Na peron tylko po kładce

Strefa FM Poniedziałek, 20 kwietnia 200944
Przejście z jednego peronu na drugi w Piotrkowie od niedawna zajmuje podróżującym pociągami zdecydowanie więcej czasu. Wszystko przez likwidację przejścia poziomego. Teraz aby przemieszczać się pomiędzy peronami pasażerowie zmuszeni są korzystać z kładki znajdującej się nad torami.
Na peron  tylko po kładce

- Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik, który korzysta z naszych linii kolejowych, czyli Zakład Przewozów Kolejowych w Łodzi zwrócił się do nas, aby zlikwidować niebezpieczeństwo przechodzenia z peronu nr 2 na peron nr 1. Cały czas były wygłaszane komunikaty przez megafononistów, jednak ostrzegani pasażerowie nie dostosowywali się do tych komunikatów, dlatego łódzki zakład  powiadomił nas, aby zlikwidować to przejście i zabezpieczyć. Komisja Bezpieczeństwa oceniła, że to przejście zagraża bezpieczeństwu podróżnych. Prawnie pasażerowie powinni korzystać z kładki - wyjaśnia Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi. 

A co z pasażerami niepełnosprawnymi lub osobami, które przechodzą z małymi dziećmi w wózkach?
-  Zostało wytyczone przejście tylko dla pasażerów niepełnosprawnych w końcu peronu od strony ulicy Wojska Polskiego. To przejście jest odpowiednio oznakowane. Takiemu pasażerowi zapewniamy pomoc przy wejściu do pociągu, musi tylko wcześniej powiadomić któregoś z naszych pracowników - dodaje Olkiewicz.

Korzystający z usług PKP nie są tym pomysłem zachwyceni.
- Tylko zamieszanie z tego powodu jest. Każdy był przyzwyczajony do tego przejścia i było bliżej. Ludzie i tak będą tędy przechodzić - mówi jedna z pasażerek.
- Jest to po prostu głupota - mówi dosadnie inna osoba. - Jeżeli ktoś przyjdzie kupić bilet, to musi iść taki kawał po schodach, żeby przejść na peron. Na przykład była tu starsza pani poruszająca się o lasce i przejście po schodach zajmowało jej około 15 minut.
Trudno nie zgodzić się z faktem, że likwidacja tego przejścia dotknie przede wszystkim osoby w podeszłym wieku.



POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (44)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gulu ~gulu (Gość)22.04.2009 16:16

A kto mi zabroni przejść obok kładki, dojść 15m dalej do chodnika przy Słowackiego i spokojnie po poziomie terenu bez wdrapywania sie na kładkę przejść na peron 2? Możemy też bez problemu przejść przejściem służbowym, więc nie wiem o co kaman!

00


Aman ~Aman (Gość)22.04.2009 15:12

A może ktoś dysponuje statystyką ile to ofiar śmiertelnych było przez to przejście po torach w ostatnich np. 30 latach. Wtedy to na dożynki zbudowano tą kładkę. A z tego co jakiś czas słyszę to raczej ilość pociągów jest coraz mniejsza. To jak niebezpieczeństwo może rosnąć? Więcej ofiar jest na ulicach miasta. To może nad ulicami budować kładki tak na chłopski rozum.

00


Dionizy ~Dionizy (Gość)22.04.2009 09:19

http://www.epiotrkow.pl/news/Raport-NIK-Zly-stan-piotrkowskiego-dworca-PKP,1306
NIK potwierdził, że piotrkowski dworzec PKP jest niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. A teraz po zlikwidowaniu przejścia przez tory to już całkowicie. Zobaczymy jak będzie w wakacje i zimą kiedy schody na kładce będą oblodzone a pasażerowie i dzieci z bagażami będą ciągnąć te toboły po schodach żeby dostać się z peronu 1 na peron 2.

00


marek oczywiście ~marek oczywiście (Gość)22.04.2009 00:23

po prostu powinien powrócic pomysł z rozsuwanymi drzwiami pomiędzy peronami.
jeśli PKP nie zapewniło windy na każdym z peronów to trudno wymagać od starszych klientów wdrapywania się po starych schodach! paranoja. ponadto trudno wymagać od osób mniej sprawnych zgłaszania chęci przejścia na drugi peron. przeciez nie o to chodzi. po to są tworzone udogodnienia by tacy ludzie mogli radzić sobie sami i im , zapewniam was, właśnie o tę samodzielność chodzi!
ps. a co na to nasz Urząd Miasta?

00


Dionizy ~Dionizy (Gość)21.04.2009 17:41

"miliarder-z-JUKO" napisał(a):
To bądź filntrop i sfinansuj taką inwestycję.


Gdybym był takim jak ty "miliarderem z JUKO", to nawet chwili bym się nie zastanawiał. Nie masz racji, bo dla podróżnych z miasta i uczniów spoza Piotrkowa jest to bardzo ważny temat. Dla Ciebie nie musi mieć znaczenia, bo już wój pracodawca siedzi w pudle i czeka na wyrok.

00


miliarder z JUKO ~miliarder z JUKO (Gość)21.04.2009 13:46

Panie Dinizy! Ma Pan pieniądze na projekt i wykonastwo kolejowego przejazdu podziemnego albo nadziemnego wraz z rozbiórką okolicznych kamienic. To bądź filntrop i sfinansuj taką inwestycję. Siedzisz Pan i nic nie robisz tylko dziwolągi wypisujesz na tej w miarę dobrej lokalnej stroniczce.

00


Dionizy ~Dionizy (Gość)21.04.2009 10:12

Szczyt braku odpowiedzialności. Ten kto wydał poleceni powinien od zaraz zostać zwolniony z pracy. Są 2 peron to PKP ma obowiązek wykonać albo przejście pod torami albo powrócić do tej ochronnej bramki. Wystarczy aby otwierała się i zamykała pilotem sterowanym przez dyżurnego zawiadowcę, albo w inny bardziej nowoczesny sposób. Zmuszanie pasażerów przez pójście na łatwiznę do pokonywania tak dużej odległości i tylu bardzo niebezpiecznych schodów jest przejawem arogancji piotrkowskiego i łódzkiego kierownictwa PKP. Radni i Prezydent powinni coś z tym zrobić i omówić temat na najbliższej Sesji Rady Miasta. Albo będzie nowy dworzec albo całkowicie go zlikwidować wraz z ta budka dróżnika i tym szlabanem skutecznie utrudniającym przechodzenie. Od lat zachodzę w głowę dlaczego ani PKP ani władze miasta nie zdecydowały się wykonać tunel na wzór tego przebiegającego na dwupasmówką na ul.Piłsudskiego.

00


maddox ~maddox (Gość)21.04.2009 09:01

Swoją drogą co z od dawna szumnie zapowiadaną przez PKP modernizacją dworca ? Projekt już upadł czy na razie tylko dogorywa ? ;)

00


witold k ~witold k (Gość)21.04.2009 06:46

Niestety jest to uciążliwość. Jednak zwracam uwagę na to, że owo przejście przez tory to także szlak marszu piotrkowian - słowackiego szkolna i na osiedle. Pewnie trzeba będzie jeszcze siatką rozdzielić tory. Niestety. Kasa choćby jedna z kolei mogłaby być przeniesiona na początek toru przy Słowackiego.

00


gulu ~gulu (Gość)21.04.2009 00:28

Ciekawy jestem, co będzie jak np. kładka będzie w remoncie? To co wtedy? Wywieszą kartkę z informacją, że " Najbliższa kładka do przejścia na drugi peron znajduje się w Radomsku?" Tak jak było z tarasem widokowym na Okęciu. Najbliższy czynny był wówczas we Wrocławie. Ale to było w filmie, a tu jest rzeczywistość i to się dzieje naprawdę.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat