Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach integracyjnych. Spotkania zostały otwarte równocześnie w dwóch szkołach około godziny 10.00 krótką uroczystością powitalną.
Następnie uczniowie zostali podzieleni na grupy, udali się do różnych klas, gdzie pod opieką nauczycieli języka angielskiego odbyły się warsztaty integracyjne z młodzieżą z Polski. W czasie tych zajęć młodzież rozmawiała o czynnikach, które wpływają na ich tożsamość, o swoich zainteresowaniach, pasjach, planach na przyszłość. Tematyką warsztatów była też dyskusja na temat autorytetów, ich wpływu na nasze życie i podejmowane decyzje. Kolejną częścią wizyty był spacer po Starym Mieście, w którym uczestniczyła też grupa uczniów z piotrkowskich szkół. Reprezentacja Nazareth Illit odwiedziła miejsca związane z żydowską historią miasta – Synagogę, pomniki w Lesie Wolborskim, a także cmentarz żydowski przy ulicy Spacerowej.
Warto wspomnieć, że wtorkowe spotkanie to efekt wielu innych działań podejmowanych w ramach projektu przez jego koordynatorki, w I LO Ewelinę Szamburską, a w II LO przez Lidię Chęcińską. Obie koordynatorki uczestniczyły wcześniej w szkoleniach organizowanych przez ORE.
W ramach projektu odbyły się różnorodne działania przygotowujące uczniów do spotkania młodzieży z Izraela, część z nich założyła grupę na Facebooku, niektórzy wymienili się mailami. Wybrani uczniowie z obu szkół piotrkowskich uczestniczyli również w wykładzie dr Diny Feldman na temat świąt Hanuki, spotkaniu z pracownikiem Urzędu Miasta, którego tematyka nawiązywała do historii miasta, z podkreśleniem elementów żydowskich. Grupa młodzieży z I LO pracowała jako wolontariusze, tłumacząc i pomagając gościom z Izraela i innych krajów, którzy przybyli na to wydarzenie. W II LO 30 października odbyło się również spotkanie jednej z klas z Anną Rzędowską, współautorką książki „Getto żydowskie w okupowanym Piotrkowie”, która w interesujący sposób opowiedziała o tragicznych dziejach wojennych społeczności żydowskiej.
Celem wszystkich działań jest wykształcenie w młodych ludziach wrażliwości na postawę nietolerancji wobec innych narodowości; jak również kształtowanie postawy otwartości wobec innych kultur. Kolejnym ważnym aspektem jest pogłębianie wiedzy dotyczącej historii miasta i regionu. Podejmowanie tej tematyki może sprawić, że młodzi ludzie zaczną postrzegać inaczej miejsce, w którym mieszkają, że historia regionu i kraju stanie się dla nich bardziej intrygująca. Efektem tego będzie zaś bardziej refleksyjna postawa wobec siebie i wyborów, jakie podejmowane będą przez nich w przyszłości. Będzie to również sukcesem jeśli zaczną im przeszkadzać obraźliwe napisy, które niestety widuje się wypisane na murach w różnych miastach w Polsce, jeśli zrozumieją, że nie są bezsilni wobec aktów agresji słownej, jeśli sami zastanowią się zanim wypowiedzą obraźliwe słowa pod adresem jakiegokolwiek narodu.