Skomplikowane przygotowania
Most położony jest na jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków DK12 między wschodnią i zachodnią granicą kraju. W jego sąsiedztwie jest skrzyżowanie z DK74, a okoliczna zabudowa będzie utrudniała zorganizowanie przeprawy czasowej oraz prowadzenie prac.
Aby osiągnąć cel konieczne będzie również uzyskanie szczegółowych uzgodnień z władzami Sulejowa w zakresie koncepcji mostu tymczasowego wraz z przeprowadzeniem objazdu lokalnymi drogami w mieście (w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącego mostu).
Należy również dodać, że jednym z najistotniejszych problemów i zadań, jakie zostanie postawione przed przyszłym projektantem, będzie opracowanie czasowej organizacji ruchu. W szczególności będzie musiała uwzględniać potrzeby przewoźników i szeroko rozumianego transportu ciężkiego.
Strategiczne położenie Sulejowa – w tym brak innych przepraw drogami krajowymi przez Pilicę w bliskim sąsiedztwie miasta, wymusza wskazanie dalekich objazdów: przez DK48 od strony północnej lub DK42 od południa. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku będzie to oznaczało dodatkowych kilkadziesiąt kilometrów do pokonania.
Co i kiedy zostanie wykonane
Zakres prac przy samym moście jest również bardzo szeroki. Konieczne będzie rozebranie istniejącego ustroju nośnego, dokładne przebadanie stanu podpór i w razie potrzeby wykonanie napraw ewentualnie ich rozbudowy. Następnie trzeba będzie odbudować cały ustrój nośny wraz z wyposażeniem (chodnikami, nawierzchnią, oświetleniem, dylatacjami, barierami itp.), oraz dodatkowo wykonać kanał technologiczny.
Jednocześnie konieczne będzie wybudowanie w sąsiedztwie remontowanego obiektu mostu tymczasowego, po którym będzie się odbywał ruch lokalny pojazdów o masie do 24 ton (w tym autobusy). Chodzi o zapewnienie mieszkańcom Sulejowa dojazdów do: pracy, szkół i na uczelnie do pobliskiego Piotrkowa Trybunalskiego.
GDDKiA przewiduje, że przygotowania i prace projektowe, powinny zakończyć się do połowy 2027 roku, zaś budowa ma być realizowana w roku 2028.