Advertisement
artykuł sponsorowany

Pokaż się w sieci dzięki widoczności na Facebooku

Środa, 28 września 2022
Jeżeli chcemy być widoczni w sieci warto zainwestować w swój wizerunek w takich miejscach jak Facebook. Social media są bazą tysiąca użytkowników, do którym możemy trafić.
Jakie są najważniejsze zasady promowania przez Facebooka?
Pokaż się w sieci dzięki widoczności na Facebooku

Social media - społeczności w Twoim zasięgu

 

Social media, czyli media społecznościowe, powstały żeby dać możliwość kontakt między ludźmi pomimo odległości. Internet pomógł budować mosty, po którym możemy dostać się do osób na całym świecie. Sprawił, że zamieszkaliśmy w globalnej wiosce, a kontakt przestał mieć granice.

Social media zaczęły gromadzić ludzi nie tylko w celu nawiązywania znajomości, czy ich utrzymywania, ale też stały się miejscem zrzeszania, szukania informacji oraz sposobem promocji.

Przedstawiając się w danym miejscu zapraszamy do kontaktu. Dzięki internetowi znikła potrzeba bezpośredniego poszukiwania potencjalnej grupy odbiorców naszych usług lub produktów. Teraz możemy sprawić, że oni sami do nas trafią.  

 

Facebook jako narzędzie budowania swojego wizerunku

 

Tworząc konto na Facebooku możemy trafić do dużej ilości osób bez względu na to, czy jesteśmy osobą prywatną, która chce coś powiedzieć światu, czy firmą szukającą nowych klientów. 

Profile na Facebooku pozwalają na tworzenie galerii oraz postów. W galerii umieścimy zarówno zdjęcia jak i filmiki, które będą przedstawiać naszą ofertę. W postach przybliżymy ją odbiorcom.

Prywatne strony działają na tej samej zasadzie. Zyskujemy odbiorców, którym dostarczamy nasze treści. Działamy w czasie rzeczywistym i sprawiamy, że grono naszych obserwujących cały czas ma wgląd w rozwój naszego wizerunku.

Ważnym elementem wizerunku w społeczności facebookowej jest uzupełnienie karty informacji o najważniejsze dane, część z odbiorców właśnie od tego miejsca rozpoczyna poznawanie nas. 

Wszystkie polubienia strony na FB pokazują jak skutecznie udaje nam się trafić do nowych ludzi. Osoba decydująca się na pozostanie na naszej stronie i wybierająca możliwość obserwacji jest świadectwem, że to co reprezentujemy zostało przyjęte.

Im więcej mamy obserwujących i im większy ruch zauważalny jest na naszej stronie tym bardziej wiarygodni stajemy się oraz bardziej atrakcyjni dla nowych odbiorców. 

Reakcje na naszą stronę wyrażane są nie tylko przez stałe obserwacje, ale też zasięg w jakim trafiają nasze media, pozostawione komentarze, lajki oraz inne reakcje. 

 

Najważniejsze zasady skutecznego prowadzenia profilu

 

Skuteczne zaistnienie w sieci to takie, które będzie ściągało do nas coraz to nowych odbiorców, a u stałych podtrzymywało zainteresowanie.

W zależności od tematyki Twojej strony na początek musisz jasno określić kto będzie należał do Twojej głównej grupy odbiorczej. Ustawiając sobie ten cel w dużo łatwiejszy sposób będziesz w stanie tworzyć treści kierując się wytycznymi. 

Właściciel profilu powinien zadbać o każdą osobę, która pozostawia ślad na stronie. Jeżeli to są komentarze mile widziane będą odpowiedzi lub przynajmniej reakcja - każda czynność będzie świadczyła o tym, że czas, który ktoś poświęcił żeby zostać dłużej został zauważony i doceniony.

Do polubień i reakcji możesz zachęcać tworząc relacje na żywo z dyskusjami lub konkursy na stronie. Zobaczysz jak pojawią się kolejne reakcje i lajki na FB.

Na naszym Facebooku powinien być ruch nie tylko wśród odbiorców, ale również w postaci dodawanych przez nas treści. Musimy pokazywać swoją aktywność i w ten sposób też częściowo popychać obserwujących do aktywności. Jeżeli nasze posty będą zbyt rzadkie to zginiemy w morzu innych profili. Nie chodzi jednak też o to by zasypywać zbyt dużą ilością.

Wszystko musi być wyważone i przemyślane. Kieruj się reakcjami ludzi żeby dowiedzieć się, który temat jest najatrakcyjniejszy oraz która metoda promocji przynosi najlepsze rezultaty. 

 

Inwestuj w swoją widoczność

 

Twoja widoczność będzie przekładała się na sukces strony.

Jeżeli jesteś właścicielem firmy oferującej produkty lub usługi docieranie do ludzi podniesie Twoją sprzedaż i pozwoli się rozwijać. W przypadku prywatnych osób zwiększając zasięg sprawimy, że staniemy się bardziej popularni.

Co daje dobra widoczność?

  • dotarcie do nowych osób
  • osoby, które są z Tobą na bieżąco widzą Twoje treści
  • możliwy rozwój poprzez obranie odpowiedniego kierunku
  • zwiększenie szansy na ewentualne współprace z osobami trzecimi
  • promocja przez sam portal

Nasza widoczność nie tylko jest atrakcyjna dla nowych odbiorców/klientów, ale również dla firm, które mogą chcieć wejść we współpracę. Nikt nie nawiąże kontaktu biznesowego z kimś, dzięki któremu nie będzie miał korzyści. Współpraca musi się opłacać obu stronom. Dlatego osoby szukające wsparcia innych użytkowników w social mediach będą zwracały uwagę na te profile, które osiągają dobre wyniki w odbiorze.

Również algorytmy odpowiedzialne za promocję przez sam Facebook wynajdują jedynie te strony, które skutecznie działają i wykazują ciągłą aktywność.

Inwestując w widoczność w social mediach inwestujesz w siebie. 

 


Zainteresował temat?

0

0


Advertisement

r e k l a m a

Advertisement
Advertisement
Advertisement Advertisement

r e k l a m a

Advertisement
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat