Kazali mu zdemontować kojec i budę dla psa

Czwartek, 10 lipca 201499
Pan Krzysztof z Piotrkowa sprawił swojemu psu budę i kojec. Zgłosił to do Referatu Architektury i Budownictwa. Jak się okazało naruszył przepisy. Teraz musi zdemontować kojec, a budę usunąć. W innym wypadku, grozi mu grzywna.

- Jakiś czas temu kupiłem psa. Kupiłem dla niego również budę. Kiedy podrósł, ze względów bezpieczeństwa, wybudowałem też kojec. Mamy dwoje małych dzieci, a dorosły owczarek niemiecki jest duży, więc kojec był wskazany. Znając przepisy prawa budowlanego, postanowiłem zgłosić inwestycję do Referatu Architektury i Budownictwa. Wypełniłem stosowne dokumenty i 13 maja złożyłem je w Urzędzie Miasta. Niestety ktoś zrobił zdjęcia, z tego co wiem był to pracownik Nadzoru Budowlanego na wniosek Referatu. Stwierdzono, że buda i kojec zostały wykonane. Tak, to jest fakt, to wszystko zostało wykonane, ale tylko ze względów bezpieczeństwa chciałem to zalegalizować – mówi pan Krzysztof.

Zdaniem mężczyzny pracownicy Referatu Architektury i Budownictwa chodzą po mieście, robią zdjęcia posesji i analizują to. - Wychodzi na to, że w tym mieście nie można swobodnie... nic. Postawiłem dla dziecka huśtawkę. To również powinienem zgłosić, bo jeśli ktoś na mnie doniesie, będę mieć kłopoty, tak jak z kojcem i budą dla psa – mówi.

Piotrkowianin otrzymał pismo, z którego wynika, że powinien usunąć budę z posesji i zdemontować kojec, ponieważ nie zgłosił robót budowlanych. - Kiedy zapytałem, co mam zrobić z psem, pracownicy Referatu Architektury stwierdzili, że ich to nie obchodzi. Pies ich nie interesuje. Ważne dla nich są buda i kojec – mówi pan Krzysztof.

O komentarz poprosiliśmy Grażynę Fałek, prezes Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami w Piotrkowie. - Pan Krzysztof dzwonił do nas i pytał, czy prawo budowlane zezwala na postawienie kojca na posesji. Pierwszy raz spotykamy się z przypadkiem, by zażądano od właściciela posesji zgody na postawienie kojca dla psa. Nie znam się na prawie budowlanym, ale z ludzkiego punktu widzenia jest to dla mnie bardzo dziwna sytuacja, by na własnym podwórku nie można było wygrodzić kawałka powierzchni, postawić budy i stworzyć psu dobrych warunków. Zresztą ustawa o ochronie zwierząt zabrania trzymania psa na uwięzi. Jestem naprawdę zaskoczona takim postępowaniem i takim wymogiem od obywatela. My sami zalecamy tworzenie kojców dla piesków, które od nas są adoptowane. Naprawdę jest to dla mnie pierwszy tak dziwny przypadek – komentuje Grażyna Fałek.

Tego, czy konieczna jest rozbiórka kojca i usunięcie budy próbowaliśmy dowiedzieć się w Referacie Architektury i Budownictwa. Skierowano nas jednak do rzecznika prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie. Czekamy na jego odpowiedź.

 

MW


Zainteresował temat?

22

2


Zobacz również

reklama

Komentarze (99)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

tutaj tutajranga17.07.2014 00:01

Próbowałam edytować, ale nie przyjęło. Dodałam: "Jeśli to była prowokacja, to udana."

21


tutaj tutajranga16.07.2014 23:55

Bardzo dobrze, Krzysztof, rób tak dalej. Żałuję minut poświęconych Twojej sprawie.

Komentarz był edytowany przez autora: 16.07.2014 23:58

11


zainteresowana ~zainteresowana (Gość)16.07.2014 06:59

"Pietrek" napisał(a):


tak, też musi być pozwolenie:))))

20


Pietrek Pietrekranga15.07.2014 13:45

Ludzie czy na kibel tez muszę mieć zezwolenie na budowe?
"Nie ma to jak w letniej porze wysrać się na dworze,
świeży wietrzyk w dupke dmucha a po jajkach chodzi mucha."

30


jjj ~jjj (Gość)15.07.2014 11:09

"krzysztof-(wlasciciel)" napisał(a):


nie, pies niech lata luzem - jak panowie chca, niech wchodzą - w końcu smai kazali zdemontować kojec, w którym mógł być zamknięty. Teraz nie ma gdzie go schować...

40


redtoube ~redtoube (Gość)14.07.2014 07:54

coś mi tu nie gra, mamy 25 lat wolności a komentarze są cenzurowane, komentarze w których nie ma bluźnierstw, obraźliwych słów, a jedynie obiektywne spojrzenie na poszczególne media, nawet tutaj ktoś politykę próbuje uprawiać

10


nie boję się ~nie boję się (Gość)13.07.2014 11:03

"krzysztof-(wlasciciel)" napisał(a):
....budę planuję umieścić na wózku..


epoka Drzymały wraca a więc do średniowiecza już niedaleko

20


krzysztof (właściciel) ~krzysztof (właściciel) (Gość)13.07.2014 09:43

do ~nie boję się
dokładnie....
......w poniedziałek zgłaszam ponownie....i znowu trzeba odczekać 30 dni.... nie wiem c o z psem począć może na ten czas urzędnicy go adoptują... :))))
czekam też na wyznaczenie terminu kolejnej wizji lokalnej...
może ktoś by zechciał zfilmować całą tą kontrolę....
....budę planuję umieścić na wózku....a cała resztę muszę rozłożyć na części pierwsze... gorzej z psem bo chyba się wścieknie...wypadało by zamknąć go na ten czas w .....kojcu...

30


RodowityPiotrkowianin RodowityPiotrkowianinranga13.07.2014 08:55

Kpina. Niby wolni ludzie, a nie mogą budować na swoich działkach tego czego chcą. Widzę również rozbieżność w ludności piotrkowa. Podczas gdy młodzi ludzie z KNP protestują przeciwko aktualnej władzy i systemowi są potępianii, z drugiej strony jak media pokazują sceny rodem z komedii to obywatele piotrkowa są obużeni.

40


nie boję się ~nie boję się (Gość)13.07.2014 08:09

"obelx1987" napisał(a):
~obelx1987 (Gość)
przedwczoraj, 00:08
Moje pierwsze pytanie to po kiego grzyba szedł to zgłaszać


pewno obawiał się "życzliwych"

20


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat