Ja proponuję lokalny biznes na trasie kolejki wyburzyć położyć tory i po sprawie
A mogła być piękna atrakcja turystyczna ale cóż takie mieliśmy czasy liczył się tylko biznes
Nie jeden by wziął wnuka i pojechał z nim do Sulejowa i z powrotem
Mi się wydaje że fajnie by było zrobić ścieżkę rowerowa wzdłuż śladu kolejki. Tak mnie więcej do Uszczyna. Oczywiście zdaje sobie sprawę że mogła by być nie pełna bo cześć terenów już zagospodarowano.
Miała być przebudowana 12 do Sulejowa ale polityka zwyciężyła , nasi posłowie optowali za obwodnica łódzka i tam przenieśli środki.
Główną przyczyną likwidacji kolei wąskotorowej to bezpośrednia bliskość drogi krajowej. Do tego lata 90-te to wielkie zmiany na kolei polskiej ,krótko mówiąc b....el. Tego molocha /w miarę sprawnie zarządzanego jeszcze w latach 80 tych/ podzielono na dziesiątki spółek. Każda z nich miała odpowiadać za jakiś tam element infrastruktury kolejowej. Co w rzeczywistości doprowadziło do likwidacji tysięcy km linii kolejowych i bezwład w rozwoju kolei polskiej na wiele lat. I z kim tu było rozmawiać z która spółką? Oczywiście dostało się i piotrkowskiej wąskotorówce. Być może jednak jakby tory wąskotorówki biegły dalej od tej nieszczęsnej drogi jej historia potoczyła by inaczej.
Skoro kolejka była taką atrakcją i według wielu może być to w czasach własności prywatnej nic nie stoi na przeszkodzie aby reaktywować atrakcję i czerpać nieprzebrane zyski ale w oparciu o prywatny kapitał.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!