Zdaniem bukmacherów nie uda się oddać inwestycji do końca 2015 roku. Kurs na TAK wynosi 1.95, a na NIE 1,67. Oznacza to, że gdyby jednak zakończono budowę do 31 grudnia 2015 roku, za każde postawione 100 złotych na TAK można wzbogacić się o 171,6 zł.
Budowa odcinka autostrady A-1 między Strykowem a Tuszynem (40 km) została podzielona na trzy części. Zadanie pierwsze to odcinek od węzła Łódź – Północ (A-1/A-2) do węzła Brzeziny (A-1/DK 72) o długości 14,1 km, wybuduje go konsorcjum firm Strabag – Budimex. Wartość kontraktu, to 339.623.175,69 zł.
Zadanie drugie to odcinek od węzła Brzeziny (A-1/DK 72) do węzła Romanów (A-1/DW714) o długości 11 kilometrów, wykona go firma Mota-Engil. W tym przypadku wartość kontraktu wynosi 360.747.073,93 zł.
Zadanie trzecie to odcinek od węzła Romanów (A-1/DW714) do węzła Tuszyn (A-1/DK91) o długości ok. 16 km, który wybudowany został w ramach kontraktu na budowę węzła Łódź południe. W tym przypadku wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex (lider) i Strabag za kwotę 327.041.625,00 zł.
Nowa trasa będzie miała nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu ) ocenia się na 30 - 40 lat. Wykonawcy mają w sumie 22 miesiące, wraz z okresami zimowymi, na sfinalizowanie prac.