metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
michu ~michu (Gość)19.04.2014 00:26

"Dino" napisał(a):


Dino widziałem tą kolizję. Volvo było na rondzie, gdy nagle jeleń z busa (przez którego spóźniłem się ponad 40min do pracy)postanowił wjechać na rondo. Volvo miało jakieś 8m do busa jednak to nie samochód RC (remote control), który staje po zdjęciu kciuka z "joysticka". Z pełnym obciążeniem takie Volvo waży bagatela ca. 40 ton.

02


expiotrkowianin ~expiotrkowianin (Gość)18.04.2014 07:15

To rondo jest traktowane przez TIR-owców jak odcinek prostej drogi. Jak widzę nadciągającą ciężarówkę, mimo że dałbym radę wjechać na to rondo, wolę się wstrzymać. Jeśli chodzi o zagrożenie przez TIR-y jest to najgorsze miejsce na terenie miasta.

40


misiek94 ~misiek94 (Gość)17.04.2014 21:16

Bus wjechał prawidłowo tylko Tir nie ustąpił pierwszeństwa wszystko rozstrzygnie się w sadzie wtedy zobaczymy . kierowca nie był to jakiś laik tylko doświadczony kierowca

40


Majki ~Majki (Gość)17.04.2014 12:38

"Piotrkowianin" napisał(a):
Co ciekawe rondo "krowi placek" na skrzyżowaniu ul. Kostromskiej i Polnej również nie spełnia tych wymagań, ale "fahofcy" ze ZDiUM-u mają gdzieś obowiązujące przepisy.


Człowieczku nie wypowiadaj się na temat ronda na Polnej, jak nie umiesz jeździć to nic Ci nie pomoże. Zauważ że na każdym rondzie panują takie same zasady, ale na Polnej okazuje się że mało który kierowca włącza kierunkowskaz przy zjeździe z tego ronda. Ja mieszkam na Polnej i dopóki nie było tego ronda miałem problem wyjechania z tej ulicy.
Widać że jesteś fahofcem od jazdy.

32


Dino ~Dino (Gość)17.04.2014 11:50

Na tym rondzie trzeba bardzo uważać. Od Rakowskiej Tiry w ogóle nie zwalniają. Po prostu jadą ile fabryka dała. Tu mogło być podobnie. Widzę, że BUS w tył dostał, więc dziwię się policji, że jego uzła winnym, bo na 99% BUS wjechał na rondo pierwszy, a TIR dojeżdzał. Wtedy to TIR powinien ustąpić pierszeństwa. Cham z TIRA nie zwolnił przed rondem i nie dał rady wychamować.

71


Mała Małaranga17.04.2014 11:11

"CoolMen" napisał(a):


Czyli póki przepisy na to pozwalają nie ma szans na zdroworozsądkowe budowanie rond.

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga17.04.2014 11:31

"CoolMen" napisał(a):
Owszem są, reguluje to Rozp. Min. Transp. i Gosp. Morskiej - patrz: http://www.arslege.pl/wymiary-i-zakres-stosowania-rond/k360/a37768/.
W zależności jednak od tego do jakiej klasy zakwalifikowano drogę, jaką wizję ronda przyjął projektant, to średnica wyspy wewnętrznej może być tak na dobra sprawę od 10 do 50 m. Rondo NSZ ma około 15 m i według mnie jest to stanowczo za mało aby spowolnić ruch, bo tzw. TIR-y jadące ul. Miast Partnerskich, praktycznie mogą prawie na wprost przejeżdżać przez rondo specjalnie nie zwalniając.

Co ciekawe rondo "krowi placek" na skrzyżowaniu ul. Kostromskiej i Polnej również nie spełnia tych wymagań, ale "fahofcy" ze ZDiUM-u mają gdzieś obowiązujące przepisy.

31


CoolMen ~CoolMen (Gość)17.04.2014 10:24

"Mala" napisał(a):
Ale są chyba jakieś wymagania, które trzeba spełnić?


Owszem są, reguluje to Rozp. Min. Transp. i Gosp. Morskiej - patrz: http://www.arslege.pl/wymiary-i-zakres-stosowania-rond/k360/a37768/.
W zależności jednak od tego do jakiej klasy zakwalifikowano drogę, jaką wizję ronda przyjął projektant, to średnica wyspy wewnętrznej może być tak na dobra sprawę od 10 do 50 m. Rondo NSZ ma około 15 m i według mnie jest to stanowczo za mało aby spowolnić ruch, bo tzw. TIR-y jadące ul. Miast Partnerskich, praktycznie mogą prawie na wprost przejeżdżać przez rondo specjalnie nie zwalniając.

10


sąsiad ~sąsiad (Gość)17.04.2014 09:57

"Mala" napisał(a):

loll

00


Mała Małaranga17.04.2014 08:16

"CoolMen" napisał(a):
Do takiej sytuacji dochodzi najczęściej kiedy kształt ronda (zbyt mała średnica) nie wymusza na kierowcach radykalnego zmniejszenia prędkości aby móc je pokonać.


Ale są chyba jakieś wymagania, które trzeba spełnić?

11


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat