Przeciążone ciężarówki mają znikać z piotrkowskich ulic

Strefa FMRegion Sobota, 04 stycznia 202046
Sytuacja na drogach Piotrkowa Trybunalskiego i powiatu piotrkowskiego od wielu miesięcy jest trudna. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest budowa autostrady A1. Piotrkowscy policjanci chcą walczyć z nielegalnymi wjazdami na teren miasta pojazdów ciężarowych. Często zdarza się bowiem, że są one zdecydowanie przeciążone.
fot.: archiwum ePiotrkow.plfot.: archiwum ePiotrkow.pl

W tym celu w grudniu przedstawiciele Urzędu Miasta, Starostwa Powiatowego, Inspekcji Transportu Drogowego, Komendy Wojewódzkiej oraz Komendy Miejskiej Policji w Piotrkowie spotkali się by porozmawiać o tym jak najlepiej sobie z obecną sytuacją radzić. - Jednym z podstawowych problemów, jakie widzimy na naszych drogach jest ruch tranzytowy. Często zdarza się, że kierowcy ciężarówek, którzy wjeżdżają do miasta i podróżują drogami powiatu robią to niezgodnie z prawem ponieważ nie stosują się do znaków zakazujących im wjazdu. Często prowadzone przez nich pojazdy są też zdecydowanie przeciążone - powiedział nam mł. insp. Jacek Rzepkowski, zastępca komendanta KMP w Piotrkowie Trybunalskim. W związku z tym policjanci zapowiadają wzmożone kontrole, które mają zapobiegać tego rodzaju zachowaniom. - Musimy skierować większą liczbę funkcjonariuszy do służby na drodze. Będziemy w tym wspierani przez policjantów z Łodzi. Planujemy też jeszcze ściślej współpracować z przedstawicielami Straży Miejskiej, ITD oraz z naszymi kolegami z powiatów ościennych – dodał mł. insp. Rzepkowski.

Przykładów nielegalnych wjazdów ciężarówek na teren miasta było w 2019 roku wiele. Podczas jednej z kontroli mundurowi zatrzymali dwa pojazdy przewożące... czołgi. W tamtym przypadku zespół pojazdów był przeciążony aż o ponad 33 tony.


Zainteresował temat?

8

3


Zobacz również

Komentarze (46)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)11.01.2020 22:09

W tygodniu codziennie tj pn,do pt, o godz 3.10 ul. Wolborska pędzą tiry ok 80km na godzinę w kierunku na mieszczą do ronda i dalej. Codziennie i nic aż mury okolicznych domów trzeszcza.

10


półgość ~półgość (Gość)08.01.2020 19:28

Ulica Sulejowska, naczepa z żółtą plandeką za nią policja i co i nic. I na pewno nie był to wjazd docelowy. Jestem ciekaw z czyjej kasy będzie remont?

20


gość ~gość (Gość)05.01.2020 09:43

Kontrolę powinny odbywać się w sposób kaskadowy. Pierwszy patrol na wlocie w okolicy Rozprzy np obok stacji Orlen, drugi ITD w Piotrkowie przy rądzie Sulejowskim, a trzeci na Wolborskiej w okolicach ronda przy obwodnicy. I po problemie. Kierować bezlitośnie wszystkich bez docelowego na Dk1 i S8, niech stoją w korku. Osobówki by swobodnie przejechały bo Tiry nie korkowały by miasta. Wystarczy popatrzeć na stan dróg w Piotrkowie i co przez ostatnie pół roku zrobiły Tiry omijając plac budowy na Dk1. Ciekawe skąd na naprawę nawierzchni Pan Chojniak weźmie środki, bo raczej z własnych nie wyłoży, a nikt nam za te zniszczenia nie zapłaci. Władze miasta powinny domagać się rekompensaty od wykonawcy który notabene źle zabezpiecza plac budowy, a brak odpowiedniego oznakowania i chaos w robieniu wszystkiego na raz i bez rozwagi co przyczynia się do zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców oraz uczestników remontowane drogi. Ile już osób zginęło przez ten remont a ile jeszcze zginie. Swoją drogą jeżeli nic Pan Chojniak nie zrobi to może mieszkańcy powinni wziąć sprawy w swoje ręce i pochodzić przez dwie godziny codziennie non stop po przejściu np. na Wolborskiej lub Śląskiej i TIRy szybko wolałyby stać w korku na DK1.

123


Nutka ironii ~Nutka ironii (Gość)06.01.2020 20:36

...a wystarczyło kilka/kilkanascie lat temu wybudować obwodnice miasta...

130


dfgdfgdfg ~dfgdfgdfg (Gość)06.01.2020 10:53

Tak tak i jeszcze wszyscy powinni myć rączki po sikaniu.... Czcze obietnice, niech najpierw coś zrobią, a później się pochwalą.

60


enedue123 ~enedue123 (Gość)05.01.2020 18:52

Żelazną , Armii Krajowej i Dmowskiego latają lohrami po 80 km/h, że szyby drżą w oknach, ale pewnie tutaj nikt nie widzi problemu

100


gość ~gość (Gość)04.01.2020 20:40

No to Chojniak pokazał.

110


Pobożne... ~Pobożne... (Gość)05.01.2020 10:45

... życzenie

70


gość ~gość (Gość)05.01.2020 10:31

Nie rozumiem tego gadania. Czyżby jeździły tamtędy "gabaryty"? Przecież ustawowy nacisk na os wg prawa UE to 11,5 tony. Fakt, że w tamtym roku Polska przegrała batalię w sądzie unijnym za nie przystosowanie dróg do nacisku na os max 11,5 tony, a obecną nośność większości dróg w PL jest dużo mniejsza. Karać tych którzy przekraczają nacisk na os 11,5 tony. I tyle w tym temacie

61


gość ~gość (Gość)05.01.2020 10:03

Proponuje wszystkim szczekającym ze nie można jeździć przez miasto zapoznać się z definicja słowa tranzyt ...

17


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat