ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak nowe Volvo XC60 radzi sobie na polskim rynku?

Piątek, 01 września 2017
Każdy z producentów obecnych na rynku motoryzacyjnym ma w ofercie co najmniej jeden model, który uznać można za kluczowy dla całej marki. Dla Volvo takim modelem jest XC60. SUV, którego poprzednia edycja sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Obecnie, w salonach można znaleźć zupełnie nowe Volvo XC60. Trzeba jednak dobrze poszukać, bo polski rynek na premierę flagowego SUV – a Volvo zareagował wyjątkowo dobrze. Co to konkretnie oznacza?
Jak nowe Volvo XC60 radzi sobie na polskim rynku?

Sukces to SUV
W segmencie SUV robi się z roku na rok coraz bardziej ciasno. Praktycznie każdy z liczących się producentów pragnie mieć w swojej ofercie choć jeden taki model. Wynika to z prostej przyczyny – oczekiwań klientów. Kierowcy, również w Polsce, pokochali podróżowanie autami większych rozmiarów, które momentami wyglądem przypominają samochody terenowe, lecz niekoniecznie muszą mieć z nimi coś wspólnego. SUV – y są wygodne, bezpieczne, a przede wszystkim elastyczne – ich możliwości wykraczają daleko poza to, co mogą zaoferować kompaktowe auta.

 

XC60 konkurencji się nie boi
Konkurencja w segmencie SUV wydaje się wyjątkowo duża. Zwłaszcza wśród modeli premium. Tymczasem nie jest tak do końca. Tu od kilku ładnych lat praktycznie nic się nie zmienia. Liderem rynku SUV – ów klasy średniej wcześniej było Volvo XC60, teraz zaś pierwsze miejsce zajmuje nowe Volvo XC60. Tak w Europie, jak i w Polsce. Nowa odsłona flagowego modelu szwedzkiego producenta okazała się absolutnym rynkowym hitem. Na polskim rynku nowe Volvo XC60 to nie tylko najchętniej kupowany SUV, lecz także najpopularniejszy, luksusowy samochód. Szwedzi zostawili więc daleko w tyle niemieckich producentów, których spektakularne premiery nie znalazły wystarczającego uznania w oczach klientów.

 

Premiera dopracowana w szczegółach
Nowe Volvo XC60 to przemyślany projekt, który budzi zaufanie już na pierwszy rzut oka. Linie nadwozia są zdecydowane, odpowiednio wyważone z jego gabarytami. Skandynawską elegancję i minimalizm widać po przednim grillu. Jego wysmakowany wygląd zapada w pamięć, jest stanowczy, dostojny, a zarazem wyjątkowo dynamiczny z wyglądu. Dopełniają go nowoczesne reflektory w kształcie charakterystycznej litery T. Oświetlają precyzyjnie drogę, a przy tym sprawiają, że nowe XC60 wygląda fenomenalnie po zmroku.

Stylistyka nadwozia to jeden z zasadniczych elementów decydujących o sukcesie, bądź porażce danego modelu. Potwierdza się tutaj klasyczna, reklamowa maksyma mówiąca, że ludzie kupują oczami. To prawda. Samochód powinien cieszyć wzrok swojego właściciela, a na drodze najlepiej gdyby wzbudzał podziw. Nowe Volvo XC60 z pewnością to potrafi.

 

Prostota, minimalizm i wymagania
Volvo to skandynawska marka, której klienci z jednej strony są przywiązani do prostoty i minimalizmu, z drugiej jednak wyjątkowo baczną uwagę zwracają na jakość wykończenia wnętrza oraz detali posiadanych pojazdów. Nowe XC60 musiało sprostać tym wymaganiom. Wnętrze flagowego SUV-a Volvo wykonano z najwyższej jakości materiałów. Jest dostępne w kilku możliwych konfiguracjach. Entuzjaści wygody i luksusu z pewnością zdecydują się na perforowaną tapicerkę z wysokogatunkowej skóry nappa. Można ją zamówić w tonacji jasnej, bursztynowej lub czarnej, dopasowując jednocześnie kolor całego wnętrza – do wyboru jasno – czarny, bądź czarny.

Wysokogatunkowa skóra nappa optymalnie komponuje się z fotelami przednimi Contour. Ich wyprofilowana konstrukcja w połączeniu z wielopoziomową regulacją siedzisk pozwala na komfortowe podróże bez względu na ich długość.

 

Frajda z bezpiecznej jazdy
To jak samochód wygląda to jedno, a jak jeździ to drugie. Marka Volvo jest od lat synonimem bezpieczeństwa. Znalazło to również potwierdzenie w nowym XC60. Auto wyposażono w szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, których szczegółowy opis producent podaje na stronie: http://www.volvocars.com/pl/modele/nowe-modele/xc60/. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest system antykolizyjny Oncoming Lane Mitigation, który umożliwia uniknięcie zderzenia z autem jadącym z naprzeciwka. Kierowcę i pasażerów przez cały czas zaś chroni klatka bezpieczeństwa ze stali o podwyższonej wytrzymałości (High Strength Steel). Takie rozwiązania docenia rynek.

 

Osiągi na miarę sportowego auta
Piękne nadwozie, eleganckie wnętrze, innowacyjne technologie to z pewnością jedne z najważniejszych atutów nowego XC60. Pasjonaci motoryzacji jednak uwagę zwracają przede wszystkim na to, co kryje się pod maską auta. Tutaj zaś kryje się faktyczny klucz do rynkowej przewagi flagowego SUV – a Volvo. Nowe XC60 T8 wyposażono w hybrydową jednostkę napędową, która pozwala rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. To wynik godny sportowego auta. Nic w tym dziwnego. Skandynawowie to w końcu najlepsi kierowcy rajdowi na świecie.

Nowe Volvo XC60 w pierwszym półroczu 2017 r. absolutnie zdominowało polski rynek samochodów typu SUV. W rodzimych salonach sprzedano ponad 3200 egzemplarzy tego modelu. Do końca roku ta liczba powinna się co najmniej podwoić. To zdecydowanie zasłużony sukces. Nowe Volvo XC60 to jedna z najbardziej dopracowanych premier na rynku motoryzacyjnym w ciągu ostatnich kilku lat.

POLECAMY


Zainteresował temat?

3

2


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat