PKO BP zakłada ponad 5 mld rocznego zysku w 2022 roku

PAPKraj Wtorek, 26 listopada 201910
Realizacja zaktualizowanej strategii na najbliższe 3 lata ma przynieść PKO BP ponad 5 mld rocznego zysku netto w 2022 roku. Bank zamierza też osiągnąć rentowność kapitału własnego na poziomie 12 proc. oraz obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do 41 procent. Wśród priorytetów jest również cyfrowa transformacja tej instytucji finansowej.
PKO BP zakłada ponad 5 mld rocznego zysku w 2022 roku

Lider sektora bankowego chce położyć jeszcze większy nacisk na innowacje i nowoczesne technologie, a także pogłębiać relacje z klientami przy pomocy kanałów zdalnych. W swoich działaniach na kolejne lata PKO BP będzie się też koncentrować na doradztwie i edukacji finansowej.

 

„Decyzje, które podjęliśmy kilka lat temu stawiając na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii, procentują w naszych dobrych i powtarzalnych wynikach, udziałach rynkowych oraz satysfakcji klientów, która jest dla nas kluczowa. Osiągnięte dotychczas efekty potwierdzają, że wybraliśmy optymalny kierunek rozwoju. Aktualizacja strategii to dalszy rozdział tej samej, dobrej historii, którą tworzymy od dekady”– powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

 

Zaktualizowana strategia PKO Banku Polskiego „Wspieramy rozwój Polski i Polaków” została oparta na czterech filarach. Pierwszy z nich określono mianem „dostępny, mobilny i osobisty”. Bank będzie pogłębiał relacje z klientami - zarówno indywidualnymi jak i firmowymi. Każdy będzie mógł liczyć na spersonalizowaną ofertę i pomoc doradcy w placówce banku.

 

Kolejny filar stanowi „otwartość i innowacyjność” - firmy będą mogły korzystać z pionierskich usług, które zostaną im przedstawione w Chmurze Krajowej. To innowacyjny projekt, który w 2018 roku zainicjował PKO Bank Polski we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju. Dodatkowo wsparcie uzyskają polscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność poza granicami naszego kraju. To sprowadza się do następnego filaru - „cyfrowego i sprawnego”. Zakłada on rozszerzenie zakresu usług w „chmurze”. To otwiera nowe możliwości, ale jest też obarczone ryzykiem - dlatego bank stawia na nowoczesne technologie w zakresie cyberbezpieczeństwa, co pomoże wykrywać i reagować na zagrożenia.

 

Fundamentem strategii na najbliższe lata będzie też kształtowanie kompetencji przyszłości, koncentrujące się wokół przyjaznego i nowoczesnego środowiska pracy. Pomóc w tym ma większa współpraca wewnątrz organizacji.

 

PKO Bank Polski, jako Bank Przyszłości zwraca też uwagę na ślady, jakie zostawia jego działalność w otaczającym nas świecie. Dlatego lata 2020-2022 mają upłynąć pod znakiem edukacji ekologicznej i minimalizowania wpływu na środowisko. To jednak nie wszystko - elementem odpowiedzialnego działania będzie też ład korporacyjny. Bank zapewnia, że dopilnuje, aby zasady kierowania spółką były przejrzyste dla wszystkich pracowników.

 

Przyjęta przez PKO Bank Polski strategia ma obowiązywać w latach 2020-2022. W tym czasie spółka planuje podnieść swoją rentowność do poziomu 12 proc. Koszty ryzyka mają się wówczas utrzymywać na poziomie 0,60-0,75 proc. a wskaźnik kosztów do dochodów spaść do 41 proc. Celem strategicznym banku na 2022 rok jest zysk netto powyżej 5 mld zł.

 

PKO Bank Polski posiada 10,9 mln klientów indywidualnych, 500 tys. firm i przedsiębiorstw oraz 15,7 tys. klientów korporacyjnych, samorządowych i instytucjonalnych. Mimo spadku liczby oddziałów z 2100 do niespełna 1700, otwarto o 23,4 proc. rachunków bieżących więcej. W tym samym czasie czterokrotnie wzrosła liczba użytkowników aplikacji mobilnej IKO.

 

Użytkownicy aplikacji każdego dnia logują się 4 mln razy i wykonują 6 mln transakcji. IKO już dwa razy zdobyło tytuł najlepszej bankowej aplikacji mobilnej na świecie.

 

PKO jest też najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Rok temu, jako jedyny polski podmiot został zaliczony do grupy dużych spółek indeksu rynków rozwiniętych globalnej agencji indeksowej FTSE Russell.

 

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

0


Komentarze (10)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)29.11.2019 15:29

a moim zdaniem to najuczciwszy bank wzgledem klientow. nie wiem kto tu sie go czepia, jakas ojkofobia czy o co chodzi?!

22


???? ~???? (Gość)27.11.2019 21:05

Masakryczne opłaty, beznadziejnie niskie oprocentowanie depozytów. Fajniutki ten bank, macie się czym cieszyć!

22


gość ~gość (Gość)27.11.2019 09:14

Najlepszy bank

15


gerom ~gerom (Gość)27.11.2019 15:15

Świetnie, że chcą uświadamiać ludzi ekologicznie. Widać, że to lider polskiego rynku.

12


Makak ~Makak (Gość)26.11.2019 23:53

Dobrze zarzadzana firma, apka jest bardzo dobra a jak bralem kredyt to PKO dalo najlepsza oferte

04


werner ~werner (Gość)26.11.2019 18:48

najlepiej zdzierają z polaków! To trzeba im przyznać

51


kiedy zniknie podatek belki ~kiedy zniknie podatek belki (Gość)26.11.2019 17:54

A gdzie jakiekolwiek godne odsetki za zostawiany u nich depozyt, tylko lichwa opłat i kredytów???????

50


manolo ~manolo (Gość)26.11.2019 16:43

Opłaty mają najwyższe. Łupią polaków aż miło!

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat