Lokalne „Agromy” czy internetowe sklepy rolnicze?
Podczas pracy w polu często dochodzi do sytuacji, w której jakaś część maszyny rolniczej ulega awarii lub zwyczajnie się zużywa. Każdy rolnik wie także, że po zakończeniu intensywnego sezonu, maszyny często wymagają remontu lub regeneracji. Właściciele gospodarstw przez lata zaopatrywali się we wszystkie potrzebne części i środki konserwacyjne w stacjonarnych, lokalnych sklepach rolniczych, zwanych potocznie „agromami”. Wiedzieli jednak, że jeśli danego produktu nie będzie w tym momencie w sklepie, mogą go zamówić, ale zmuszeni będą poczekać jakiś czas na realizację takiego zlecenia. To zdecydowanie niekomfortowa sytuacja, gdy w grę wchodzi cenny czas, który w dokładnie zaplanowanej pracy rolnika odgrywa bardzo ważną rolę. Wszelkie przestoje wpływają bowiem negatywnie na każdy biznes, w tym także rolniczy. Teraz, gdy do dyspozycji mają internetowe sklepy rolnicze, również składają zamówienie, jednak jego realizacja następuje przeważnie już kolejnego dnia roboczego.
Rolnicy zwracają też uwagę na cenę. Wiadomo – w końcu nikt nie lubi przepłacać. Prowadzenie gospodarstwa wiąże się z wieloma wydatkami, więc jeśli można je w jakiś sposób zoptymalizować, to z pewnością każdy rolnik z takiej możliwości skorzysta. I tu naprzeciw tego rodzaju potrzebom ponownie wychodzą internetowe sklepy rolnicze. Dostępne w nich produkty charakteryzują się nie tylko większą dostępnością, ale także o wiele atrakcyjniejszymi cenami.
Kolejny czynnik, który mocno wpływa na decyzje zakupowe rolników to fachowe doradztwo. W razie wątpliwości, podczas wyboru części lub maszyn, każdy klient z branży rolniczej oczekuje doradztwa ze strony wykwalifikowanego sprzedawcy. Będąc w sklepie stacjonarnym nie stanowi to problemu, a jak jest w sieci? W trosce o najwyższą jakość obsługi, właściciele internetowych sklepów rolniczych oferują klientom różne, wygodne formy kontaktu z konsultantami. Można to zrobić bardziej tradycyjnymi formami, jak wiadomość mailowa lub rozmowa telefoniczna. Można skorzystać także z czatów na stronie czy wiadomości w social mediach.
Bezpieczne zakupy w sieci
Ważną informacją dla wszystkich, którzy mają jakiekolwiek obawy wobec zakupów w sieci jest fakt, że przepisy prawa w dokładny sposób regulują przebieg takich transakcji. Klienci mogą czuć się bezpiecznie jeśli chodzi o płatności, które są dokonywane poprzez wiarygodne systemy bankowe. Nie muszą obawiać się też wymiany lub zwrotu towaru. Każdemu konsumentowi przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Są też sklepy, które idą o krok dalej. Przykładem może być ZENOX.pl – internetowy sklep rolniczy, który czas na zwrot towaru wydłużył aż do 100 dni.
Wielu klientów z branży rolniczej zastanawia się też czy dokonywać zakupów w sieci nie mając możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu „na żywo”, tak jak w tradycyjnej „agromie”. W tym przypadku także warto zaufać sprzedawcom działającym w internecie, gdyż dokładają oni wszelkich starań, by każdy produkt był precyzyjnie opisany i profesjonalnie sfotografowany. Jakość produktów dostępnych w wybranym, rolniczym sklepie internetowym można sprawdzić przeglądając opinie innych użytkowników, którzy już dokonali zakupów w tymże sklepie.
Znajdź zaufany, internetowy sklep rolniczy
Stali klienci stacjonarnych sklepów rolniczych od czasu do czasu trafiają na promocje lub wyprzedaże dostępne na miejscu. Rolnicy, którzy stawiają na oszczędność czasu i pieniędzy, decydują się na zakupy w sklepach online nie tylko ze względu na wygodę i krótki czas realizacji zamówienia, ale także liczne promocje i okazjonalne akcje rabatowe. Związane są najczęściej z rozpoczęciem lub zakończeniem pewnych etapów pracy w gospodarstwie, a zdarza się również, że kody zniżkowe przyznawane są klientom, którzy już kiedyś zrobili zakupy w danym sklepie i śledzą na bieżąco jego newsy publikowane np. w mediach społecznościowych. Dodatkową formą oszczędności jest możliwość skorzystania z opcji darmowej dostawy, proponowanej przez sklepy internetowe. Przykładowo w sklepie ZENOX.pl, robiąc zakupy za min. 150 zł, za przesyłkę kurierską nie trzeba płacić ani grosza.
To tylko kilka wybranych udogodnień, jakie oferują internetowe sklepy rolnicze. Jednak, aby w pełni przekonać się o zaletach tej formy zakupów części rolniczych, warto spróbować samemu dokonać takiej transakcji. Oczywiście nie wyklucza to wizyt w tradycyjnych „agromach”, ale w przypadku nagłej potrzeby lub braku dostępności towaru w sklepie stacjonarnym – to naprawdę dobre rozwiązanie.