Firmy, które planują zgłosić się do udziału w Export Influencer powinny zaliczać się do regionalnych specjalizacji takich jak:
- informatyka i telekomunikacja;
- nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo);
- zaawansowane materiały budowlane;
- branża medyczna, farmacja, kosmetyki (w tym medycyna uzdrowiskowa);
- energetyka, w tym odnawialne źródła energii;
- innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze.
Informatyka i telekomunikacja została uwzględniona jako pierwsza na powyższej liście nie przez przypadek. Firmy z tej branży, zwłaszcza wpisujące się w niszę specjalizacyjną XLIX – (innowacyjne zastosowania sztucznej inteligencji w analityce, obliczeniach, robotyce oraz grach) – są w projekcie traktowane w sposób priorytetowy.
Przedsiębiorstwa, które pomyślnie przejdą rekrutację do Export Influencer, będą mogły liczyć na opracowanie strategii internacjonalizacji oraz wsparcie w jej wdrożeniu poprzez znalezienie odpowiednich kontrahentów zagranicznych. Ponadto udział w projekcie zapewnia kompleksową organizację i następnie udział w międzynarodowych eventach gospodarczych, takich jak choćby spotkania czy misje gospodarcze.
Firmy zakwalifikowane do projektu otrzymają ponadto kompendium wiedzy o rynkach zagranicznych, możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz szansę uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach, których będą miały na celu utworzenie lokalnej wspólnoty MŚP zainteresowanej eksportem swoich produktów. Ciekawą opcją jest także bez wątpienia opcja uczestnictwa w 5 webinarach poświęconych uwarunkowaniom eksportu do USA, ZEA, Niemiec, Niemiec i Norwegii.
Projekt Export Influencer rozpoczął się w lutym tego roku. Przeznaczono na niego środki w wysokości ponad 1,8 miliona złotych, z czego prawie 1,4 miliona pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Więcej szczegółów na temat projektu, w tym regulamin i wszystkie zasady rekrutacji znajdziesz tutaj.