metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
EP. ~EP. (Gość)15.02.2012 13:52

W ubiegłym roku podczas głosowań nad przebiegiem S12 na wariant "niebieski" został oddany tylko 1 (jeden) głos. A w tym roku na siłę jest on forsowany przez "pewna" grupę osób. No to może przedstawi się z imienia i nazwiska osoba która ten głos oddała bo mi jakoś na kilometr zalatuje ten głosujący.

10


ares1 ~ares1 (Gość)15.02.2012 14:05

"EP." napisał(a):
A w tym roku na siłę jest on forsowany przez "pewna" grupę osób. No to może przedstawi się z imienia i nazwiska osoba która ten głos oddała bo mi jakoś na kilometr zalatuje ten głosujący.


Jak wiesz to pisz a nie jak z Kilera - Wiem ale nie powiem!

10


Myśliciel Myślicielranga15.02.2012 14:12

"ogladacz" napisał(a):
Optujmy za wariantem pomarańczowym to gmina Rozprza i Sulejów się ucieszy napewno, bo pieniądze ewentualnych inwestorów wpływać będą do ich kasy. A Piotrków? Pozostanie na uboczu jako nikomu niepotrzebne miasteczko, bez przemysłu, bez turystów, bez handlu i usług, stopniowo się wyludniające, ale za to bez zakłócających błogi sen pojazdów.


To może wybudujemy S12 przez samo centrum miasta? Przecież tylko wówczas jest szansa na rozwój Piotrkowa!

"szczepan" napisał(a):
strasząc ekspresówką i jednocześnie nie proponują ŻADNEJ alternatywy dla tych terenów.


Jak to nie?
Płd-zach. część miasta to idealny teren przemysłowy. Wystarczy usiąść, pomyśleć, pojeździć i pozałatwiać gdzie i co trzeba, zmienić w niektórych miejscach plan zagospodarowania przestrzennego i scalić obecne działeczki inwestycyjne w jedną wielką strefę ekononomiczną. Trzeba tylko chcieć. Poważnego inwestora nie interesuje działeczka wielkości 1ha. A tereny są bardzo atrakcyjne ze względu na swoje położenie i istniejącą infrastrukturę. I łatwiej będzie je scalić, gdy nie będzie ich przecinać S12. A czy dorga ekspresowa będzie przebiegać 1km w tą czy w tą stronę, to nieważne. I tak będzie można na nią wjechać tylko w określonych węzłach - więc dla inwestora nic to nie zmienia.
A płd-wschód miasta to tereny pod zabudowę mieszkaniową - gdzie mamy mieszkać?

"szczepan" napisał(a):
nieważne, że do budżetu miasta w perspektywie lat popłynie gruba kasa z podatków od nieruchomości

Jakich?

"szczepan" napisał(a):
z tego naszego super położenia komunikacyjnego korzystają głównie gminy ościenne

To tylko wina bardzo wysokich podatków w mieście. Inwestorzy wolą płacić o wiele mniej lokując się w gminach ościennych.

10


lukch ~lukch (Gość)15.02.2012 14:50

"micz" napisał(a):
No właśnie w Łodzi i A1 i S14 będzie przechodzić bardzo blisko osiedli.

A w Warszawie S8 tnie równo przez Bemowo i wszystkim zwisa. Tam potrafią 200 km/h gnać, to jest dopiero hałas i świst. I da się ekranu wybudować, trasę w niecce puścić i jest i droga i osiedle całe.

10


szczepan ~szczepan (Gość)15.02.2012 15:10

Myślicielu pomyśl

Cytuję:
To może wybudujemy S12 przez samo centrum miasta? Przecież tylko wówczas jest szansa na rozwój Piotrkowa!

i nie sprowadzaj poważnej sprawy do absurdu.

Cytuję:
scalić obecne działeczki inwestycyjne w jedną wielką strefę ekonomiczną

To o czym piszesz to nie alternatywa a utopia. Żeby coś scalić i na nowo podzielić, w tym kraju graniczy z cudem. Musieli by się dogadać wszyscy właściciele albo miasto by musiało od nich kupić te gruntu (zakładając że oni je sprzedadzą)i podzielić. Odsyłam do ustawy O gospodarce nieruchomościami i o planowaniu przestrzennym.

Cytuję:
A tereny są bardzo atrakcyjne ze względu na swoje położenie i istniejącą infrastrukturę

Jaką infrastrukturę? Jakie atrakcyjne położenie? Tam nie ma obecnie żadnej infrastruktury. Będzie S12 pojawi się infrastruktura i wzrośnie potencjał inwestycyjny.

