Poniżej pełna treść stanowiska, które 28 sierpnia podejmą radni Piotrkowa:
Ze względu na rozpoczęta przebudowę autostrady A1 od węzła Tuszyn do Częstochowy można zaobserwować przyspieszoną degradację dróg zarówno krajowych, powiatowych, oraz gminnych, których zarządcą jest prezydent miasta Piotrkowa Trybunalskiego, miasta na prawach powiatu. Z uwagi na zmiany w organizacji ruchu na budowanych odcinkach autostrady A1 wielu kierowców, chcąc ominąć tworzące się zatory, korzysta z miejskiego układu drogowego. Parametry tych dróg, zarówno niedawno budowanych, ale i często wykonywanych wiele lat wcześniej, nie były przystosowane do tak zwiększonego obciążenia ruchem samochodowym, szczególnie ciężarowym, wielotonażowym, ulegają przyspieszonemu zniszczeniu. W budżecie miasta brak jest środków finansowych na ich przebudowę. Ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa użytkowników ruchu, zarówno pieszych, jak i poruszających się pojazdami, drogi te wymagają natychmiastowej przebudowy wraz z budową bezpiecznych skrzyżowań i ciągów pieszo-rowerowych. Środki na ten cel powinny być zabezpieczone w budżecie państwa. W związku z powyższym kwoty na te zadania powinny być przewidziane obligatoryjnie w ramach środków na zadanie „budowa autostrady A1” w Krajowym Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad oraz Funduszu Dróg Samorządowych na podobnych zasadach jak budowa dróg i mostów o charakterze obronnym tj. obejmującym finansowanie całości kosztów realizacji zadania.
Pierwsze zniszczenia jezdni w związku ze wzmożonym ruchem samochodów ciężarowych widać było w Piotrkowie już w lipcu. Większy ruch pojazdów ciężarowych zauważyli sami mieszkańcy miasta, którzy zwracali uwagę na sznur tirów, który nierzadko ciągnie się wzdłuż ulicy Wolborskiej i na notoryczne wymuszanie pierwszeństwa przejazdu m.in. na rondzie Sulejowskim. Od czerwca do początku lipca drogówka przeprowadziła cztery akcje, podczas których policjanci sprawdzali czy wszystkie samochody ciężarowe wjeżdżają do Piotrkowa legalnie.