NFZ zadzwoni i zapyta o jakość leczenia w szpitalu

Łódzkie Czwartek, 05 marca 202013
Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce.
fot. pixabay fot. pixabay

Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. - Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. - informuje Anna Leder, rzecznik łódzkiego NFZ. - Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to, w jakich warunkach i w jaki sposób odbywa się całe leczenie. Oczywiście wyniki ankiety zostaną upublicznione.

 

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy zadadzą pytania tylko tym osoby, które wyrażą na to zgodę. Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

 

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

 

Informacje, których nie powinieneś podawać

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). To ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić.

 

 

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:

Twój numer telefonu
płeć
placówkę, w której się leczyłaś/eś
oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.
Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

 

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać.

 

- Ankietujemy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o Twoje zdrowie - dodaje A. Leder. - Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas Twoja opinia na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

 

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Ciebie działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Zakończ rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. - Koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy - informuje przedstawiciel łódzkiego NFZ. 

 

PAMIĘTAJ!

Rozłącz się i skontaktuj się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości.

 

 

 

 

(materiały: NFZ) 


Zainteresował temat?

2

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Czesław ~Czesław (Gość)12.03.2020 13:15

Część lekarzy i pielęgniarek na Wolborskiej jest w porządku. Część nie powinna w ogóle pracować w tym zawodzie - są niekompetentni, ordynarni, chamscy, nie udzielają żadnych informacji pacjentom. Co sądzić o lekarzu, który na widok pacjenta z w ciężkim stanie mówi (cytuję):" Ja też się jutro zesr..m w łóżko i nie przyjdę do pracy" albo " I tak dziadek zaraz umrzesz po co ci mycie"? To tylko jedne z "delikatniejszych" przykładów podejścia niektórych lekarzy i pielęgniarek do osób chorych. Poza tym układy, układziki straszne. Bród wszędzie.

21


gtx ~gtx (Gość)11.03.2020 22:10

Jak mają leczyć skoro diagnozy postawić nie potrafią przez lata a obecni lekarze tuż po studiach mają poziom felczerów nic więcej

21


mini ~mini (Gość)09.03.2020 07:48

"Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. - informuje Anna Leder, rzecznik łódzkiego NFZ. - Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko."
czy ta pani sugeruje, że na zabieg usunięcia zaćmy czeka się krótko?? mój ojciec z na zabieg na jedno oko czekał 2 lata, gdy zapisywał się na zabieg na drugie oko, to już było prawie 3 lata oczekiwania... (i nie mógł się zapisać wcześniej na drugie oko, bo był w kolejce na pierwsze oko..)

30


gość ~gość (Gość)08.03.2020 01:15

Czyli NFZ przeznacza nasze składki na ankieterow, a kolejki oczekiwania wydłużają się? Polski kabaret.

40


Jainna ~Jainna (Gość)07.03.2020 19:44

Pytania raczej sformułowane pod tak lub nie.A tu ocena ma być punktowa.Starsi ludzie będą mieć problemy.
Jeśli chodzi o ostatni mój zabieg mogę odpowiedzieć tu: szpital przy Rakowskiej.
1. - po zgłoszeniu ,że boli 2p.
2. - 1p.
3. - podchodzą dają lek ,nie mówiąc co i jak 1p.
4. - 1p.
5. - 2p.
6. - 8p. ale smród palonych papierosów z brudownika i toalety zalatywał na cały oddział
7. - 10p.
8. - 5p.
9. - 8p.

20


gość ~gość (Gość)07.03.2020 09:27

Niech dzwonią.Tak nawrzucam że się czerwoni zrobią.

43


cynik ~cynik (Gość)07.03.2020 18:18

Jak ktoś z NFZ zadzwoni to poproszę swojego teścia o ten "wywiad" On jest znawcą w kwestii zdrowia. Jego teczka "personalna zdrowia" jest gruba nadzwyczaj. Może i potwierdzi ,że Polska służba zdrowia jest dobra. Dobija wszak 90-tki. Czeka zresztą na 13-tkę ,ale pewnie 14-tki też doczeka.

30


~PT ~~PT (Gość)07.03.2020 13:07

To żart? Zlikwidowano poradnię kardiologiczna przy Roosevelta, NFZ miał powiadomić pacjentów o zamknięciu przychodni. Niestety miał ale niestety nie powiadomił. Ludzie czekali na wizytę i odeszli z kwitkiem. Za taki NFZ i jego ankiety to ja dziękuję.
A tak na marginesie. Rejestratorki z poradni kardiologicznej wiedziały ze przychodnia idzie do likwidacji i nie powinny zapisywać pacjentów na wizyty. A jednak zapisywały.

40


gość ~gość (Gość)07.03.2020 13:00

I znów pieniądze z NFZ zamiast na leczenie będą przeznaczone na opłacenie usługi wykonanej przez firmę przeprowadzającą ankiety.

51


gość ~gość (Gość)07.03.2020 11:39

zaraz powiem powinni NFZ zlikwidować bo za durze koszty administracji

30


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat