Czym zajmują się agencje marketingowe specjalizujące się w marketingu 360 stopni?
Firmy marketingowe, które działają zgodnie z założeniami marketingu 360 stopni, prowadzą działania na różnych płaszczyznach i wykorzystują narzędzia, kanały komunikacji i metody skrupulatnie dopasowane do celów biznesowych oraz budżetu firmy. Zadaniem agencji marketingowej może być np. stworzenie strony www i jej optymalizacja pod kątem SEO i SEM, zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii w Google Ads czy mediach społecznościowych, prowadzenie kampanii w ramach remarketingu, tworzenie wartościowych treści i atrakcyjnych kreacji statycznych czy dynamicznych, precyzyjne dobranie grupy docelowej i reagowanie na zmieniające się trendy konsumenckie.
Sprawdź, z jakich narzędzi mogą korzystać firmy marketingowe i jakie efekty może przynieść marketing 360: https://adcookie.pl/.
Jakie są filary marketingu 360 stopni?
W marketingu 360 stopni najważniejsze są przede wszystkim:
- różnorodność i wszechstronność – działania w ramach marketingu 360 stopni powinny być różnorodne, a przekazy reklamowe powinny trafiać do konsumentów z różnych stron. Nie bez powodu w nazwie tej strategii znalazło się nawiązanie do koła (360 stopni) – to w centralnym punkcie okręgu ma się znaleźć konsument, a reklamy powinny otaczać go z różnych stron. Agencja marketingowa, planując kampanie reklamowe, powinna korzystać z różnych narzędzi i kanałów komunikacji, by mieć pewność, że potencjalny klient usłyszy o Twojej marce lub Twoim produkcie. Ale równocześnie ważna jest odpowiednia…
- selekcja – firma marketingowa nie powinna korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi i kanałów komunikacji. Tutaj nie działa zasada: „im więcej, tym lepiej”. Skuteczna jest strategia: „im dokładniej, tym lepiej”. Co to oznacza? Że aby zaplanować efektywną kampanię reklamową, trzeba wyselekcjonować odpowiednie metody i narzędzia – takie, które będą wzajemnie na siebie oddziaływać i działać na korzyść Twojej marki (a nie wykluczać się i być dla siebie konkurencją). Opracowanie przemyślanej, racjonalnej i efektywnej strategii to jeden z filarów skutecznego marketingu 360,
- spójność i konsekwencja – mimo iż działania w ramach marketingu 360 powinny być różnorodne i wszechstronne, to równie ważne jest, by były spójne. Strona internetowa, reklamy w Google Ads, na Facebooku, content w mediach społecznościowych, sposób komunikacji z odbiorcami, strona wizualna projektów, sklep internetowy, newsletter – wszystko to powinno ze sobą współgrać. Zadaniem agencji marketingowej jest stworzenie spójnej strategii i konsekwentne realizowanie jej założeń, ale także… reagowanie na zmiany – nie wystarczy raz opracować strategii i potem sztywno trzymać się ustalonych zasad, by działać skutecznie. Konieczny jest refleks i reagowanie na zachodzące zmiany. Jeśli jakieś składowe kampanii nie są tak skuteczne, jak zakładano, należy niezwłocznie zmodyfikować „wadliwe” komponenty. Oczywiście rozsądnie i z głową – po przeprowadzeniu dokładnej analizy, co działa, a co należy poprawić,
- skrupulatność i analityczne podejście – marketing 360 wymaga ciągłego analizowania wyników dotychczasowych działań, śledzenia raportów i wyciągania wniosków. Firma marketingowa musi skrupulatnie badać i obserwować wyniki podjętych działań, żeby na tej podstawie ustalać dalsze działania.
Jeśli chcesz zacząć współpracę z agencją marketingową, przyjrzyj się wcześniej jej działaniom, sprawdź portfolio, zapoznaj się z ofertą i zwróć uwagę na to, jak sama promuje się w sieci.