Trzecia edycja Wielkiej Aukcji Charytatywnej TOP CHARITY zgromadziła niemal 500 gości. Na czerwonym dywanie, na dziedzińcu Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie, oprócz inicjatorów wydarzenia Omeny Mensah i Rafała Brzoski, pojawili się przedstawiciele największych biznesów z Polski, Czech, Włoch, Niemiec, Francji, Bułgarii, Chorwacji; ambasadorzy, kolekcjonerzy sztuki, znakomici artyści oraz wybrane osobowości polskiego show-biznesu. Podczas aukcji sztuki licytowano 15 dzieł sztuki oraz 10 atrakcji z kategorii Wielkie Emocje. Nad doborem prac czuwała Rada Artystyczna w składzie: Iwona Büchner-Grzesiak, Rafał Kamecki, Boris Kudlička, Kama Zboralska i Omenaa Mensah. Dzieła, które ostatecznie trafiły na aukcję, były wybierane podczas całorocznych rozmów, debat i współpracy między wielbicielami i znawcami sztuki.
Po raz pierwszy w historii wydarzenia niezależnym audytorem Wielkiej Aukcji Charytatywnej TOP CHARITY 2024 została firma EY Polska. O profesjonalny przebieg licytacji zadbali partnerzy gali: Jacek Piotrowski z Domu Aukcyjnego Polswiss Art i Artinfo.pl - największy niezależny portal rynku sztuki. Tylko z licytacji dzieł sztuki polskich i zagranicznych artystów uzyskano 22 630 000 zł, które, zgodnie z niepisaną tradycją, Rafał Brzoska podwoił z prywatnej donacji, co dało kwotę 45 260 000 zł. Na ostateczny wynik Aukcji, czyli 45 917 000, złożyły się dodatkowo darowizny od gości w kwocie 657 000 zł.
Najwyżej wylicytowanym dziełem była rzeźba pt. „Torso alato”, 1985 Igora Mitoraja, za którą nabywcy zapłacili 6 800 000 zł. Z kolei najwyżej wylicytowaną Wielką Emocją był Tydzień Metamorfozy z Ewą Chodakowską w Mövenpick Resort Kuredhivaru Maldives - zbiorowa emocja, za którą goście zapłacili 5 100 000 zł! Ogromnym powodzeniem cieszyła się też licytacja jedynej w swoim rodzaju suknii z ikonicznej kolekcji Dolce&Gabbana Alta Moda. Zwycięzca wylicytował ją za 500 000 zł! Z kolei modowe dzieło sztuki, czyli limitowana torebka Artycapucines Louis Vuitton x Ewa Juszkiewicz zostało nabyte za 400 000 zł.
Tego wieczoru, za inspirujące postawy i osobiste zaangażowanie w pomaganie, nagrodzono przedsiębiorców rzeźbami Top Charity, wykonanymi przez Nikolę Vudraga. Laureatami TOP Charity 2024 zostali: Beata Drzazga, Sylwia i Robert Dobrzyccy, prof. Adam Maciejewski i Arkadiusz Sadowski.
W tym roku, z okazji 10-lecia istnienia Omenaa Foundation, Wielkiej Aukcji Charytatywnej TOP CHARITY towarzyszyły dodatkowe wydarzenia. Pałac w Wilanowie zmienił się w centrum wymiany doświadczeń, myśli i inspiracji na przyszłość. W Konferencji Biznesowej ChangeMakers 2024 omawiano najistotniejsze wyzwania bezpieczeństwa narodowego w erze cyfrowej, współpracę biznesu i samorządów w budowaniu stabilności geopolitycznej, rolę liderek w zmianie kultury korporacyjnej, a także amerykański i polski model filantropii. Wśród panelistów pojawili się m.in. Sekretarz Stanu, Szef BBN, Jacek Siewiera, Ambasador USA w Polsce Mark Brzezinski i czołowi przedstawiciele biznesu z Polski i USA. Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie z Phyllis Newhouse - założycielką i CEO ShoulderUp Technology Acquisition Corp, Xtreme Solutions, Inc., oraz organizacji non-profit ShoulderUp. Jej inspirujące wystąpienie skierowane do polskich przedsiębiorców podkreślało, jak ważne jest wykorzystywanie swoich zasobów i relacji do zmieniania świata na lepsze.
Największe święto filantropii w Polsce zakończył piknik Lazy Sunday, podczas którego goście mogli obejrzeć Fiata 126p Bis, czyli kultowego Malucha - dar od Rafała Sonika. Auto ozdobione przez jednego z najbardziej rozchwytywanych współczesnych artystów sztuki street artowej Mariusza Warasa, również trafi na licytację. Pieniądze z tej zbiórki zostaną przekazane na wsparcie dzieci i młodzieży poszkodowanych w wypadkach drogowych oraz zapewnienie im dostępu do terapii i powrotu do zdrowia. Tego popołudnia przygotowano moc atrakcji, w których brały udział dzieci z domu dziecka, dzieci darczyńców oraz pracowników fundacji. Młodzi ludzie przez zabawę i wspólne inicjatywy uczyły się filantropii.
Organizatorzy gali Omenaa Mensah i Rafał Brzoska podkreślają, że cała społeczność biznesowa tworzy coraz bogatszy obraz filantropii w Polsce i współtworzy wspaniałe wydarzenie.
„Każdy gość gali przyczynia się do istotnych zmian społecznych, nie tylko ożywiając gospodarkę, tworząc miejsca pracy, ale także odpowiedzialnie dzieląc się swoim majątkiem” - podsumowuje Omenaa Mensah, prezeska Omenaa Foundation.
Organizatorami wydarzenia były: Omenaa Foundation, OmenaArt Foundation, Rafał Brzoska Foundation, Corporate Connections i Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
Partonat medialny nad aukcją objęli: AD, Forbes, Artinfo.pl, Elle Decoration, a patronat strategiczny i artystyczny - Dom Aukcyjny Polswiss Art i EY Polska.
Partnerzy wydarzenia: BMW, Bang& Olufsen, Royal Watch, Velaa Private Island Maldives, Moët Hennesy, Dolce&Gabbana Alta Moda, Sunreef Yachts Eco, Bebio.pl, Fundacja Santander, Siepomaga.pl, InPost, Mövenpick Resort Kuredhivaru Maldives, Go Elite, LuginsLand of Art., Antonius Caviar, Galeria Heban.
Źródło informacji: OMI Image