artykuł sponsorowany

Filary marketingu 360 stopni – w czym może pomóc Ci agencja marketingowa

Piątek, 29 stycznia 2021
Marketing 360 stopni to pojęcie, które często pojawia się w kontekście rozmów o skutecznych sposobach na promowanie marki. Ale co to tak naprawdę to oznacza? Jakie są filary marketingu 360 i w czym może pomóc Ci agencja marketingowa? Sprawdźmy!
Filary marketingu 360 stopni – w czym może pomóc Ci agencja marketingowa

Czym zajmują się agencje marketingowe specjalizujące się w marketingu 360 stopni?

 

Firmy marketingowe, które działają zgodnie z założeniami marketingu 360 stopni, prowadzą działania na różnych płaszczyznach i wykorzystują narzędzia, kanały komunikacji i metody skrupulatnie dopasowane do celów biznesowych oraz budżetu firmy. Zadaniem agencji marketingowej może być np. stworzenie strony www i jej optymalizacja pod kątem SEO i SEM, zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii w Google Ads czy mediach społecznościowych, prowadzenie kampanii w ramach remarketingu, tworzenie wartościowych treści i atrakcyjnych kreacji statycznych czy dynamicznych, precyzyjne dobranie grupy docelowej i reagowanie na zmieniające się trendy konsumenckie.

 

Sprawdź, z jakich narzędzi mogą korzystać firmy marketingowe i jakie efekty może przynieść marketing 360: https://adcookie.pl/.

 

Jakie są filary marketingu 360 stopni?

 

W marketingu 360 stopni najważniejsze są przede wszystkim:

 

  • różnorodność i wszechstronność – działania w ramach marketingu 360 stopni powinny być różnorodne, a przekazy reklamowe powinny trafiać do konsumentów z różnych stron. Nie bez powodu w nazwie tej strategii znalazło się nawiązanie do koła (360 stopni) – to w centralnym punkcie okręgu ma się znaleźć konsument, a reklamy powinny otaczać go z różnych stron. Agencja marketingowa, planując kampanie reklamowe, powinna korzystać z różnych narzędzi i kanałów komunikacji, by mieć pewność, że potencjalny klient usłyszy o Twojej marce lub Twoim produkcie. Ale równocześnie ważna jest odpowiednia…
  • selekcjafirma marketingowa nie powinna korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi i kanałów komunikacji. Tutaj nie działa zasada: „im więcej, tym lepiej”. Skuteczna jest strategia: „im dokładniej, tym lepiej”. Co to oznacza? Że aby zaplanować efektywną kampanię reklamową, trzeba wyselekcjonować odpowiednie metody i narzędzia – takie, które będą wzajemnie na siebie oddziaływać i działać na korzyść Twojej marki (a nie wykluczać się i być dla siebie konkurencją). Opracowanie przemyślanej, racjonalnej i efektywnej strategii to jeden z filarów skutecznego marketingu 360,
  • spójność i konsekwencja – mimo iż działania w ramach marketingu 360 powinny być różnorodne i wszechstronne, to równie ważne jest, by były spójne. Strona internetowa, reklamy w Google Ads, na Facebooku, content w mediach społecznościowych, sposób komunikacji z odbiorcami, strona wizualna projektów, sklep internetowy, newsletter – wszystko to powinno ze sobą współgrać. Zadaniem agencji marketingowej jest stworzenie spójnej strategii i konsekwentne realizowanie jej założeń, ale także… reagowanie na zmiany – nie wystarczy raz opracować strategii i potem sztywno trzymać się ustalonych zasad, by działać skutecznie. Konieczny jest refleks i reagowanie na zachodzące zmiany. Jeśli jakieś składowe kampanii nie są tak skuteczne, jak zakładano, należy niezwłocznie zmodyfikować „wadliwe” komponenty. Oczywiście rozsądnie i z głową – po przeprowadzeniu dokładnej analizy, co działa, a co należy poprawić,
  • skrupulatność i analityczne podejściemarketing 360 wymaga ciągłego analizowania wyników dotychczasowych działań, śledzenia raportów i wyciągania wniosków. Firma marketingowa musi skrupulatnie badać i obserwować wyniki podjętych działań, żeby na tej podstawie ustalać dalsze działania.

Jeśli chcesz zacząć współpracę z agencją marketingową, przyjrzyj się wcześniej jej działaniom, sprawdź portfolio, zapoznaj się z ofertą i zwróć uwagę na to, jak sama promuje się w sieci.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat