Do lekarza? Nie tak szybko

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 11 kwietnia 201138
“Bardzo proszę redakcję o zainteresowanie się funkcjonowaniem poradni pulmonologicznej w Piotrkowie. A właściwie brakiem funkcjonowania. Od listopada 2010 usiłuję się dostać do pulmonologa...”.
fot. J. Mizerafot. J. Mizera

To fragment listu, w którym mieszkanka Piotrkowa prosi o interwencję w tej sprawie.

- Chodzi o mojego ojca, który ma 80 lat. Był pacjentem piotrkowskiego szpitala, który opuścił na początku listopada zeszłego roku. Miał udar. Później okazało się, że ma wodę w płucach oraz nieokreślone zmiany i konieczna jest wizyta u specjalisty. Na karcie wypisowej ze szpitala było zaznaczone: dalsze leczenie w poradni pulmonologicznej. Ponieważ ojciec mój jest w podeszłym wieku – wszystko załatwiam ja - wyjaśnia pani Ewa*, autorka listu.

Na początku listopada kobieta udała się do poradni pulmonologicznej w Piotrkowie, w której okazało się, iż zapisów nie ma już do stycznia. Pani Ewa przyszła zatem do poradni w pierwszych dniach stycznia i została zapisała na 12 marca. - Pani w rejestracji kazała przynieść wszystkie dokumenty, wyniki, prześwietlenia, więc wszystko zabrałam. Gdy zjawiłam się w przychodni, pani oznajmiła mi, że lekarza nie ma przez cały marzec. Dowiedziałam się, że być może będzie w kwietniu. Zapisano mnie na któregoś kwietnia, ale w międzyczasie poinformowano, że mogę udać się do pulmonologa w Rzgowie albo na przykład w Tomaszowie. Wszędzie – tylko nie w Piotrkowie. Dodatkowo musiałam z własnych pieniędzy zapłacić za prześwietlenie, gdyż skierowanie mógł wystawić tylko specjalista, do którego nie mogłam się dostać. A nie było czasu na czekanie - mówi pani Ewa.

Dodaje, że skontaktowała się z przychodnią w Rzgowie, gdzie wyznaczono jej wizytę za dwa tygodnie. Kobieta wraz ze swoim ojcem wreszcie zostali obsłużeni przez służbę zdrowia – szkoda tylko, że nie w Piotrkowie. - Nie wiem, dlaczego w takim dużym mieście przyjmuje tylko jeden lekarz... Pani Ewa w tej sprawie wystosowała pisma także do rzecznika praw pacjenta i NFZ-u w Łodzi. Czeka na odpowiedzi. - Zrobiłam to, bo zaistniała sytuacja jest dla mnie po prostu niepojęta. Tam przychodzą sami starsi ludzie i tułają się po tej przychodni. Ostatecznie pokornie stamtąd wychodzą – dodaje.

Postanowiliśmy osobiście sprawdzić, jak funkcjonuje przychodnia pulmonologiczna w Piotrkowie. Rzeczywiście – do specjalisty trudno się dostać. Najbliższy termin to dopiero czerwiec, a rejestratorka wyjaśnia taki stan rzeczy faktem, że przyjmuje tylko jeden lekarz przez 10 dni w miesiącu. Ale oczywiście, jeśli pacjent ma ochotę na szybsze załatwienie sobie wizyty, może przecież udać się do Rzgowa – jak radzi kobieta w rejestracji. W związku z zaistniałą sytuacją poprosiliśmy o komentarz Marka Konieczkę, dyrektora Samodzielnego Szpitala Wojewódzkiego im. Mikołaja Kopernika w Piotrkowie. Dyrektor podjął decyzję, że osobiście wyjaśni sprawę z panią Ewą. Tak też było. Marek Konieczko wyjaśnił kobiecie, że doszło do nieporozumienia, gdyż jej ojciec, jako pacjent pierwszorazowy w danej przychodni, powinien zostać przyjęty w jak najszybszym terminie. - Pacjent w takiej sytuacji powinien być bezwzględnie przyjęty od razu - wyjaśnił Marek Konieczko, który za nieporozumienie przeprosił panią Ewę. Dodał także, że terminy są dla pacjentów “planowych”, czyli takich, którzy mają być przyjęci któryś raz z kolei. - Pierwszorazowy pacjent musi być przyjęty w najbliższym możliwym terminie, maksymalnie w ciągu dwóch tygodni, najczęściej jednego dnia. Jest to oczywiście błąd wynikający ze strony przychodni - mówi Marek Konieczko.

Pani Ewa twierdzi jednak, że nie została poinformowana o możliwości szybszego dostania się do pulmonologa. Dyrektor szpitala zapewnił, iż wyjaśni z rejestratorkami ten fakt, gdyż miały one obowiązek udzielić takiej informacji.
Dobrym rozwiązaniem byłoby pewnie zatrudnienie jeszcze jednego lekarza bądź zwiększenie liczby godzin pracy obecnego. - Gdybym tylko mógł zatrudnić dodatkowego lekarza pulmonologa, z przyjemnością bym to zrobił. Nie ma po prostu zgłoszeń takiego specjalisty. Jedyny pulmonolog zajmuje się także działalnością publiczną (Marian Błaszczyński jest przewodniczącym piotrkowskiej Rady Miasta – przyp. red.) i w tej sytuacji przepisy zmuszają mnie do zwalniania go do wykonywania tamtej działalności - wyjaśnia Marek Konieczko, dodając, że zastanowi się nad reorganizacją poradni, aby była ona bardziej dostępna.

Pani Ewa otrzymała od doktora Konieczki obietnicę, że jej ojciec zostanie przyjęty przez lekarza w jak najszybszym terminie. Rozmowa usatysfakcjonowała panią Ewę, a dyrektor Konieczko podkreśla, że jeżeli pacjenci mają jakieś problemy związane z funkcjonowaniem przychodni, powinni zgłaszać się do rzecznika praw pacjenta, który na pewno pomoże rozwiązać problem. - Rzecznik praw pacjenta funkcjonujący zarówno dla szpitala, jak i przychodni, pani magister Elżbieta Przewodek zdecydowanie ułatwia życie wszystkim pacjentom. Można się z nią skontaktować pod numerem telefonu 44-648-03-41 – zapewnia dyrektor szpitala.

*Imię kobiety zostało zmienione.

Magdalena Waga


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (38)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Ewa ~Ewa (Gość)11.04.2011 19:02

Zgadza się Wojtku605, poradnia na Wolborskiej jest przerażająco straszna, a jeszcze bardziej przerażający są ludzie którzy tam " pracują " jak wspomniała Pani Ania, lekarza SZCz.... probował mnie "leczyć" i nikt nie przekona, że on wie co robi!!!! Nie daleko pada jabłko od jabłoni.......

00


atebba ~atebba (Gość)11.04.2011 18:10

"P51" napisał(a):
I znowy "po łbie" zbierze Bogu ducha winna rejestratorka.


Do niektórych jednak bez kija nie podchodź.

00


ktoś ~ktoś (Gość)11.04.2011 14:24

Niestety byłam pacjentką tej poradni, na własne życzenie zrezygnowałam z dalszego leczenia się w tej placówce. Brak mi słów jeśli chodzi o jej działanie i podejście do pacjenta.
A jeśli chodzi o panie rejestratorki - jedyne co polecają to prywatne wizyty u pana doktora w prywatnym gabinecie

00


witek605 ~witek605 (Gość)11.04.2011 14:09

To co pisze pani Ewa to czysta prawda i żal wszystkich pacjentów którzy leczą się w poradniach na Wolborskiej. ostatnio moja mama doświadczyła tego samego w tej samej poradni.A do tego dochodzą inne np. neurologiczna- to zgroza i dzięki za takie leczenie.Pan dr. Błaszczyński i jego poradnia jeszcze na ulicy P.O.W. nie spełniała oczekiwań chorych bo praca radnego przekładana jest na siedzenie na obradach i dietach a nie na dobro pacjentów.Za ten stan rzeczy odpowiada też pan dyr. Konieczko ponieważ wie od lat takiej sytuacji a nie czyni w tym kierunku nic bo to koledzy z sali i koło się zamyka.Może czas zmienić dyrektora placówki a wtedy......może będzie więcej lekarzy. Do całej dzałalności por. na Wolborskiej dochodzi koszmar szpitala przy ul. Rakowskiej począwszy od Izby Przyęć,przez S.O.R. a na terminach Rezonansu Magnetycznego kończąc-obłęd.

10


Ania ~Ania (Gość)11.04.2011 13:46

Popieram "babe" wszyscy trzymają sie jak dalej tego szpitala, tylko spojrzec jakcy lekrze tam pracują to wystarczy, np pan Szcz....

00


pkp ~pkp (Gość)11.04.2011 13:01

no i do tego pulmonolog zbawia Rzeczpospolitą Piotrkowską, i ma parę innych fuch, dla pacjentów czasu brak...

10


P51 ~P51 (Gość)11.04.2011 12:10

I znowy "po łbie" zbierze Bogu ducha winna rejestratorka. Za fatalną organizację pracy poradni...
Przecież pan dyrektor dobrze wie, jakie są wymogi NFZ, a jakie są lokalne możliwości i układy...
Kontrakt na poradnie zdobyty na podstawie papierów, ale nie rzeczywistości...Papier przyjmie wszystko, a urzędasy w NFZ załatwiają tylko papiery - ludzi maja w du**ie.
Rzecznik praw pacjenta...śmiech na sali...
Na układy nie ma rady...
Acha-jeszcze jedno mi sie przypomniało : ISO...

00


Baby city ~Baby city (Gość)11.04.2011 10:52

A co działa w szpitalu na Rakowskiej, wszyscy zdrowi na umyśle i chcący przeżyć trzymają się od niego z daleka. Wszyscy narzekają ale boicie się zabrać głos i powiedzieć co myślicie o tym nieudolnictwie!!!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat