metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.03.2011 14:11

"Tytus" napisał(a):
Wariant niebieski zabezpiecza jakiś rozwój w tej części miasta.

Aleś się uparł jak ruski na rower - już klika razy było pisane, że NIE ZABEZPIECZA.

"Tytus" napisał(a):
Obwodnica miasta nadal jest potrzebna, chociażby po to żeby rozwijać tereny przemysłowe na południu miasta. Tylko czy miasto jest w stanie za własne środki wybudować tą obwodnicę? Wątpię.
Już zlikwidowano Północną cześć obwodnicy, łącznik Łódzkiej z Rakowską i Wschodnią częścią obwodnicy.
Zachodnia część obwodnicy również jest pod znakiem zapytania (łącznik Wojska Polskiego z Łódzką - nierealny). Teraz to samo będzie z południową częścią.

A wschodnią obwodnicę wybudowano za środki własne, czy może za unijne?
Nic nie zlikwidowano - na tej mapce jest mnóstwo błędów, jak np. budowa obwodnicy na ul. Rakowskiej czy zdublowana obwodnica w okolicy ul. Wroniej.
Dlaczego niby łącznik ul. Wojska Polskiego z ul. Łódzką miałby być nierealny? On jest bardziej realny niż przedłużenie al. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj - rondo jest tak skaszanione, że nie ma tam miejsca na kolejny wlot bez kosztownej jego przebudowy.

Komentarz był edytowany przez autora: 01.03.2011 14:29

40


Gość ~Gość (Gość)01.03.2011 16:11

Budowa obwodnicy dla ruchu lokalnego w mieście, w którym z jednego końca w drugi przejeżdża się w ciągu 10-15 min. (max), zupełnie mnie nie przekonuje. Obwodnica miałaby rację bytu, jeśli nie powstałaby S12, bo wtedy tranzyt nie pchałby się w miasto.

02


Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.03.2011 16:22

"Gosc" napisał(a):
Budowa obwodnicy dla ruchu lokalnego w mieście, w którym z jednego końca w drugi przejeżdża się w ciągu 10-15 min. (max)

Chyba w niedzielę wieczorem.

30


Gość ~Gość (Gość)01.03.2011 16:28

"Piotrkowianin" napisał(a):
"Gosc" napisał(a):
Budowa obwodnicy dla ruchu lokalnego w mieście, w którym z jednego końca w drugi przejeżdża się w ciągu 10-15 min. (max)
Chyba w niedzielę wieczorem.

Nie, codziennie o godz. ~ 7.30 i 15.30 :)

02


Tytus ~Tytus (Gość)02.03.2011 10:02

Cytuję:
Piotrkowianin
19 godzin temu, 14:11
A wschodnią obwodnicę wybudowano za środki własne, czy może za unijne?
Nic nie zlikwidowano - na tej mapce jest mnóstwo błędów, jak np. budowa obwodnicy na ul. Rakowskiej czy zdublowana obwodnica w okolicy ul. Wroniej.
Dlaczego niby łącznik ul. Wojska Polskiego z ul. Łódzką miałby być nierealny? On jest bardziej realny niż przedłużenie al. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj - rondo jest tak skaszanione, że nie ma tam miejsca na kolejny wlot bez kosztownej jego przebudowy.


Wschodnią obwodnicę wybudowano za pieniądze unijne, ale inwestorem nie było miasto tylko GDDKiA. Miasto ani złotówki nie wydało na tą inwestycję, no chyba że się mylę i masz inne informacje na ten temat.
W przypadku obwodnicy południowej, jest inna sytuacja. Projektowana droga nie będzie drogą krajową i cała inwestycja spadnie na Miasto. Mogę się założyć że Piotrków z własnego budżetu nie wykona dwu jezdniowej drogi łączącej Krakowskie Przedmieście z istniejącą częścią Zachodniej Obwodnicy Miasta.
Zobacz dokładnie Studium Rozwoju Miasta
http://www.ppp.piotrkow.pl/
Łącznik Łódzkiej ze Wschodnią obwodnicą Miasta, czyli ulicą Rakowską został zlikwidowany. Obwodnica Wschodnia ma kontynuację i przechodzi w ulicę Rolniczą i Karolinowską. Takie rozwiązanie ciężko nazwać obwodnicą, jeżeli ruch zostanie skierowany na rondo Łódzka-Karolinowska.
Łącznik Wojska Polskiego z Łódzką jest wielce nierealny. Nikomu na tym odcinku nie zależy. Zresztą protesty mieszkańców okolicznych terenów zablokowałyby tą inwestycję.
Jedyną częścią obwodnicy, którą Miasto wybudowało za własne środki, przy wsparciu środków Unijnych, to Zachodnia część. Tylko że tam Miasto było właścicielem wszystkich działek. W przypadku reszty części obwodnic, Miasto najpierw musi wykupić działki pod planowane drogi.
Jeżeli Miasto zacznie budować odcinki obwodnicy w innych częściach Miasta, wtedy uwierzę że Obwodnica Południowa ma szansę powstania.

03


Piotrkowianin Piotrkowianinranga02.03.2011 10:11

"Gosc" napisał(a):
Nie, codziennie o godz. ~ 7.30 i 15.30 :)

To może zrobimy test? Startujesz o 15:30 z pętli Słowackiego i o 15:45 meldujesz się na pętli Wierzeje. Może jakiś zakład zrobimy?

30


Piotrkowianin Piotrkowianinranga02.03.2011 10:29

"Tytus" napisał(a):
Wschodnią obwodnicę wybudowano za pieniądze unijne, ale inwestorem nie było miasto tylko GDDKiA. Miasto ani złotówki nie wydało na tą inwestycję, no chyba że się mylę i masz inne informacje na ten temat.

http://piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/2006-08-30-obwodnica-miasta---stan-prac

Cytuję:
Obwodnica miasta - stan prac
Dodano: środa, 30 sierpień 2006
Budowa dobiega końca
Budowa obwodnicy składa się z kilu etapów. Od 2003 roku, kiedy przystąpiono do realizacji projektu, udało się zmodernizować i poszerzyć ulicę Sulejowską od granic miasta do nowego ronda wykonanego przy jeziorze Bugaj. Kolejny realizowany teraz etap prowadzi dwujezdniową drogą od ul. Sulejowskiej do ul. Rakowskiej. Wykonano już wiadukt w ulicy Wierzejskiej i rondo w ulicy Wolborska. Z kolei przy Jeziorze Bugaj, na przedłużeniu ulicy Broniewskiego wybudowane zostało przejście podziemne dla ułatwienia ruchu pieszego do kąpieliska. Budowa tego etapu obwodnicy zakończy się w październiku 2006 roku.
Część zachodnia obwodnicy została już wybudowana i przebiega od ul. Słowackiego do ul. Dmowskiego poprzez skrzyżowanie w al. Sikorskiego. Zgodnie z postulatami mieszkańców wykonane tam zostały dodatkowe elementy architektury chroniące mieszkańców okolicznych domów przed hałasem. Koszt tego odcinka wyniósł 3,2 mln zł, z czego Unia Europejska pokryła 2,4 mln zł, rząd polski i miasto Piotrków dołożyły po 0,4 mln zł.
Finansowanie
Budowa obwodnicy finansowana jest z pieniędzy Unii Europejskiej. Całkowity koszt realizacji tego etapu wynosi 48,4 mln zł, z czego według zawartych umów 25,4 mln zł pokrywa Unia Europejska, 1,6 mln zł rząd polski, a budżet miasta 21,4 mln zł. Władze miasta czynią starania, aby maksymalnie zmniejszyć udział miasta. Udało się uzyskać z Ministerstwa Gospodarki dodatkową kwotę 1,7 mln zł, dzięki czemu udział miasta zmniejszył się do 19,7 mln zł.

Wschodnia obwodnica, czyli ul. Miast Partnerskich nie była i nie jest drogą krajową, tylko gminną: http://www.mzdik.piotrkow.pl/DROGI%20PUBLICZNE.pdf .

Komentarz był edytowany przez autora: 02.03.2011 10:37

20


grzespop ~grzespop (Gość)02.03.2011 16:13

my tylko potrafimy nazekac Nie bylo drog wszyscy nazekali teraz kiedy jest szansa rozwoju miasta tez jest zle.

02


trasowiec ~trasowiec (Gość)02.03.2011 20:58

zapraszam http://cobytu.t15.org/

02


Tytus ~Tytus (Gość)03.03.2011 09:19

Masz rację Piotrkowianin, zapomniałem o tym.
Myślałem że to GDDKiA budowała i dlatego Wierzejska została odcięta. Nawiasem mówiąc, ta droga już dawno powinna być drogą krajową, ponieważ przez nią przechodzi głównie tranzyt.
Czyli jest szansa na obwodnicę południową.
Trzeba jednak najpierw wykupić grunty, a to zawsze był dla naszego Miasta problem (do tej pory nic w tej sprawie Miasto nie zrobiło, a ceny gruntów rosną).
Jeżeli chodzi o S12, uważam że wariant zielony to jakiś żart UM. Narażają mieszkańców na hałas a z drugiej strony droga nie przechodzi przez tereny przemysłowe.
W takim wypadku lepszy byłby wariant pomarańczowy i zapewnienie władz o budowie południowej obwodnicy miasta.

30


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat