Powiat piotrkowski tworzy markę lokalną. Nowe logo i hasło promocyjne

Region Wtorek, 01 września 202022
"Powiat Piotrkowski - Prosto z serca", tak brzmi nowe hasło promocyjne ziemi piotrkowskiej. Przedstawiono je wraz z nowym logiem, inspirowanym kształtem serca, podczas specjalnej konferencji, w której wzięli udział samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, kół gospodyń wiejskich oraz wytwórcy lokalnych produktów. Spotkanie odbywało się zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych, ale pomimo to przebiegło w doskonałej atmosferze i padły liczne pomysły dotyczące dalszej strategii promocji powiatu.

Ładuję galerię...

- Szukając unikatowej tożsamości dla powiatu sięgnęliśmy do badań i przeanalizowaliśmy potencjał, jaki tu jest i znaleźliśmy go w kilku rzeczach. Pierwszą z tych rzeczy jest lokalizacja pod względem turystycznym. Powiat jest w sercu Polski i stąd jest wszędzie blisko. Ważne jest też to, że ziemia piotrkowska ma bardzo dużo przestrzeni. Są tu lasy, woda i świeże powietrze, co w czasach takiego strachu przed covidem i dużymi ludzkimi skupiskami jest ogromną wartością. Położenie na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych ponownie przyniosło nam skojarzenie z sercem Polski. Kiedy już złapaliśmy tę symbolikę serca to podczas spotkań, które mieliśmy w gminach zetknęliśmy się z bardzo dużą serdecznością gospodyń oraz ludzi tworzących produkty lokalne i pomyśleliśmy, mając kontakt z osobami z całej Polski, że to jest bardzo unikatowa wartość. Ta serdeczność, ten element człowieczeństwa i bliskości jest dużym atrybutem. Jak to wszystko dodaliśmy do siebie i dołożyliśmy potencjał wynikający z wysokich miejsc w rankingach różnych produktów regionalnych to wyszło nam, że produkt z powiatu piotrkowskiego jest właśnie prosto z serca i przy tym chcieliśmy zostać, przy takiej indywidualnej i autentycznej opowieści z serca - opowiada o procesie kreacji marki produktu lokalnego powiatu Szymon Sikorski, wykładowca Uniwersytetu i twórca koncepcji. 

 

Szymon Sikorski podkreślił jednocześnie, że absolutnie podstawowa dla dalszego rozwoju marki lokalnej będzie współpraca pomiędzy samorządami oraz twórcami produktów lokalnych pod parasolem, który tworzy Starostwo Powiatowe. - Promocję tej marki rozpoczęliśmy tak naprawdę kilka lat temu. Dzisiaj na ukończeniu mamy już inkubator miodu i produktów pszczelich w Wolborzu, który będzie właśnie rozpoczynał produkcję tych nowocześnie opakowanych produktów pszczelich. Za chwilę rozpoczniemy budowę inkubatora gastronomicznego przy szkole w Czarnocinie, który będzie służył także kołom gospodyń wiejskich do produkowania tych smacznych potraw, ale również w nowoczesnym wydaniu, aby można było je sprzedawać - wymienia najbliższe plany starosta piotrkowski, Piotr Wojtysiak. 

 

Starosta zapowiada także tworzenie platform sprzedażowych dla produktów regionalnych z powiatu. Starostwo jest już po rozmowach z sieciami hoteli oraz restauracjami, które miałyby oferować lokalne marki. Regionalni producenci mają być także promowani w powstającym na dawnym dworcu PKS w Piotrkowie, centrum przesiadkowym. 

 

Kształtowanie marki produktu lokalnego Powiatu Piotrkowskiego zostało sfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach "Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie" i jest realizowane przez Wydział Rozwoju, Projektów i Funduszy Zewnętrznych Starostwa Powiatowego. 

 

Jak zgodnie podkreślają twórca koncepcji oraz starosta piotrkowski w dzisiejszych czasach tworzenie nowoczesnych i atrakcyjnych kreacji produktów jest niezbędne, aby je sprzedawać. Pieniądze przeznaczone na tworzenie wspólnej marki powiatowej należy traktować jako inwestycję, która umożliwi konkurowanie z dużymi producentami. 


Zainteresował temat?

5

5


Zobacz również

Komentarze (22)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

mmm ~mmm (Gość)01.09.2020 18:25

Bawią się za nasze...

70


!!! ~!!! (Gość)01.09.2020 16:38

Fajne logo. Takie nie za ładne.

60


gość ~gość (Gość)01.09.2020 09:47

Boże, jakie smutne logo :( Projektowane przez uczniów klas 1-3? Nie podoba mi sie i mam prawo wyrazić opinię.

151


gość ~gość (Gość)01.09.2020 11:41

Świeże powietrze ?. A co z wyziewami z licznych chlewni ? .

120


pir ~pir (Gość)01.09.2020 11:14

"Złota Dziewica"? Nie lepiej byłoby "Ruda Cnotka"?

80


Majka ~Majka (Gość)01.09.2020 10:13

Nic się nie zmienia w naszym PSL -owskim powiecie, cały czas balanga, suto zastawione stoły, za nasze pieniądze!!! Przeznaczyli by te pieniądze na szpital lub inne ważne sprawy, ale co tam że zadłużenie powiatu już ponad 17mln!!!!

81


xn. ~xn. (Gość)01.09.2020 10:09

Złota Dziewica. Dawniej babcie powtarzały swoim wnuczkom /płci żeńskiej/ dziewictwo to jest złoto. Ale w obecnych czasach ta "waluta" straciła na znaczeniu. Być może władze powiatu ,chcą przywrócić jej wartość. Tylko po ile ten produkt będzie sprzedawany? Bo złoto bije rekordy....

70


fghfgh ~fghfgh (Gość)01.09.2020 09:45

Moim zdaniem to będzie niewypał sfinansowany za nasze pieniądze.

121


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat