Temat obrazów Anny Kunki-Kawełczyk to pejzaż uzupełniony postaciami ludzi i zwierząt. Z kolei prace prezentowane przez Artura Winiarskiego inspirowane są twórczością wybitnego rosyjskiego artysty okresu nowoczesności Kazimierza Malewicza.
Początek wernisażu o godz. 18.30.
Anna Kunka-Kawełczyk (ur. w 1980 r.), w latach 2000-2005 studiowała na Wydziale Grafiki i Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. W 2005 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa, prowadzonej przez profesora Ryszarda Hungera oraz w Pracowni Technik Drzeworytniczych profesora Andrzeja Bartczaka. W latach 2008-2011 realizowała projekty scenograficzne i kostiumowe w Teatrze Nowym, Teatrze Studyjnym oraz Teatrze Szwalnia w Łodzi.
Współrealizatorka kilku interdyscyplinarnych warsztatów scenograficzno-teatralnych dla młodzieży, odbywających się w Teatrze Szwalnia w ramach projektu „Lato w teatrze” i festiwalu „Dotknij teatru”. Od 2012 roku nauczyciel Rysunku i Malarstwa w Liceum Plastycznym im. St. Wyspiańskiego w Tomaszowie Maz. Jej twórczość, poza formami scenograficznymi, rysunkiem i technikami drzeworytniczymi, związana jest przede wszystkim z malarstwem.
Artur Winiarski (ur. 1960 r.), doktor habilitowany, profesor ASP w Warszawie, malarz. W latach 1989-1994 studiował na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni malarstwa prof. R. Ziemskiego i tkaniny prof. S. Andrzejewskiego. Wcześniej, w roku 1986 roku, ukończył Wydział Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie prowadzi pracownię malarstwa dla I roku na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. Autor wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych m.in. w „Elektrowni” w Radomiu, „Domu Sztuki” w St. Petersburgu (Rosja), Forum fur Kunst w Heidelbergu (Niemcy), Muzeum Akademii Sztuki w Mińsku (Białoruś), Centrum Sztuki Nonkonformistycznej „Puszkinskaja 10” w St. Petersburgu (Rosja). Kurator wielu wystaw, m.in. Miejsce Malarstwa, 100% Malarstwa, Marek Wyrzykowski. Outsider, Jarosław Modzelewski. Nagroda J. Cybisa, ASP W/WM15 we Wrocławiu, Malerei oder Bild w Heidelbergu. Autor licznych publikacji prasowych, książkowych i katalogowych o malarstwie. Zajmuje się wyłącznie malarstwem, którego tematem od pewnego czasu pozostaje pejzaż postsowiecki, ujmowany w różnych aspektach: symbolicznym, realistycznym, emocjonalnym. Próbuje ten świat opisać językiem malarstwa: materii, koloru, światła, gestu. Wciąż eksperymentuje ze środkami wyrazu, by intuicyjnie pobudzić reakcję na wydawałoby się odległe już zjawiska i wydarzenia, ukryte znaki, symbole, piktogramy, rytuały, zachowania, różnego rodzaju ostańce kultury epoki radzieckiej, jakich jest wokół nas wciąż jeszcze tak wiele. Podejmuje malarskie próby synkretyzmu, łącząc pierwiastek malarski z literackim.