Azbestu należy się pozbywać wyłącznie poprzez specjalistyczne firmy, które dysponują odpowiednimi technologiami i zabezpieczeniami dla swoich pracowników. Niestety oznacza to spore koszty takiego przedsięwzięcia. Na terenie gminy Grabica od kwietnia do października 2017 r. będzie prowadzona akcja nieodpłatnego dla mieszkańców usuwania azbestu. Wykonana w 2015 inwentaryzacja wykazała, że na terenie gminy łączna powierzchnia pokryć dachowych płytami azbestowo-cementowymi wynosi 499 tys. 924,36 mkw, a ilość azbestu zmagazynowanego wynosi 17 tys. 856 mkw. W 2017 na terenie gminy objęte tym zadaniem zostały 32 posesje. Gmina złożyła do WFOŚiGW w Łodzi wniosek o dofinansowanie usuwania azbestu. Fundusz podjął decyzję o przyznaniu dotacji na realizację tego zadania do wysokości 73 tys. 840 zł, co stanowi 80% całkowitego kosztu inwestycji. Obecnie trwa jeszcze wyłanianie firmy, która będzie realizowała ten projekt.
Ze wsparcia WFOŚiGW w Łodzi mogą korzystać samorządy, które realizują program usuwania azbestu. Gmina Grabica już drugi rok jest organizatorem takiej akcji, a chętnych osób do usunięcia tego szkodliwego materiału nie brakuje.