Celem każdej promocji w gazetkach promocyjnych jest m.in.: wzrost udziału w rynku, pozyskanie nowych klientów, budowanie lojalności stałych klientów, wzrost sprzedaży poza sezonem, wprowadzenie nowego produktu na rynek oraz zmniejszenie stanów magazynowych.
Ponadto promocje odgrywają rolę informacyjną o produkcie lub marce dla nowych i stałych klientów.
To dzięki gazetce promocyjnej klienci są coraz bardziej świadomi różnych rodzajów promocji.
Według opinii klientów najbardziej atrakcyjna promocja w gazetkach promocyjnych to bezwzględnie obniżka cenowa produktów. Tą promocję zna, aż 92% konsumentów i bardzo chętnie z niej korzysta. Warto wspomnieć, że takie obniżki cenowe często chodzą w parze z jakością produktu. Następna bardzo popularna jest promocja ilościowa „3 w cenie 2”, „Drugi za 1 grosz” lub „2 + 1 Gratis”. Taką promocje każdy klient od razu zauważy w gazetce, ponieważ posiada ona bardzo wyraźną i odpowiednio wyeksponowaną grafikę, tak jak widoczny obok baner z gazetki Lidla. Na promocje tego typy najczęściej jest poświęcona jedna strona w gazetce promocyjne, a niekiedy nawet dwie.
Zauważyliście w jakimś sklepie tzw. kupony rabatowe, kupony zniżkowe, kupon na darmowy produkt itp. Ostatnio spotkaliśmy się z takim rozwiązaniem w gazetce promocyjnej Intermarche. Promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród klientów tego sklepu. Zasady były proste. W określonych dniach należało zrobić dowolne zakupy a za każde wydane 100zł otrzymywało się kupon uprawniający, w określonych dniach do zakupu jajek w cenie promocyjnej 0,99zł za 20 szt. klasy M. Wcześniejsza promocja na podstawie kuponów była podobna z wyjątkiem tego, że klient otrzymywał 10zł rabatu na kolejne zakupy, które musiał zrealizować również w określonych dniach. Aby zrealizować kupon należało zrobić zakupy na kwotę 50zł. Bardzo dużym plusem tych promocji z sklepie Intermarche jest to, że klient może zrobić zakupy z całego asortymentu i za każde wydane 100zł otrzymuje kupon promocyjny.
W niektórych sklepach przysługują klientom kupony zniżkowe w oparciu o program lojalnościowy. Aby korzystać z zniżek trzeba przystąpić do programu lojalnościowego. Obecnie bardzo dużo sklepów udostępnia swoim klientom kartę, za pomocą, której mogą zbierać punkty oraz dzięki, której mogą skorzystać z wielu promocji i rabatów.
Popularnym programem lojalnościowych jest Moja Biedronka. Dzięki temu programowi odbywała się ważna dla dzieci akcja „Świeżaków” polegająca na zbieraniu naklejek na swoją ulubioną maskotkę. Dodatkowo karta ta umożliwia skorzystanie z wielu innych promocji m.in. rabaty, zniżki i gratisy.
Na zakończenie warto wspomnieć o wyprzedażach. Prawie każdy z nas uwielbia wyprzedaże organizowane w marketach. Obniżka -50% lub -30% na określone produkty zachęci wiele osób do wizyty w sklepie.
Powyżej wymieniliśmy najważniejsze promocje obowiązujące w gazetkach promocyjnych. Różne rodzaje promocji mają sprawić u klienta poczucie wyjątkowości i zachęcić go do zakupu.
Promocje w sklepie sprawiają, że często dokonujemy zakupów impulsywnych, takich, które wcześniej nie były planowane. Wyprzedaże i obniżki zachęcają nas do robienia zakupów niepotrzebnych. Aby rozsądnie zrobić zakupy, należy przejrzeć przed zakupem gazetki promocyjne i zwrócić szczególną uwagę na to, co jest nam potrzebne na dany moment. Coraz większa grupa klientów sprawdza faktycznie czy dane produkty są w obniżonych cenach i czy opłaca się je zakupić.