- Polskie koleje znalazły wreszcie sposób na bezkosztowe zwiększenie bezpieczeństwa na niestrzeżonych przejazdach kolejowych – napisał mieszkaniec do redakcji portalu epiotrkow.pl. - Maszyniści bez opamiętania trąbią przed przejazdami kolejowymi. Sygnały dźwiękowe są długie, kilkukrotne i niezależne od pory dnia czy nocy. Po ostatnich wypadkach na odcinku Radomsko - Koluszki może ma to i swoje uzasadnienie, ale z tego co wiem, to zgodę na stosowanie sygnałów dźwiękowych wydaje komisja złożona z przedstawicieli policji oraz zarządcy drogi i linii kolejowej - czy tu miała miejsce taka komisja? Podjęto taką decyzję?
Mieszkaniec pyta dalej, czy są jakieś standardy włączania sygnałów dźwiękowych przez maszynistę np. w terenie zabudowanym i na przejeździe strzeżonym oraz na przejeździe niestrzeżonym, ale z sygnalizacją dźwiękową i świetlną. - Pomarzyć tylko można o sytuacji, gdy na każdym przejeździe będzie dróżnik, a i to nie gwarantuje bezpieczeństwa – dodaje.
Tymczasem przedstawiciel PKP PLK S.A. poinformował nas, że maszynista, zbliżając się do przejazdu, niezależnie jakiej kategorii, ma obowiązek podać sygnał "baczność", aby zasygnalizować kierowcom oraz pieszym o tym, że zbliża się do przejazdu. - Regulują to przepisy i służy to zapewnienia bezpieczeństwa zarówno pociągom, jak i kierowcom oraz pieszym – wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Okazuje się, że zeszły rok był najbezpieczniejszym w historii polskich kolei - o 14% spadła liczba zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. Jak pokazują statystyki prowadzone przez PKP, 98% wszystkich zdarzeń powstaje z winy kierowców oraz pieszych. - Od 11 lat konsekwentnie prowadzimy kampanię „Bezpieczny Przejazd - Szlaban na ryzyko”, którą kierujemy właśnie do kierowców oraz pieszych – dodaje Jakubowski.
- Wypadek na skrzyżowaniu Sikorskiego i Concordii. Jeden z kierowców wjechał na czerwonym świetle
- Viva la musica w Sulejowie
- Poznaliśmy zasłużonych dla Wolborza
- Nowy transport publiczny w gminie Sulejów już uruchomiony
- Będą sekundniki i zielona fala na trasie W-Z.W planach likwidacja części przejść, na innych pojawi się sygnalizacja. Zostanie wprowadzony nowy limit prędkości. Na jakie zmiany mogą liczyć kierowcy?
- Piotrkowianie obchodzili dzień przytulania
- Kolejne alarmy bombowe w piotrkowskich szkołach
- Kolizja w Rękoraju. Zderzenie osobowego Opla z dostawczym Fiatem
- Wola Krzysztoporska. Asystenci wspomagali osoby z niepełnosprawnościami