NFZ zadzwoni i zapyta o jakość leczenia w szpitalu

Łódzkie Czwartek, 05 marca 202013
Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce.
fot. pixabay fot. pixabay

Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. - Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. - informuje Anna Leder, rzecznik łódzkiego NFZ. - Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to, w jakich warunkach i w jaki sposób odbywa się całe leczenie. Oczywiście wyniki ankiety zostaną upublicznione.

 

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy zadadzą pytania tylko tym osoby, które wyrażą na to zgodę. Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

 

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

 

Informacje, których nie powinieneś podawać

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). To ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić.

 

 

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:

Twój numer telefonu
płeć
placówkę, w której się leczyłaś/eś
oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.
Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

 

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać.

 

- Ankietujemy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o Twoje zdrowie - dodaje A. Leder. - Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas Twoja opinia na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

 

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Ciebie działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Zakończ rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. - Koniecznie poinformuj nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy - informuje przedstawiciel łódzkiego NFZ. 

 

PAMIĘTAJ!

Rozłącz się i skontaktuj się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi Twoje wątpliwości.

 

 

 

 

(materiały: NFZ) 


Zainteresował temat?

2

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (13)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

borowik ~borowik (Gość)07.03.2020 10:39

Wszyscy mieszkańcy znają jakość leczenia a NFZ nie?.
I właśnie to jest normalnością w naszym kraju.

40


gość ~gość (Gość)07.03.2020 08:45

Na bank wyniki oficjalne będą sfałszowane ????
I na pewno zadowolenie z leczenia będzie bliskie zeru.

03


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat