„Dialogi” to wystawa prac łączących wybrane media twórcze w procesie tworzenia ubiorów, grafik, obiektów, które powstają w wyniku łączenia dyscyplin jakie uprawia autorka wystawy Monika Izabela Kostrzewa. Ideą wystawy jest zaprezentowanie dialogu międzydyscyplinarnego na płaszczyźnie sztuk pięknych i sztuk projektowych w autorskiej konfrontacji plastycznej. Wystawa jest próbą dialogu form i znaczeń widocznych na styku tradycji i współczesności w kreowaniu przedmiotów najbliższego otoczenia w tym mody.
Prof. Zygmunt Droński: „W twórczości Moniki daje się zauważyć dążenie do przekraczania granic różnych dyscyplin artystycznych oraz ich wzajemne przenikanie się. Artystka odważnie łączy ze sobą różnorodne, kontrastujące ze sobą kierunki sztuki, techniki plastyczne jak i materiały, tworząc prace o nowym indywidualnym i wartościowym znaczeniu. Ubiory zaprojektowane przez autorkę i pokazane na wystawie bez modeli, nie są " tylko modnymi strojami". Rozpięte w przestrzeni kreacje stają się niezależnymi dziełami sztuki, "ubiorami-obiektami," instalacjami, które przetrwają próbę czasu ignorując zmieniające się w modzie trendy. (…) Pełne ekspresji grafiki o prostej abstrakcyjnej formie , ograniczonej gamie kolorystycznej, pozornie zimne i suche, przy bliższym przyjrzeniu się wciągają widza w swoje wnętrze, odkrywając przed nim inne przestrzenie: intelektualne, emocjonalne, a nawet mistyczne. Monika nie podąża za modnymi trendami w sztukach pięknych, nic nie obala, niczego nie burzy, nie ulega też taniej estetyzacji, tak powszechnej w obecnej sztuce. Kreuje własną niezależną wizję, ubraną w oryginalną technikę.”
Monika Izabela Kostrzewa - urodzona w Piotrkowie Trybunalskim w 1970 roku, projektant ubioru, artysta plastyk, grafik.
1985-1990 nauka w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Częstochowie. 1990-1995 studia na ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Wydział Tkaniny i Ubioru, kierunek wzornictwo, specjalność -projektowanie ubioru oraz projektowanie biżuterii. Dyplom w 1995 roku z projektowania ubioru „Kolekcja damskich ubiorów dziewiarskich, będących ofertą handlową dla zakładów POLO S.A. w Kaliszu”.
1995-1997 studia podyplomowe: UNIVERSITE de la MODE - moda i wzornictwo, filia Université Lumière Lyon 2 na Politechnice Łódzkiej.
2006 rok uzyskanie tytułu doktora w dziedzinie sztuki plastyczne - sztuki użytkowe na ASP w Łodzi.
Nauczyciel akademicki na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kierownik Pracowni Sztuk Projektowych, autorka i koordynatorka międzynarodowego projektu Mosty Sztuki/Art Bridges organizowanego cyklicznie w Kaliszu od 2014 roku.
Od 2012 profesor nadzwyczajny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2013–2016 prodziekan ds. działalności naukowej i artystycznej WPA UAM w Kaliszu.
Autorskie kolekcje ubiorów i prace artystyczne w dyscyplinie grafiki warsztatowej i cyfrowej prezentuje na wystawach w Polsce i za granicą, publikuje w monografiach i czasopismach o modzie.
Jest autorką wielu modeli w liniach: Ted Lapidus, Personalisty, Lantier, Veronique, Luigi Vesari, Hacker. Kolekcje Moniki Kostrzewy prezentowane były wielokrotnie na międzynarodowych targach mody w kraju i za granicą, gdzie zdobywały medale i wyróżnienia.
„Symulacja form” Tytuł wystawy w odniesieniu do prezentowanych prac w symboliczny sposób nawiązuje do zmian, zachodzących w obszarze postrzegania rzeczywistości widzialnej obrazów jawiących się w wyniku przekształceń sylwetki kobiecej na przestrzeni czasu. Autorka interesuje się szczególnie procesem wynikającym z zachodzących zjawisk fizycznych, jak również emocjonalnych opartych na bazie przeżyć i doznań, towarzyszących współczesnym kobietom. Dynamika owych zjawisk, różnorodność sposobu pojmowania i odbierania bodźców i zachowań, zmusza do ciągłego poszukiwania równowagi pomiędzy potrzebami, jakie stwarza otaczająca rzeczywistość a możliwościami ich realizacji. Trójwymiarowa forma kobiecej sylwetki i jej transformacja w poszczególnych etapach życia, stanowi kluczowy element twórczości autorki, która w pracy projektowej kieruje się zarówno wewnętrzną potrzebą twórczą, jak również zasadami ergonomii oraz estetyki ubioru wynikającymi z potrzeb współczesnych kobiet. Aleksandra Wereszka w swoich działaniach twórczych stara się łączyć koncepcję artystyczną z realnymi wymogami odbiorców oraz możliwościami technologicznymi, wykorzystywanymi w procesie realizacji danej koncepcji. Prezentowane prace, demonstrują przebieg pracy twórczej od czysto plastycznych układów graficznych do będących ich konsekwencją konkretnych realizacji form ubioru.
Aleksandra Wereszka - urodzona w 1974 r. Piotrkowie Trybunalskim, artysta - projektant, pedagog, ukończyła Wydział Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi w 1999. W 2014 roku uzyskała tytuł doktora sztuki w dziedzinie sztuk plastycznych, dyscyplina sztuki projektowe na rodzimej uczelni. Od 2010 roku pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Architektury Tekstyliów Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z projektowania ubioru na kierunku Wzornictwo.
Doświadczenia artystyczne łączy z pracę zawodową. Od roku 2000 na stałe związana z przemysłem odzieżowym. Swoje doświadczenie plastyczne i projektowe rozwija tworząc kompozycje, koncentrujące się wokół ludzkiego ciała, pozostającego w relacjach z najbliższym mu otoczeniem zewnętrznym, jakim jest ubiór, oraz wewnętrznym, jakim jest psychika odbiorcy. Uczestniczka wielu wystaw i pokazów mody zarówno w kraju jak i za granicą. Członek komitetów organizacyjnych i naukowych konferencji oraz komisji konkursowych.
Wystawy odbywają się w ramach cyklu "97-300. Tak daleko stąd, tak blisko."