JAK DZIAŁA POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH?
Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu sprawienie, że Twoja witryna będzie widoczna na najważniejsze, strategiczne, przekładające się na konwersję słowa kluczowe na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania – w top 10 Google. Tylko dlaczego w ogóle jest to ważne?
Wszystko dlatego, że użytkownicy – Twoi potencjalni klienci – wpisują w wyszukiwarkę słowo kluczowe, które ich interesuje. Następnie algorytm wyszukiwarki Google analizuje strony internetowe zgromadzone w indeksie i przedstawia użytkownikowi te witryny, które w najwyższym stopniu odpowiadają zapytaniu.Tu pojawiają się kolejne pytania. W jaki sposób działa taki algorytm? Tylko właściciele wyszukiwarki Google wiedzą, w jaki sposób działa algorytm. Natomiast specjaliści z branży SEO obserwują zachowania algorytmu w praktyce i wyciągają wnioski, dlatego mogą dostosować działania pozycjonerskie do aktualnych wytycznych (tu warto zaznaczyć, że algorytmy Google stale ulegają aktualizacjom, choć obecnie znacznie mniejszym niż ponad dziesięć lat temu).
Dzięki śledzeniu informacji udostępnianych przez Google i wieloletniej praktyce specjaliści SEO wiedzą, że algorytmy Google wybierają strony internetowe na podstawie czynników takich jak teksty dopasowane do kontekstu wyszukiwanego słowa kluczowego (zgodność tematyczna), bezpieczeństwo użytkownika na stronie (m.in. certyfikat SSL), szybkość ładowania strony internetowej, optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO (sformatowane treści, poprawny kod HTML), ocena użytkowników (pozostawanie na stronie bądź cofanie się do wyników wyszukiwania – świadectwo satysfakcji z otrzymanego wyniku lub jej braku).
NAJWIĘKSZE ZALETY POZYCJONOWANIA STRON WWW
1.wzrost widoczności na strategiczne słowa kluczowe (sprzedażowe, wizerunkowe, inne),
2.zwiększenie ruchu na stronie z naturalnych wyników wyszukiwarki,
3.dobre zarobki przy niskim koszcie marketingowym,
4.stosunkowo trwałe rezultaty – w porównaniu do kampanii reklamowych Google/Facebook Ads,
5.prestiż,
6.autorytet w branży,
7.rozpoznawalność,
8.znajomość grupy docelowej,
9.rozwój firmy,
10.POZYCJONOWANIE NA FRAZY KLUCZOWE
SKUTECZNE POZYCJONOWANIE STRON A SPRAWDZANIE POZYCJI W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
CZYNNIKI RANKINGOWE – SKUTECZNE POZYCJONOWANIE W GOOGLE
1.wiek i historia domeny,
2.wiek i historia strony,
3.jakość i bezawaryjność hostingu,
4.profil działalności/branża/tematyka strony,
5.konkurencyjność branży/tematyki strony,
6.budowa/architektura strony,
7.intuicyjność obsługi strony,
8.bezawaryjność strony,
9.dotychczasowe działania SEO,
10.profil linków,
11.wskaźniki UX,
12.jakość, rodzaj i nasycenie fraz kluczowych,
13.optymalizacja techniczna (kodu strony, obrazów),
14.optymalizacja i formatowanie tekstu,
15.ilość tekstu na stronie,
16.metadane,
17.prędkość wczytywania podstron,
18.jakość wersji mobilnej lub szablonu responsywnego,
19.merytoryka i poprawność językowa,
20.struktura linków wewnętrznych,
21.wielkość strony, liczba podstron,
22.unikalność contentu.
ELEMENTY STRATEGII POZYCJONOWANIA
czyli długofalowego planu pozycjonowania – podejmuje się działania takie jak:analiza potrzeb – ustalenie celu pozycjonowania (sprzedaż, budowa marki, szerzenie świadomości, zbieranie leadów, przejmowanie klientów konkurencji), zakresu działalności firmy i pozycjonowania (pozycjonowanie e-commerce, pozycjonowanie lokalne), charakteru działalności firmy (oferta stała, oferta sezonowa). Strategie sprzedażowa i wizerunkowa wyglądają nieco inaczej, ale mogą się zazębiać lub iść ze sobą w parze,
1.analiza możliwości – dopasowanie działań pozycjonerskich do budżetu marketingowego firmy. Jeśli przyniesie to najlepszy efekt, można połączyć pozycjonowanie strony np. z kampanią reklamową w Google lub na Facebooku,
2.przygotowanie listy słów kluczowych do pozycjonowania strony oraz przypisanie konkretnych fraz kluczowych wybranym podstronom, aby nie doszło do kanibalizacji wyników wyszukiwania,
3.analiza stron konkurencji – słów kluczowych, linków zwrotnych, struktury strony, contentu, rozwiązań UX, responsywnej/mobilnej wersji witryny, bloga firmowego,
4.ustalenie grupy lub grup docelowych – od tego zależą słowa kluczowe, język w content marketingu, sposób zwracania się do potencjalnych klientów i wiele więcej,
5.sporządzenie spisu i harmonogramu prac optymalizacyjnych na stronie: poprawek w kodzie strony, poprawek w tekstach i plikach na stronie. Plan bazuje na wynikach uzyskanych podczas audytu SEO,
6.sporządzenie spisu i harmonogramu prac content marketingowych na stronie (rozbudowa opisów, artykuły blogowe) i poza nią (artykuły sponsorowane, marketing szeptany),
7.stworzenie planu link buildingu – ustalenie liczby i częstotliwości pozyskiwania linków zwrotnych, dywersyfikacja linków, analiza portali do publikacji treści sponsorowanych z linkami.
Odradza się pozycjonowania strony bez uprzedniego wykonania solidnego audytu SEO. Bez poznania unikalnej historii i sytuacji danej witryny trudno opracować strategię w pełni dopasowaną, przynoszącą najlepsze efekty pozycjonowania strony internetowej. Audyt SEO jest jak profesjonalne badanie pacjenta przez lekarza. Dopiero w oparciu o wyniki badania można dobrać odpowiednią terapię leczenia. Podobnie jest ze stroną (pacjentem), audytem (badaniem) i pozycjonowaniem (terapią leczenia). Rezultatem terapii pacjenta jest powrót do zdrowia, a pozycjonowania strony – osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych, przede wszystkim najpopularniejszej i najczęściej wybieranej wyszukiwarce Google.
Audyt SEO on-site obejmuje zweryfikowanie jakości strony na tej stronie, m.in. w kodzie HTML.
Audyt SEO off-site zakłada zweryfikowanie jakości strony na zewnątrz, czyli ustalenie poziomu wiarygodności witryny, zaufania Google, popularności, liczby i jakości linków zwrotnych.
JAK WYBRAĆ AGENCJĘ SEO DO POZYCJONOWANIA?
Z uwagi na specyfikę pozycjonowania stron nie jesteś ograniczony w wyborze do firm lokalnych. Jakie czynniki wziąć zatem pod uwagę, by wybrać specjalistów, którzy są profesjonalni i skuteczni?
1.Doświadczenie w pozycjonowaniu stron WWW – jak długo firma działa na rynku?
2.Portfolio pozycjonerskie – z iloma klientami współpracowała i współpracuje firma?
3.Doświadczenie w danej branży – czy firma miała lub ma klientów z Twojej branży?
4.Zakres usług – jakie usługi z zakresu pozycjonowania oferuje firma?
5.Opinie klientów – czy firma jest skuteczna?
6.Kontakt – czy doświadczenie kontaktu z firmą jest pozytywne? Jakie drogi kontaktu firma przewiduje w ramach współpracy?
7.Zróżnicowanie specjalistów – czy w firmie są zarówno specjaliści zajmujący się optymalizacją techniczną, jak i copywriterzy oraz eksperci od pozyskiwania linków?
8.Opiekun klienta – czy Twoja strona będzie miała konkretnego opiekuna? Czy treści na Twoją stronę będzie tworzył dedykowany copywriter?
9.Certyfikaty – czy firma może poświadczyć umiejętności?
10.Case study – czy firma udostępnia przykładowe realizacje działań pozycjonerskich?
11.Dostęp do narzędzi – czy firma korzysta z płatnych narzędzi SEO?
12.Monitoring i analiza efektów – czy firma jedynie wykonuje działania pozycjonerskie, czy dodatkowo monitoruje i analizuje rezultaty?
13.Raportowanie – czy w usługę pozycjonowania wliczone jest raportowanie wyników?
14.Indywidualne podejście – czy firma przed rozpoczęciem współpracy wykonuje audyt SEO i analizę konkurencji? Czy tworzy indywidualną strategię pozycjonowania?
Jeżeli interesuje Cię skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, możesz zaufać firmie FunkyMedia z Łodzi. Jesteśmy zespołem specjalistów z różnych dziedzin, dzięki czemu uzupełniamy się nawzajem. Zoptymalizujemy Twoją witrynę technicznie, pozyskamy wartościowe linki, przygotujemy wysokiej jakości teksty, zwiększymy rozpoznawalność Twojej marki w internecie. Mamy wieloletnie doświadczenie pozycjonowaniu i obsługujemy klientów z każdej branży. Na życzenie klienta działania pozycjonerskie uzupełniamy kampaniami reklamowymi Google Ads bądź Facebook Ads. Ponieważ kochamy to, co robimy, jesteśmy na bieżąco z nowościami marketingowymi i algorytmicznymi, dzięki czemu możemy bezzwłocznie reagować na zmieniające się okoliczności.
Odwiedź nas, zadzwoń lub napisz – jak wolisz. Zadaj nam pytania, by upewnić się, że jesteśmy właściwym wyborem. Zapraszamy!