O zagadnieniach odpowiadają eksperci z platformy content marketingowej marketin9.
PR skupiony na relacjach marki z grupą docelową
Public Relations skupia się przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji między marką a odbiorcami jej produktów i usług. W tym celu podkreśla się przede wszystkim korzyści, jakie wiążą się z wyborem danej oferty. Dzięki budowaniu trwałych relacji z odbiorcami, firmy przyciągają i angażują grupę docelową. Niestety, we wskaźnikach PR nie ocenia się działań, które przynoszą marce zysk. W content marketingu opublikowane treści przelicza się na zysk, pokazując, w jaki sposób użyteczne wpisy i artykuły wpływają na decyzje zakupowe i wybory konsumentów.
Wskaźniki uwzględniane w public relations obejmują pomiar liczby osób, które docierają do treści. Badane jest zaangażowanie grupy docelowej, liczba wyświetleń i wzmianek o postach lub artykułach. W content marketingu kontroluje się znacznie więcej wskaźników. Przeczytaj więcej na https://www.marketin9.com/pr-vs-content-marketing-critical-metrics-for-your-strategy/.
Wskaźniki content marketingu bardziej miarodajne
Content marketing jest znacznie przydatniejszy w prowadzeniu biznesu niż public relations - dowiedz się dlaczego tu: https://www.marketin9.com/tell-business-needs-help-content-marketing/. W marketingu treści mierzy się zasięg i liczbę odbiorców, jednak to nie wszystko. Równie ważne jest sprawdzanie, w jaki sposób wyświetlenia i polubienia postów wpływają na określone działanie grupy docelowej i współczynnik konwersji.
Pokazując, w jaki sposób content marketing działa na odbiorców i przekłada się na zyski, łatwiej jest przekonać przedsiębiorstwa, że prowadzone działania przynoszą zwrot z inwestycji. Menadżerowie i właściciele różnych firm chcą zobaczyć, że fundusze przeznaczone na marketing wpłynęły pozytywnie na sprzedaż i liczbę pozyskanych stałych klientów. Pod tym względem content marketing jest znacznie lepszym wyborem niż klasyczny PR.
Jak mierzyć zaangażowanie użytkowników?
Aby przedstawić pełne informacje na temat działań content marketingowych, powinno się sprawdzić, ile osób widzi treści. W tym celu wykorzystuje się między innymi pomiar ruchu i wyświetleń w mediach społecznościowych. Podobnie postępuje się w przypadku materiałów wideo - określa się, ilu użytkowników rozpoczęło ich odtwarzanie i jak dużo czasu spędziło na ich oglądaniu. Ponadto mierzone są dane, które wskazują, w jaki sposób nagłówki i opisy meta w Google wpływają na ruch na stronie, oraz wskaźniki związane z polubieniami, komentarzami w mediach społecznościowych i na blogach. Po zebraniu wszystkich informacji przechodzi się do wykazania, w jaki sposób content wpływa na zaufanie odbiorców do marki i traktowanie jej jako wiarygodnego partnera. W mediach społecznościowych sprawdza się, jak często grupa docelowa interesowała się marką, obserwując jej oficjalny profil, reagując na posty oraz udostępniając je znajomym. Ważne jest również zliczanie, ile osób subskrybuje biuletyn i którzy z nich dokonują zakupów po otrzymaniu mailingu.
Mierzenie zaangażowania użytkowników i wpływu contentu na sprzedaż sprawia, że treści są lepiej przystosowane do oczekiwań grupy docelowej oraz jej potrzeb. W ten sposób unika się błędów, jakie pojawiają się, gdy stawia się wyłącznie na public relations.