metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
maddox ~maddox (Gość)02.02.2011 12:08

@Aman:
1. Czy możliwe jest też wybranie opcji pół godziny?

Cytuję:
Rozliczany jest faktycznie wykorzystany czas postoju. Ostateczna kwota jaką zostaje obciążone konto użytkownika
obliczana jest po zakończeniu postoju.


2. Czy kontrolerzy w Piotrkowie posiadają takie urządzenia kontrolne?
To pytanie do firmy kontrolującej.
3. Czy jeżeli będę parkował 20minut to zostanie mi naliczona wartość 1zł czy tak jak tradycyjnie będę musiał zapłacić 1,50zł?
Patrz punkt 1.
4. Czy dane w systemie MOBILET są ustawione na opłaty obowiązujące w Piotrkowie?

Cytuję:
Stawki parkingowe w systemie moBILET są takie same jak w przypadku płatności w parkomatach czy zakupie kart
postojowych.


5. Czy system sam rozpoznaje w jakim mieście jesteś czy trzeba mu to za każdym razem zatwierdzać od nowa?

Cytuję:
Z usług moższ korzystać w miastach, które wybierasz
za pomocą aplikacji na telefonie.


6. Czy przedłużenie opłaty za miejsce postojowe wymaga wykupienia nowego biletu czy wystarczy przesunąć w systemie czas z jakiego korzystasz?

Cytuję:
Jeżeli zadeklarowany czas postoju zbliża się do końca, możesz go przedłużyć również za pomocą aplikacji,
bez konieczności wracania do samochodu.
Wystarczy, że w aplikacji moBILET wybierzesz opcję
Parkowanie a następnie Przedłuż parkowanie.


7. Jeżeli system wymaga wykupienia nowego biletu to może się zdarzyć, że kontroler sprawdzi nasze auto akurat w momencie, w którym właśnie wykupujemy kolejny bilet i nie mamy opłaconego miejsca postojowego np. przez 1minutę. W normalnych warunkach można podejść do kontrolera i pokazać mu bilet i wyjaśnić, że właśnie poszedłem po nowy bilet. A w takim przypadku czy kontroler sprawdza za kilka minut ponownie stan naszego konta?
Punkt 6
8. Na czym polega synchronizacja zegara w naszej komórce z zegarem w danym parkomacie i zegarem samego systemu?

Cytuję:
Aby rozpocząć parkowanie...
Z menu głównego aplikacji
wybierz opcję Parkowanie.
Jeżeli w Twoim mieście jest podział na podstrefy cenowe, zatwierdź pole.


Wybierz z listy nazwę pod-
strefy, w której parkujesz,
a następnie zatwierdź.
Przejdź do pola czas waż-
ności biletu i zatwierdź
przyciskiem telefonu.


Wybierz z listy przewidywa-
ny czas postoju ( możesz
go potem zmieniać ) Sprawdź wyświetlone dane
i zatwierdź rozpoczęcie
postoju poprzez "Tak"

Program na telefonie przesyła dane i rejestruje rozpoczęcie postoju.
Otrzymujesz potwierdzenie w formie elektroniczne go biletu parkingowego.
Aby zakończyć parkowanie...
Możesz zdecydować w jaki sposób zakończyć naliczanie czasu parkowania:
1. Za pomocą aplikacji
W dowolnym momencie wybierasz opcję Parkowanie > Zakończ parkowanie. System oblicza faktyczny
czas postoju i stosowną opłatę.
2. Automatycznie
System automatycznie zakończy nalicza-
nie czasu posoju po upływie zadeklaro-
wanego przez Ciebie czasu.


Z tego wniosek, że żadna synchronizacja nie jest potrzebna, bo płacisz za okres od rozpoczęcia do zakończenia. Nie jest ważne co pokazywały wtedy zegary w komórce i parkomacie.
9. Czy nie lepsze byłoby aby aktywować tylko rozpoczęcie postoju a przy zakończeniu system sam wyliczałby ile musimy zapłacić, niż za każdym razem wklepywać ile zamierzamy postać?
Patrz punkt 8
Wszystkie odpowiedzi znalazłem w 5 minut na stronie mobiletu.

Komentarz był edytowany przez autora: 02.02.2011 12:11

00


Aman Amanranga02.02.2011 12:36

"maddox" napisał(a):
Z tego wniosek, że żadna synchronizacja nie jest potrzebna, bo płacisz za okres od rozpoczęcia do zakończenia. Nie jest ważne co pokazywały wtedy zegary w komórce i parkomacie.

Jeżeli na parkomacie jest godzina 12.00 w systemie 12.05 a na mojej komórce 12.10 to kupując bilet system zatwierdza mi jaki czas rozpoczęcia postoju? Parkomatowy, mojej komórki czy systemu? Kupuję bilet na 1h. Jaki czas dostaje na elektronicznym wydruku? Jeżeli parkomatowy to patrząc na czas swojej komórki o 13.00 wiem, że muszę wykupić kolejny czas choć de facto kupiłem go o 12.10 według czasu na mojej komórce. Jeżeli jest to czas systemowy to różnica jest 5minut na moją niekorzyść. Wynika z tego, że czas swojej komórki powinienem ręcznie dostosować od razu do czasu wydrukowanego na eBilecie, żeby mieć dokładne rozeznanie. A może odpowiesz mi na pytanie czy wszystkie parkomaty w Piotrkowie mają jeden zsynchronizowany czas a jeżeli tak to wg jakiego czasu? Jeżeli takiej informacji nie ma na parkomacie to mógłbym się upierać mając bilet z wydrukiem czasu, ze liczyłem go na własnym zegarku. A to już mogłoby w niektórych sytuacjach skutkować albo mandatem albo niewykorzystaniem przez mnie do końca przysługującego mi czasu.
Jeżeli system MOBILET rozlicza faktyczny czas postoju to sytuacja się upraszcza ale tylko w wypadku gdy nie muszę przedłużać czasu postoju. Jednak ze względu na różną jakość naszych czasomierzy a także niezsynchronizowanie go z systemem mogę opóźnić się w dokupieniu (przedłużeniu) biletu nawet powiedzmy do 10 minut i co wtedy? Jeżeli kontroler wlepi mi mandat o 13.05 a ja o 13.10 dokupię bilet od godziny 13.00 do 14.00 to czy mandat ma rację zaistnieć czy nie. Kontroler stwierdzi, że w systemie o 13.05 nie miałem opłaconego miejsca i to będzie prawda. Z tym, że ja nieświadomie dokupiłem ten czas wstecz. Takie tłumaczenie w cztery oczy z kontrolerem by raczej nie przeszło a czy zostanie uwzględnione w czasie reklamacji? Ale tu dochodzimy do miejsca, ze i tak muszę się udać do BOK i wyjaśnić sprawę? Proszę o rozświecenie moich przemyśleń. Za inne odpowiedzi dziękuję.

10


maddox ~maddox (Gość)02.02.2011 12:45

"Aman" napisał(a):
Jeżeli na parkomacie jest godzina 12.00 w systemie 12.05 a na mojej komórce 12.10 to kupując bilet system zatwierdza mi jaki czas rozpoczęcia postoju? Parkomatowy, mojej komórki czy systemu? Kupuję bilet na 1h. Jaki czas dostaje na elektronicznym wydruku? Jeżeli parkomatowy to patrząc na czas swojej komórki o 13.00 wiem, że muszę wykupić kolejny czas choć de facto kupiłem go o 12.10 według czasu na mojej komórce


Po co komplikować sobie życie? Wystarczy, że czas będziesz sprawdzał tylko i wyłącznie na swojej komórce. Kupisz bilet na 1h o godzinie 12 (na komórce) to czas postoju skończy Ci się o 13 (na komórce). I nie jest istotne, że w tym czasie w systemie było zarejestrowane, że rozpocząłeś parkowanie o 12.05 i skończyłeś o 13.05 bo to będzie realnie ta sama godzina, i okres też będzie ten sam. Przykład:
Pakujesz na 1h o
Komórka - 12:00 (koniec parkowania 13:00)
System - 12:05 (koniec parkowania 13:05)
Parkomat - 11:55 (koniec parkowania 12:55)
Idziesz do sklepu, po 30 minutach dalej pozostaje ci 30 minut parkowania mimo że zegary pokazują kolejno:
Komórka - 12:30
System - 12:35
Parkomat - 12:25
Masz jeszcze 30 minut. Po kolejnych 25 minutach, zostaje Ci 5 minut parkowania mimo że zegary wskazują:
Komórka - 12:55
System - 13:00
Parkomat - 12:50
Na każdym z nich zostaje Ci ciągle 5 minut do wykorzystania, więc ważne żebyś patrzył w każdym momencie na jeden i ten sam zegarek komórka czy na zegarek ręczny.
Problem z przedłużeniem też wtedy znika (gdy wykorzystujesz jedno źródło czasu), bo nie ważne że kontrolerowi wskaże inną godzinę podczas kontroli, ważne że wskaże że ciągle zostało Ci np. 10 minut postoju. Ty patrząc na komórkę i widząc godzinę 12:55 oraz wiedząc, że kupiłeś 1h o godzinie 12:00 wiesz, że możesz nie zdążyć i powinieneś przedłużyć. Bo i według komórki i według systemu pozostało Ci 5 minut parkowania.
Aha, dodam że z systemu moBILET jeszcze nie korzystałem, ale zdaje się być choć trochę ułatwieniem i oczywiście jestem co najmniej za obniżeniem stawek za parkowanie.
Swoją drogą to z tymi parkomatami to było zwyczajnie tak, że te były po prostu najtańsze. A że miasto chciało zacząć jak najszybciej pobierać haracz to nie mogli przecież czekać aż uzbierają kasy na coś co będzie komfortowe dla mieszkańców, ważna była miejska kasa i nic więcej.

Komentarz był edytowany przez autora: 02.02.2011 12:54

00


Aman Amanranga02.02.2011 12:56

Ja też doszedłem do takiego wniosku, że trzeba się kierować wyłącznie jednym i tym samym miernikiem czasu czy to komórką czy zegarkiem. A swoją drogą to i tak zastanawia mnie czy te parkomaty są jakoś sprzężone czasowo ze sobą. Tu wychodzi kwestia jednego biletu na którym w czasie np. jednej godziny stajesz na dwóch różnych parkingach w tej strefie ale przy innych parkomatach. Dzięki za odpowiedzi.

00


bubu ~bubu (Gość)02.02.2011 17:46

Macie wszyscy problemy egzystencjonalne

00


klet ~klet (Gość)02.02.2011 18:55

00


Aman Amanranga02.02.2011 19:37

Klet Ty to zawsze podasz coś takiego z czego można się pośmiać. Mało i mało tylko pod urzędem miasta parkomatów nie było, nie ma i nie będzie.

00


Czereśniak ~Czereśniak (Gość)02.02.2011 23:08


Niczym chiński przywódca!ciągle mu MAO!
Skąd ci się biorą takie frazy?!SUPER!

00


klet ~klet (Gość)03.02.2011 07:48

"Czeresniak" napisał(a):
Skąd ci się biorą takie frazy?!SUPER!


Ze śmietnika jakim jest internet. Przecież czasem człek na jakieś głupstwa tam trafi, które pasują idealnie do naszego miasta :D

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.08.2011 22:23

http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/1013927,slabych-stron-naszych-miast-wcale-nie-ma-tak-wiele,id,t.html

Cytuję:
Częsty powód uwag mieszkańców, czyli wysokie stawki za parkowanie dla prezydenta są tylko jedną stroną medalu.
- Te stawki są wysokie, ale nie zaporowe - mówi Chojniak i przypomina, czemu miało służyć postawienie parkomatów: upłynnieniu ruchu w centrum.
- Jestem pewny, że gdybyśmy te stawki obniżyli, to ci którzy dziś na nie narzekają, narzekali by, że nie ma możliwości tam zaparkować... - kwituje.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat