ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Transport materiałów budowlanych na Skandynawię

Poniedziałek, 02 grudnia 2019
Materiały budowlane, takie jak prefabrykaty betonowe, konstrukcje stalowe oraz okienno-drzwiowe od lat stanowią duży odsetek produktów eksportowanych na Skandynawię. Dzieje się to za sprawą dużego zapotrzebowania krajów skandynawskich na dobrej jakości materiały w konkurencyjnej cenie. Dlatego właśnie Szwecja, Dania, Norwegia czy Finlandia, chętnie nabywają materiały budowlane z Polski. Dla nas, jest to stabilny rynek zbytu, o bogatej gospodarce, znajdujący się blisko geograficznie i solidny we współpracy.
Transport materiałów budowlanych na Skandynawię

Kierunek Skandynawia

 

Badania wyraźnie pokazują, że Skandynawia stanowi dobry rynek zbytu dla polskich przedsiębiorców. Dzięki rozwiniętym drogom komunikacyjnym możemy w szybkim czasie dostarczyć materiał do naszych największych kontrahentów: Szwecji, Danii oraz Norwegii. Transport, z którego korzysta się najczęściej, to: drogi, kolej oraz połączenia promem, które zapewniły nam mocną pozycję na rynku – umożliwiły szybki i sprawny dowóz materiałów. 

 

Sukces polskich przedsiębiorców polega na zrozumieniu różnic w działaniu gospodarki skandynawskiej i dostosowaniu się do unikatowych jej potrzeb. Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na różnice kulturowe, gospodarcze czy chociażby uwarunkowania geograficzne oraz odmienność w modelu myślenia Skandynawów. Po drugie, trzeba pamiętać o regulacjach prawnych, dotyczących transportu. A co z tego wynika, od operatora oczekuje się bezpieczeństwa, terminowości, ale także posiadania ekologicznych silników w pojazdach, kompletu zimowych opon czy, coraz częściej, anglojęzycznego kierowcy.

Bardzo istotna jest tutaj logistyka, z racji na duży ruch dóbr eksportowych, a zdecydowanie mniejszy – importowych.

 

Prefabrykaty

 

Z racji na duży odsetek imigrantów, zalewających od lat Skandynawię, Szwecja jest jednym z tych krajów, które rozbudowują się szybko i na wielką skalę. Szacuje się, że kraj ten, co roku oddaje do użytku od 100 tys. mieszkań wzwyż i że tendencja ta nie maleje. Na tym rynku występuje więc duże zapotrzebowanie na prefabrykaty betonowe, takie jak ściany czy stropy.

 

Z racji na napięte harmonogramy, trudne dojazdy, brak pól odkładczych na budowach oraz wysokie standardy bezpieczeństwa czy ciągłe korekty w projektach, dostawy stanowią duże wyzwanie logistyczne. Niezwykle istotnym jest ścisły kontakt z klientem oraz użycie odpowiedniego sprzętu do przewozu materiałów (takiego jak, na przykład, przyczepy Inloader).

 

 

Źródło: Scandinavian Express

 

Okna i drzwi

 

Okna i drzwi to delikatny materiał, którego transport wymaga staranności i solidności. Dlatego preferuje się, gdy to jeden dostawca przewozi towar od miejsca załadunku bezpośrednio do klienta. Pomocą służą w transporcie specjalne stojaki, wykonane z drewna (jednorazowe) lub z metalu (wielokrotnego użytku), co zmniejsza ryzyko wszelkich uszkodzeń. Stojaki jednorazowe są o tyle lepsze, że nie wymagają ponownego transportu do producenta. Warto zwrócić uwagę na to, by stojaki te były w standardowych rozmiarach. Ułatwi to znacznie ich transport oraz rozładunek.

 

Miejsce rozładunku jest bardzo istotne w przypadku transportu okien i drzwi. Informacje na jego temat powinny wpływać już na sam etap planowania, dlatego ważne, by dowiedzieć się o nim jak najwięcej.

 

W przypadku, gdy mamy do czynienia z dużym zamówieniem i niewielką przestrzenią rozładunkową, warto wybrać tabor z dobrymi funkcjami manewrowymi oraz opcją odłączenia przyczepy w razie konieczności.

W przypadku, gdy do zrealizowania mamy zamówienie na osiedlu z ograniczeniami tonażowymi, zdecydujmy się na auto ciężarowe o DMC 12 t. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możemy dostarczyć towar nawet w miejsca z ograniczeniami tonażowymi, omijając zakazy świąteczne.

 

Just in time

 

Dostawy do Skandynawii charakteryzują się tym, że często są w formie just in time, czyli muszą być zrealizowane w określony dzień i o określonej godzinie.  Jest to o tyle istotne, gdyż wiąże się z szerszym planem budowy, zamknięcia ulic itp. Operator logistyczny musi dotrzymać tego terminu. Można tego dokonać, na przykład, poprzez zawieranie stałych umów z armatorami promowymi, co zagwarantuje nam stałe miejsce na promie, bez względu na obciążenie turystyczne.

 

 

 

Źrodło: Scandinavian Express

 

Bezpieczeństwo

 

Skandynawowie przykładają do niego szczególną wagę. Nieprzestrzeganie przepisów BHP może grozić wysokimi karami lub nawet zerwaniem kontraktu, dlatego dopilnujmy, by ładunek był odpowiednio zabezpieczony, a także by przestrzegane były zasady komunikacji i środki ochrony osobistej.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat