metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
DRACULA ~DRACULA (Gość)30.03.2021 19:28

Skoro wiesz wszystko lepiej a tak to wygląda to niepotrzebna polemika. Niemniej warto się zastanowić dlaczego władze Sulejowa nie chciały uruchomić kursów Sulejów - Przygłów choć w zasadzie nie było żadnych problemów. A tabor towarzystwo teraz trzymało by pod blokiem :) Miasto kościołów i mediateki :)

35


Znawca tematu ~Znawca tematu (Gość)30.03.2021 18:46

A czy w ogóle prócz tego stowarzyszenia próbował ją ratować? Chyba taki powinien być tytuł :)))

80


Łomatuchno ~Łomatuchno (Gość)30.03.2021 15:30

Towarzystwo przejęło, sprzedało co się dało i się rozwiązało...
Podczas ostatniego kursu kolejka miała kolizję z czerwonym Polonezem przy Włókienniczej.

52


Tpkwps. ~Tpkwps. (Gość)30.03.2021 10:38

Jedyną osobą z władz miasta, której zależało na tym by kolejka była w Piotrkowie, był były prezydent p. Waldemar Matusewicz. I czy to się komuś podoba czy nie, ale to są fakty.

57


Romek ~Romek (Gość)30.03.2021 12:42

Teraz taka kolejka byłaby dużą atrakcją turystyczną i miasto miałoby kasę z turystów. W innych miastach byłem i trzeba było sporo za przejazd zapłacić. Najbliżej w Rogowie. https://kolejrogowska.pl/50,bilety.html

71


Jjlk ~Jjlk (Gość)30.03.2021 09:27

Teraz tam powinien jeździć tramwaj

80


ametys. ~ametys. (Gość)30.03.2021 11:51

Skoro kolejka była taką atrakcją i według wielu może być to w czasach własności prywatnej nic nie stoi na przeszkodzie aby reaktywować atrakcję i czerpać nieprzebrane zyski ale w oparciu o prywatny kapitał.

73


nnn. ~nnn. (Gość)30.03.2021 08:18

Główną przyczyną likwidacji kolei wąskotorowej to bezpośrednia bliskość drogi krajowej. Do tego lata 90-te to wielkie zmiany na kolei polskiej ,krótko mówiąc b....el. Tego molocha /w miarę sprawnie zarządzanego jeszcze w latach 80 tych/ podzielono na dziesiątki spółek. Każda z nich miała odpowiadać za jakiś tam element infrastruktury kolejowej. Co w rzeczywistości doprowadziło do likwidacji tysięcy km linii kolejowych i bezwład w rozwoju kolei polskiej na wiele lat. I z kim tu było rozmawiać z która spółką? Oczywiście dostało się i piotrkowskiej wąskotorówce. Być może jednak jakby tory wąskotorówki biegły dalej od tej nieszczęsnej drogi jej historia potoczyła by inaczej.

110


Wolak ~Wolak (Gość)30.03.2021 10:30

Miała być przebudowana 12 do Sulejowa ale polityka zwyciężyła , nasi posłowie optowali za obwodnica łódzka i tam przenieśli środki.

41


A może by? ~A może by? (Gość)30.03.2021 08:06

Mi się wydaje że fajnie by było zrobić ścieżkę rowerowa wzdłuż śladu kolejki. Tak mnie więcej do Uszczyna. Oczywiście zdaje sobie sprawę że mogła by być nie pełna bo cześć terenów już zagospodarowano.

42


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat