- Szukając unikatowej tożsamości dla powiatu sięgnęliśmy do badań i przeanalizowaliśmy potencjał, jaki tu jest i znaleźliśmy go w kilku rzeczach. Pierwszą z tych rzeczy jest lokalizacja pod względem turystycznym. Powiat jest w sercu Polski i stąd jest wszędzie blisko. Ważne jest też to, że ziemia piotrkowska ma bardzo dużo przestrzeni. Są tu lasy, woda i świeże powietrze, co w czasach takiego strachu przed covidem i dużymi ludzkimi skupiskami jest ogromną wartością. Położenie na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych ponownie przyniosło nam skojarzenie z sercem Polski. Kiedy już złapaliśmy tę symbolikę serca to podczas spotkań, które mieliśmy w gminach zetknęliśmy się z bardzo dużą serdecznością gospodyń oraz ludzi tworzących produkty lokalne i pomyśleliśmy, mając kontakt z osobami z całej Polski, że to jest bardzo unikatowa wartość. Ta serdeczność, ten element człowieczeństwa i bliskości jest dużym atrybutem. Jak to wszystko dodaliśmy do siebie i dołożyliśmy potencjał wynikający z wysokich miejsc w rankingach różnych produktów regionalnych to wyszło nam, że produkt z powiatu piotrkowskiego jest właśnie prosto z serca i przy tym chcieliśmy zostać, przy takiej indywidualnej i autentycznej opowieści z serca - opowiada o procesie kreacji marki produktu lokalnego powiatu Szymon Sikorski, wykładowca Uniwersytetu i twórca koncepcji.
Szymon Sikorski podkreślił jednocześnie, że absolutnie podstawowa dla dalszego rozwoju marki lokalnej będzie współpraca pomiędzy samorządami oraz twórcami produktów lokalnych pod parasolem, który tworzy Starostwo Powiatowe. - Promocję tej marki rozpoczęliśmy tak naprawdę kilka lat temu. Dzisiaj na ukończeniu mamy już inkubator miodu i produktów pszczelich w Wolborzu, który będzie właśnie rozpoczynał produkcję tych nowocześnie opakowanych produktów pszczelich. Za chwilę rozpoczniemy budowę inkubatora gastronomicznego przy szkole w Czarnocinie, który będzie służył także kołom gospodyń wiejskich do produkowania tych smacznych potraw, ale również w nowoczesnym wydaniu, aby można było je sprzedawać - wymienia najbliższe plany starosta piotrkowski, Piotr Wojtysiak.
Starosta zapowiada także tworzenie platform sprzedażowych dla produktów regionalnych z powiatu. Starostwo jest już po rozmowach z sieciami hoteli oraz restauracjami, które miałyby oferować lokalne marki. Regionalni producenci mają być także promowani w powstającym na dawnym dworcu PKS w Piotrkowie, centrum przesiadkowym.
Kształtowanie marki produktu lokalnego Powiatu Piotrkowskiego zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach "Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie" i jest realizowane przez Wydział Rozwoju, Projektów i Funduszy Zewnętrznych Starostwa Powiatowego.
Jak zgodnie podkreślają twórca koncepcji oraz starosta piotrkowski w dzisiejszych czasach tworzenie nowoczesnych i atrakcyjnych kreacji produktów jest niezbędne, aby je sprzedawać. Pieniądze przeznaczone na tworzenie wspólnej marki powiatowej należy traktować jako inwestycję, która umożliwi konkurowanie z dużymi producentami.