Cytuję:
A czy droga ekspresowa będzie przebiegać 1km w tą czy w tą stronę, to nieważne. I tak będzie można na nią wjechać tylko w określonych węzłach - więc dla inwestora nic to nie zmienia.

Dla inwestora nie, ale dla Piotrkowa jest to sprawa kluczowa! bo podatki płyną do tej gminy na której terenie on prowadzi działalność. Dla przykładu gmina Tarnowo Podgórne, jedna z najbogatszych w Polsce, żyje głównie z podatków od inwestorów zagranicznych wykorzystując swoje położenie przy drodze krajowej 92.

Cytuję:
A płd-wschód miasta to tereny pod zabudowę mieszkaniową - gdzie mamy mieszkać?

Spójrz na to nasze Suikzp i zobacz (przeczytaj), że terenów rolniczych przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jest aż nad to. Była onegdaj jakaś konferencja, gdzie informowano że między Zalesicką a Świerczowską są tereny na ok 5 tys osób! Jak nie będzie inwestycji to nie bezie mieszkańców, co potwierdzają prognozy demograficzne. Jednym słowem nie ma żadnego uzasadnienia dla nowych trenów mieszkaniowych.Podsumowując, aby te tereny rzeczywiście miały szanse stać się ternami inwestycyjnymi S12 powinna być ich "kręgosłupem". Jak miasto nie chce patrzeć jak podatki od nieruchomości i część z CIT'u przechodzą im koło nosa to muszą zadbać aby inwestowano w granicach miasta i tyle w temacie.

Komentarz był edytowany przez autora: 15.02.2012 15:19

01


ares1 ~ares1 (Gość)15.02.2012 15:24

"szczepan" napisał(a):
Była onegdaj jakaś konferencja, gdzie informowano że między Zalesicką a Świerczowską są tereny na ok 5 tys osób!


Po co je wykorzystywać?!Lepiej uciskać bloki między bloki osiedla wciskać w już wybudowane osiedla!!!

10


dt ~dt (Gość)19.02.2012 12:49

nie dość że chcą wybudować trase , to znowu coś nie pasuje - bo tu za blisko , tu za daleko , tu mi przecina ogródek a tam przechodzi przez staw - wszystkim się nie do godzi - jak nie chcecie to niech budują tą trase omijając Piotrków np przez Bełchatów - myśle że Bełchatów się będzie cieszył

01


luk ~luk (Gość)20.02.2012 12:12

dt
Zerknij na projekty, przestudiuj je i dopiero wtedy zabierz głos. O jakim Bełchatowie piszesz? Masz w ogóle pojęcie o co chodzi? Ludziom nie pasuje (i władzom miasta jeszcze w marcu również nie pasowało, bo (cytat ze strony UM)" Wariant oznakowany kolorem niebieskim ze względu na liczne kolizje z infrastrukturą drogową, kolejową, lotniczą jak i zabudową mieszkaniową i przemysłową został zaopiniowany negatywnie."

10


szczepan ~szczepan (Gość)20.02.2012 18:58

Cytuję:
Ludziom nie pasuje

mi pasuje, a jestem ludziem.

Komentarz był edytowany przez autora: 20.02.2012 19:00

01


Tytus ~Tytus (Gość)20.02.2012 19:23

Cytuję:
Podsumowując, aby te tereny rzeczywiście miały szanse stać się ternami inwestycyjnymi S12 powinna być ich "kręgosłupem". Jak miasto nie chce patrzeć jak podatki od nieruchomości i część z CIT'u przechodzą im koło nosa to muszą zadbać aby inwestowano w granicach miasta i tyle w temacie.


Zgadzam się z Tobą szczepan w 100%, ale jak sam widzisz mało miasteczkowe myślenie w Piotrkowie dominuje. Nikt tego nie zmieni. Tak samo było jak powstawała kopalnia Bełchatów, gdzie według pierwszych planów Piotrków miał być głównym miastem obsługującym kopalnię i elektrownię. Tylko że wtedy tak jak i teraz wszyscy bali się rozwoju. Tego że będzie jakiś hałas i problemy.
Prawda jest jedna, Piotrków jest Miastem umierającym i starzejącym się. Zatem trzeba wszystko zrobić żeby zaczął się rozwijać. Sama S12 nie przyniesie Miastu korzyści, ale z pomocą S12 będzie łatwiej pozyskać nowe inwestycje. Jeżeli dodamy do tego Park Przemysłowy lub Technologiczny, można zmienić negatywne tendencje w Mieście.
Miasto już w tej chwili powinno przygotowywać tereny inwestycyjne, szukać inwestorów a nie siedzieć z założonymi rękoma i biadolić że S12 im się zabiera.

01


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat