miejskiej. Dodatkowo banki umożliwiają wygodne wypłaty BLIKIEM z większości bankomatów. Wystarczy wybrać tę opcję, przepisać kod wygenerowany w aplikacji i potwierdzić wykonanie operacji numerem PIN ustalonym indywidualnie na mobilnym koncie bankowym. Poprzez taką formę płatności dokonasz również szybkiego transferu środków na numer telefonu. Stosunkowo nową opcją jest prośba o przelew, dzięki której w łatwy sposób poprosisz przyjaciół czy rodzinę o dodatkowy zastrzyk gotówki.
Aplikacja to również doskonały sposób na opłacanie faktur i rachunków. Powiadomienia push będą Ci przypominać o nadchodzących zobowiązaniach, a asystent płatności skanując kod QR, automatycznie pobierze wszystkie dane do przelewu. Wystarczy jedynie potwierdzenie transakcji i operacja zostanie wykonana. Możesz również ustalić stałe zlecenia w wybrany dzień miesiąca.
Podsumowanie – opcje dodatkowe w bankowości
Do utrzymania silnej pozycji na rynku usług bankowych potrzebne jest tradycyjne podejście z nutą innowacyjności. Banki wychodzą naprzeciw klientom i dostosowują swoje produkty do obecnego zapotrzebowania. Wystarczy przejrzeć aktualną ofertę, by się o tym przekonać - doładowania telefonu, opłaty parkingowe i dostęp do e-urzędów są już na porządku dziennym.