Można zaoszczędzić?
Kupując iPhone’a, warto sięgnąć po specjalne ubezpieczenie dla niego. Ubezpieczenie zwykle nie jest tanie, gdyż wysokość składki waha się w okolicach 10 procent ceny zakupu sprzętu. Tańsze są jedynie polisy proponowane poza Polską (np. https://www.gadget-cover.com/iphone-insurance), które dodatkowo cechują się rozszerzonym zakresem ochrony. Bez względu na to, na jaką polisę zdecyduje się użytkownik iPhone’a, zyska gwarancję, że... zaoszczędzi. Jak to możliwe? Dlaczego wydając więcej, tak naprawdę wydaje się mniej?
Choć składka ubezpieczeniowa w przypadku polis dla iPhone’ów to koszt około 10 procent wartości początkowej smartfona, to pozwala ona zaoszczędzić sporo gotówki. Dzieje się tak, gdyż naprawy iPhone’ów są znacznie bardziej kosztowne niż naprawy smartfonów innych marek – np. wymiana pękniętego wyświetlacza to zwykle wydatek co najmniej 150 złotych. Jeśli pociągnie ona za sobą konieczność wymiany obudowy smartfona, to naprawa będzie kosztowała co najmniej 100 złotych więcej. Warto podkreślić, że pomimo wysokiej ceny zakupu, telefony firmy Apple są tak samo wytrzymałe jak smartfony innych producentów. Oznacza to, że równie często ulegają awariom, a najwięksi pechowcy psują iPhone’a już na kilka dni po jego zakupie.
Składka nie ulega podwyższeniu
Osoby nieposiadające ubezpieczenia iPhone’a nie mogą liczyć, że w ramach gwarancji na urządzenie naprawione zostanie uszkodzenie mechaniczne, bądź że wymienione zostaną zalane elementy. Koszt tego rodzaju usług serwisowych pokryje jedynie dodatkowa polisa. Jeśli smartfon w ciągu 2 lub 3 lat od chwili jego zakupu ulegnie awariom co najmniej dwa razy, może okazać się, że koszt ich naprawy jest wyższy niż wysokość składki na polisę. Co ważne, dokonanie naprawy ubezpieczanego telefonu nie powoduje wzrostu kosztów polisy.
Ubezpieczenie iPhone’a jest rozwiązaniem szczególnie polecanym osobom, które używają smartfona intensywniej niż inni. Jest to istotne zwłaszcza wtedy, gdy telefon jest wykorzystywany w celach służbowych. Polisa chroni również przed kradzieżą telefonu (na terenie całej Unii Europejskiej) oraz gwarantuje uzyskanie telefonu zastępczego w czasie usuwania usterki. W przypadku, gdy iPhone’a nie da się naprawić, jego właściciel otrzymuje nowy telefon lub odszkodowanie pozwalające na zakup kolejnego smartfona.