- Sprawy są już bardzo mocno zaawansowane. Chcemy ten przejazd udostępnić pod koniec sierpnia, aby umożliwić komunikację Piotrkowa Trybunalskiego z Twardosławicami. Równolegle uruchomimy przejście dla pieszych. Jeżeli chodzi o wiadukt przy ul. Wojska Polskiego, to zakładamy, że oddamy go użytku w drugiej połowie przyszłego roku - mówi Sylwester Wolankiewicz z firmy Budimex, kierownik budowy odcinka A.
To może budzić niepokój mieszkańców m.in. gminy Grabica i Piotrkowa Trybunalskiego, bo już jesienią tego roku ma zostać zamknięty węzeł Piotrków Trybunalski Południe, potocznie nazywany bełchatowskim. Ponadto, niewykluczone, że po oddaniu do użytku Autostrady A1, droga krajowa 91, która jest trasą alternatywną dla A1, zmieni swoją kategorię oraz zarządcę drogi, i zostanie przekwalifikowana na drogę wojewódzką.
- Mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie, bowiem DK 91 i 12 funkcjonują jako drogi krajowe mimo istnienia A1 na terenie powiatu piotrkowskiego. Zmiana ustawowa, która została wprowadzona umożliwia taką zmianę. Jednak zmiana zarządcy drogi oznacza zmniejszenie nakładów. Wiemy dobrze jak wyglądają nakłady GDDKiA na utrzymanie dróg. Z pewnością Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi miałby mniejsze możliwości, więc mam nadzieję, że do tego nie dojdzie - mówił Piotr Wojtysiak, starosta powiatu piotrkowskiego.
W poniedziałkowym posiedzeniu wzięli udział przedstawiciele samorządów gmin powiatu piotrkowskiego, przedstawiciele policji, straży pożarnej oraz inspekcji transportu drogowego. Nie przyjechali natomiast przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.