Chodzi o bezpośrednie połączenie S8 od węzła Łódź Południe na skrzyżowaniu z autostradą A1 z S8 na węźle Studzianki i dalej do węzła Kozenin za Sulejowem na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S12 i S74. W środę Andrzej Jaros burmistrz Wolborza wraz z zastępcą Dymitrem Jędryką przedstawili warianty przebiegu drogi przez gminę Wolbórz.
Nowy odcinek trasy, przebiegający przez gminę (sołectwa Bogusławice, Komorniki i Żywocin), będzie miał ok. 60 km długości. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Zostanie wyposażona we wszystkie niezbędne urządzenia, takie jak: bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem, a także wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.
Na początku października firma projektowa Transprojekt Gdański Sp. z o.o. planuje spotkania informacyjne z mieszkańcami gminy Wolbórz oraz gmin Tuszyn, Rzgów, Brójce, Czarnocin, Będków, Rokiciny, Mniszków, Sławno i Tomaszów Mazowiecki.
Sprawa wyboru wariantu drogi nabiera tempa, ponieważ w 2025 r. ma być złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wybory wariantu przebiegu drogi dokona Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pod nadzorem Ministerstwa Infrastruktury.
Trzy warianty przebiegu drogi widoczne są na planie (przerywane linie w kolorze zielonym)
Opis planowanej inwestycji znajdziemy także na stronie GDDKiA.