metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
gość ~gość (Gość)15.02.2011 15:06

Ja tez uważam że najlepiej wygląda POMARAŃCZOWY wariant no bo poco wprowadzać drogę ekspreową do miasta mało to jeszcze smrodu mamy??

10


klet ~klet (Gość)15.02.2011 16:11

"M" napisał(a):
ILE PŁACĄ ZA METR2


Chyba standardowo około 10-30zł/m kw.

10


Tytus ~Tytus (Gość)16.02.2011 09:51

Tylko wariant niebieski.
Południową część miasta stanowi dzielnica przemysłowa. Zatem ten smród nikomu nie zaszkodzi. Poza tym nie ma tam osiedli mieszkaniowych. Droga S12 tak jak S8 może przyczynić się do budowy nowych fabryk i tym samym miejsc pracy.
Natomiast w wariancie pomarańczowym wchodzimy na tereny rolne gmin sąsiednich, gdzie na pewno nikt nie wybuduje zakładów pracy. Ludzie którzy tam mieszkają, zajmują się rolą, albo wybrali ten teren do zamieszkania z uwagi na spokój i ciszę.
Zatem tylko wariant niebieski, który jest najbardziej racjonalny i najmniej zakłóca spokój ludzi zamieszkałych na tych terenach.
Miasta charakteryzuje ruch samochodowy i zgiełk, jeżeli ktoś tego nie rozumie niech mieszka na wsi. Tylko czemu na wieś prowadzić drogę ekspresową i zakłócać spokój mieszkańców, jeżeli można prowadzić w terenie bardziej zurbanizowanym.

01


klet ~klet (Gość)16.02.2011 10:37

"Tytus" napisał(a):
Poza tym nie ma tam osiedli mieszkaniowych.


Obszar Zalesia, ulice: Mazowiecka, Łużycka, Kujawska, Małopolska, Świerczów, Moryca, Roosvelta, Graniczna. To nie są zbiorowiska mieszkańców ?
W wariancie niebieskim trasa przebiegałaby przez zakłady na ul.Gliniana (magazyny) firmy spożywczej, farb, piwnej, dawnego schroniska dla zwierząt oraz WORD.
Wchodzi wyburzenie domostw na rogu zbiegu ulic Wronia-Roosvelta. To są koszta.
Poza tym nigdzie nie jest powiedziane, że droga w bliskim sąsiedztwie miast sprzyja jego rozwojowi !
Już wariant zielony też odcina Zalesie od miasta na wieki ale będzie mniej kosztowny.

"Tytus" napisał(a):
Natomiast w wariancie pomarańczowym wchodzimy na tereny rolne gmin sąsiednich, gdzie na pewno nikt nie wybuduje zakładów pracy. Ludzie którzy tam mieszkają, zajmują się rolą, albo wybrali ten teren do zamieszkania z uwagi na spokój i ciszę.


W wariancie pomarańczowym to droga akurat biegła by przez zupełne pola gdzie z każdej ze stron do zabudowań byłoby spokojnie po 500-900m. Cisza nie była by zakłócona, więc krowy spokojnie by mleko dawały jeśli o to ci chodzi.
Jeżeli poszła by droga po granicy gmin to jeszcze lepiej bo odpadnie utrudnienie w uprawie roli.

"Tytus" napisał(a):
Zatem tylko wariant niebieski, który jest najbardziej racjonalny i najmniej zakłóca spokój ludzi zamieszkałych na tych terenach.


Zakłóca spokój ludzi z miast i dodatkowo odcina pewną grupę mieszkańców miasta od miasta.
W wariancie pomarańczowym będzie mnie wyburzeń domostw - mniejsze koszta i większe pole do regulacji nitki drogi wokół miasta.

"Tytus" napisał(a):
Miasta charakteryzuje ruch samochodowy i zgiełk, jeżeli ktoś tego nie rozumie niech mieszka na wsi. Tylko czemu na wieś prowadzić drogę ekspresową i zakłócać spokój mieszkańców, jeżeli można prowadzić w terenie bardziej zurbanizowanym.


Co stoi na przeszkodzie by miasto jak tego chcesz rozwijało się i wchłaniało inne ościenne miejscowości jako nowe dzielnice (patrz Wawa).
Droga dalej od miasta pobudzi rozwój i sprzedaż gruntów w kierunku południowym. Niech miasto się rozrasta. Mieszańcy wsi na pewno nie będą mieć tego za złe. Po co pchać drogę, ruch przez miasto ?
W wariancie niebieskim i zielony istnieje obawa, że kierowcy jadący od strony Kielc zjadą na odcinku koło oczyszczalni ścieków i cały ruch pojedzie na miasto przez ul.Zalesicką. To dopiero będzie hałas i uciążliwość dla tych mieszkańców. O stanie drogi nie wspominam.
Zatem wyłącznie linia pomarańczowa.

Komentarz był edytowany przez autora: 16.02.2011 10:42

10


Tytus ~Tytus (Gość)16.02.2011 10:40

Piotrkowianin napisał:
Chyba żartujesz? W jaki sposób do rozwoju miasta może się przyczynić droga, na którą nie będzie wjazdu - jedyny węzeł jest przewidziany na DK91 (ul. Krakowskie Przedmieście)? Ten wariant dałby miastu jedynie więcej spalin i hałasu - żadnych korzyści. Najlepszy jest według mnie wariant pomarańczowy.
Z tego co widzę to wariant pomarańczowy i niebieski posiada tyle samo węzłów i zjazdów. Czyli tylko jeden na DK91.
Czarne okręgi to raczej przejazdy pod drogą ekspresową, nie połączone z nią.
Wariant niebieski może przyczynić się do rozwoju miasta tak samo jak S8. Wszystkie inwestycje logistyczne lokalizowane są w bliskim sąsiedztwie drogi, widać to jadąc do Warszawy. Aspekt rozpoznawalności i widoczności inwestycji jest podstawowy w dzisiejszym świecie. Każdy che żeby jego zakład był widoczny z głównej drogi. Dobry przykład to zakłady Ceramiki Paradyż w Tomaszowie. Powstały one w sąsiedztwie istniejących zakładów pracy i terenów przemysłowych. Należy również zwrócić uwagę że wariant pomarańczowy nie jest prowadzony na terenie miasta, zatem miasto nie może jej wykorzystać w żaden sposób. Problem pojawi się również z dostępnością do działek odciętych w ten sposób, znajdujących się pomiędzy S12 a granicą miasta. Jedyna możliwość racjonalnego ich wykorzystania, to przyłączenie tych terenów do miasta.

01


klet ~klet (Gość)16.02.2011 11:07

Tak będzie przebiegać droga S12 koło Piotrkowa Tryb. po nałożeniu na siebie map: projektu i Google:
http://img217.imageshack.us/img217/6121/s12kptb.jpg
lub całość:
http://img535.imageshack.us/img535/2225/31981108.jpg

Komentarz był edytowany przez autora: 16.02.2011 11:20

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga16.02.2011 11:35

Wariant niebieski został chyba stworzony tylko, po to, żeby można było co odrzucić. Poprowadzenie drogi przez staw w Lesie Belzackim to nic innego jak absurd.
http://img830.imageshack.us/img830/1203/s12wariantypiotrkw.jpg

Komentarz był edytowany przez autora: 16.02.2011 11:46

10


MARKPIO ~MARKPIO (Gość)16.02.2011 12:07

"Piotrkowianin" napisał(a):
Wariant niebieski został chyba stworzony tylko, po to, żeby można było co odrzucić. Poprowadzenie drogi przez staw w Lesie Belzackim to nic innego jak absurd.
http:/


Nie podniecajcie się niepotrzebnie.Ta droga nie powstanie zza naszego życia:)))

01


Marek ~Marek (Gość)16.02.2011 13:33

Do zabudowań nie ma 500 czy 900m.
raczej 50 od planowane drogi.
Mam nowo budowany dom to wiem.
PS. Krów nie mam...

10


abbccc abbcccranga16.02.2011 14:33

"klet" napisał(a):
kletwczoraj, 10:37http://www.arcadis.pl/radom/doc/plan_orientacyjny_wariantow_drogi_S12.pdf
oraz
http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/konsultacje-w-sprawie-s12[/cytat]
A ktoś popatrzył na te mapki ???
to są projekty chyba z przed 25 lat !!!
gdzie jest ul Kopernika "rondo Gierka" obwodnica Miast Partnerskich
albo budynki carrefour-a aresztu na Wroniej ? ? !
zamiast focus-a jest "dom rolnika" a za nim na zachód domki jednorodzinne
Komentarz był edytowany przez autora: 16.02.2011 14:45

01


Nowy komentarz

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat