Linia kolejowa Piotrków – Bełchatów – Wieluń – Wieruszów jednak powstanie?

Łódzkie Czwartek, 18 lipca 202414
Województwo Łódzkie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie studium nowej linii kolejowej stanowiącej połączenie linii kolejowych nr 24 i 131 w rejonie kopalni w Bełchatowie. Celem jest stworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń / Wieruszów – czytamy na rynek-kolejowy.pl.
fot.archiwum epiotrkow.pl fot.archiwum epiotrkow.pl

Wicemarszałek województwa łódzkiego, były starosta piotrkowski Piotr Wojtysiak jeszcze niedawno mówił w rozmowie z nami: - Zabiegamy o linię kolejową Piotrków – Bełchatów – Wieluń dla transportu osobowego i towarowego.

 

Wygląda zatem na to, że projekt będzie realizowany. A jego celem jest, jak podaje samorząd, budowa nowej linii kolejowej łączącej linię kolejową nr 24 (z projektowanym jej wydłużeniem w kierunku Bogumiłowa), realizowanych w ramach Kolei +, z linią kolejową nr 131 i docelowe utworzenie korytarza transportowego Piotrków Trybunalski – Bełchatów – LK 131 – Wieluń/Wieruszów. Zadaniem wykonawcy będzie selekcja wariantów i wskazanie preferowanego przebiegu. W tym celu projektant będzie musiał zdefiniować co najmniej pięć wariantów inwestycyjnych, w tym trzech opierających się na wstępnych wariantach zamawiającego. 


Termin składania ofert minął 27 czerwca. Wystartowało sześć podmiotów. Konsorcjum Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor i Instytut Kolejnictwa wyceniło zlecenie na 1,464 mln zł brutto, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 1,470 mln zł, Infra – Centrum Doradztwa – 1,654 mln zł, Schuessler-Plan Inżynierzy – 2,285 mln zł, Multiconsult Polska – 2,435 mln zł, TPF – 3,090 mln zł. Budżet wynosił 1,340 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu – kierownika zespołu (10%), eksperta ds. finansowo-ekonomicznych (15%) oraz ds. infrastruktury kolejowej (15%). Na wykonanie opracowania przeznaczono nieco ponad dziewięć miesięcy. Województwo zamierza realizować projekt z regionalnych środków unijnych.


Przypomnijmy – w lipcu zeszłego roku PKP PLK podpisały umowę na projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Zarzecze z ok. 7-kilometrowym wydłużeniem do Bogumiłowa. Warte 15,5 mln zł prace projektowe finansowane są z programu Kolej Plus. Dokumentacja ma być gotowa w I kw. 2026 r., natomiast prace budowlane zaplanowano na lata 2027-2029.

 

Projekt ma zostać zrealizowany do 2028 roku. Jego szacunkowa wartość to 661,7 mln zł, natomiast samorządy naszego regionu wydadzą na ten cel to 99,2 mln. Urząd Marszałkowski w Łodzi ma to kosztować 38,1 mln, miasto Bełchatów - 30,6 mln, Kleszczów - 24,5 mln, gmina Bełchatów - 5 mln, gmina Wola Krzysztoporska - 1 mln.

 

O sprawie pisaliśmy TUTAJ

 

za rynek-kolejowy.pl

 


Zainteresował temat?

4

2


Zobacz również

reklama

Komentarze (14)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)18.07.2024 12:40

Tylko szkoda ze nie będzie przystanku w Bogdanowie i Kacprowie przydałby się

61


nnn. ~nnn. (Gość)18.07.2024 14:39

Najpierw niech zadadzą pytanie Warszawie co z elektrownią i dalej z kopalnią. Co rząd/dy myślą o przyszłości tzw. Zagłębia Bełchatowskiego? Przez dziesiątki lat kolei porządnej tu nie było a teraz chcą to ciągnąc. Przez jakieś małe miasta.....nie wiem czy to wypali. Czy jest sens ekonomiczny???? Ale niech kombinują ....

70


Komik ~Komik (Gość)19.07.2024 09:53

Szykują dojazd do CPK..

21


Wujek Wojtek ~Wujek Wojtek (Gość)18.07.2024 12:57

Uśmiechnięci tworzą wirtualne stanowiska by było wesoło.

93


go?ć_kurierka ~go?ć_kurierka (Gość)18.07.2024 16:49

Ja i tak robię więcej kilometrów

04


XBA ~XBA (Gość)18.07.2024 14:04

Powstanie tak jak S8 od strony Wrocławia do Piotrkowa Trybunalskiego gdzie miała się łączyć z S8 od Warszawy, S12 od Radomia oraz A1. Kolejny pomysł dla mieszkańców naszego regionu na hasła wyborcze.

123


JD ~JD (Gość)18.07.2024 13:55

To połączenie było jeszcze planowane za czasów PRL-u a dalej przez Piotrków Trybunalski do Opoczna do dziś nie powstało bo nie jest to w interesie Łodzi aby pociągi kursujące pomiędzy Warszawą i Wrocławiem ją omijały. Piotrków nie ma dworca kolejowego tylko przystanek kolejowy. Czas wreszcie o tym pomyśleć.

152


go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)18.07.2024 13:34

Nie gadaj głupot robią gazociag wysokiego ciśnienia Sieradz Piotrkow Tryb Belchatow jak myślisz po co po węglu ma być elektrownia gazowo parowa

22


~ ~~ (Gość)18.07.2024 13:25

Teraz wymyślili jak kopalnia się zwija, chyba żeby za 30 lat nad jezioro jeździć

131


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat