Czy powróci komunikacja miejska z Piotrkowa do Bełchatowa i Sulejowa?

Tydzień TrybunalskiRegion Sobota, 20 lipca 202463
Przez lata mieszkańcy regionu korzystali z komunikacji miejskiej, aby dojechać z Piotrkowa do Bełchatowa (linia 22), czy z Piotrkowa do Sulejowa (linie 17 i 14). Z czasem jednak dojazdy zlikwidowano, gdy na obu trasach pojawiły się prywatne busy. Jak zapowiada jednak prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki jest szansa, aby taka komunikacja została przywrócona.

Ładuję galerię...

Linia nr 22 z Piotrkowa do Bełchatowa (i z powrotem) cieszyła się sporym zainteresowaniem. Wielu piotrkowian dojeżdżało bowiem do pracy. Główny przystanek znajdował się przy al. Sikorskiego. Także emzetki kursujące z Piotrkowa do Sulejowa przewoziły dużo pasażerów. Tu z kolei to sulejowianie dojeżdzali do stolicy regionu albo na zakupy, albo do pracy. - Było tanio i wygodnie – wspomina pani Jolanta, która jeździła do Bełchatowa. - Szkoda, bo busy jeżdżą jak chcą – dodaje. Potwierdza to pochodzący z Piotrkowa starosta bełchatowski Jacek Zatorski. - Kiedyś do Piotrkowa jeździła emzetka 22, a teraz tę trasę przejęły busy. Ale w ich przypadku jest różnie z punktualnością i regularnością – mówi w rozmowie z „TT". I dodaje: - Bełchatowowi brakuje przede wszystkim połączenia kolejowego, ale jak najbardziej jestem za linią do Piotrkowa. Na pewno się przyjmie.

 

Optymistycznie do sprawy podchodzi prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki. - Na pewno będę rozmawiał o tym z panią marszałek, spotkałem się też z naszymi lokalnymi parlamentarzystami. Z tego co wiem pani burmistrz Dorota Jankowska planuje przywrócenie komunikacji z Piotrkowa do Sulejowa. Taka współpraca jest bardzo mile widziana i będziemy to procedowali. I podkreśla, że uruchomienie obu linii musi być ustalone pomiędzy wieloma samorządami.


Burmistrz Dorota Jankowska twierdzi, że na razie żadnych ustaleń nie było, choć prezydent zasygnalizował, że taka opcja jest możliwa. - Jeśli tylko piotrkowskie MZK chciałoby uruchomić taką linię, to chętnie byśmy ją widzieli. Natomiast obecnie rozmawiamy na ten temat z przedsiębiorcami i wkrótce będziemy informować o rezultatach – powiedziała TT.


Sceptyczny wobec tych koncepcji jest poseł PIS Grzegorz Lorek. - Przed nami problem Bełchatowa. Rozumiem, że mamy przewozić. Ale kogo? Bezrobotnych? W jedną i drugą stronę? Parlamentarzysta przypomina o tym, że złoże w rejonie bełchatowskim niedługo się wyczerpie. Krytyczny jest także w przypadku komunikacji do Sulejowa. - Gdyby była kolej wąskotorowa, to bilety sprzedałyby się na pniu. A komunikacja autobusowa raczej nie zda egzaminu. Druga sprawa to most w Sulejowie, który się sypie.


Innego zdania jest piotrkowski radny Jan Dziemdziora, który przed laty dojeżdżał emzetką do pracy do Sulejowa. - To dobra koncepcja dla osób, które nie zawsze mogą skorzystać z samochodu. Myślę, że ludzie mogliby się przyzwyczaić, a ilość pasażerów sukcesywnie by się zwiększała. Nie wszystko co było dawniej było złe, i nie wszystko co jest teraz jest dobre.


Wicemarszałek województwa łódzkiego, były starosta piotrkowski Piotr Wojtysiak pomysł popiera, ale dodaje, że jest też inna koncepcja. - Zabiegamy o linię kolejową Piotrków – Bełchatów – Wieluń dla transportu osobowego i towarowego – podkreślił w rozmowie z nami. A jak na pomysł patrzy obecny starosta piotrkowski Piotr Łączny? - Pomysł reaktywacji tych połączeń jest jak najbardziej trafiony, ale jego realizacja zależy od tego, czy mieszkańcy powiatu piotrkowskiego i miasta Piotrkowa Trybunalskiego będą zainteresowani korzystaniem z transportu zbiorowego. Warto zatem przeprowadzić konsultacje, także z samorządami gminy Sulejów oraz miasta Bełchatowa i powiatu bełchatowskiego. Ze swojej strony deklarujemy oczywiście możliwość skorzystania z przystanków na Powiatowym Centrum Przesiadkowym.

 

W lutym 1983 roku Zakład Komunikacji Miejskiej Piotrków Trybunalski obsługiwał 19 linii autobusowych, w tym 14 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i Gomulina oraz 3 międzymiejskie - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego i Sulejowa. W 1986 roku w Piotrkowie Trybunalskim istniało 25 linii autobusowych, w tym 15 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i 8 międzymiejskich - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego, Sulejowa i Tuszyna. Od 1989 roku ZKM w Piotrkowie Trybunalskim uruchamiał w wakacje linie „zielone" kursujące do miejscowości wypoczynkowych: Sulejów-Podklasztorze, Bronisławów (1991, 1995), Barkowice Mokre (1995, 1996). Od 1990 roku rozpoczęła się ekspansja piotrkowskiej komunikacji poza teren miasta. W lutym 1990 roku uruchomiono linię 16 do Przygłowa. Również w 1990 roku obsługa linii 13 Piotrków Trybunalski - Bełchatów została rozdzielona między 2 zakłady: ZKM Piotrków Trybunalski i ZKM Bełchatów.
za mzk.piotrkow.pl


Zainteresował temat?

7

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (63)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gof ~gof (Gość)20.07.2024 10:48

Popieram. Koniec z drogimi, niewygodnymi busami. Przywróćcie bezpieczny, przystosowany do potrzeb wszystkich mieszkańców transport publiczny.

160


gość PT ~gość PT (Gość)21.07.2024 00:19

Pytanie czy będzie wystarczająca frekwencja. Jeśli będzie podobna do tej na kursach uruchamianych przez Urząd Marszałkowski to to może być krucho - dopłacimy wszyscy.
Co do braku kursów w niedziele to sprawa uważam jest prosta. Ktoś wydaje pozwolenie na uruchomienie linii i stawia warunek : w soboty jest 75% kursów z dnia roboczego a w niedzielę 50%.. Chcesz świadczyć usługę przewozu to na takich właśnie warunkach, a nie spijać śmietankę, Może w niedzielę bilet powinien być droższy ale dostępność powinna być.

30


komunista ~komunista (Gość)21.07.2024 20:43

teraz to nawet do WORD'u nie można dojechać MZKą

50


Serp ~Serp (Gość)21.07.2024 15:05

Jeśli nic nie ma w tym mieście dla mieszkańców to może darmowa linia MZK basenów nie ma dla mieszkańców kąpieliska z prawdziwego zdarzenia brak basen który powstanie na zwirkach to przypomina basen koło domu nie dla dorosłego człowieka wygląda jak basen strażacki na zawodach osp

31


xgośćx ~xgośćx (Gość)20.07.2024 12:23

Nie zapominajcie o tasie Piotrków - Wolbórz - Tomaszów. Wolbórz to tragicznie wykluczona komunikacyjnie mieścina, do której i z której w niedzielę nie ma żadnego transportu publicznego. Brak tu też bezpośredniej komunikacji z wieloma innymi miastami, chociażby z Łodzią, do której trzeba jechać okrężnymi trasami przez Tomaszów czy Piotrków.

130


Piotrkowianin Piotrkowianinranga20.07.2024 17:28

Cytuję:
Przez lata mieszkańcy regionu korzystali z komunikacji miejskiej, aby dojechać z Piotrkowa do Bełchatowa (linia 22), czy z Piotrkowa do Sulejowa (linie 17 i 14).


Gwoli ścisłości do reformy układu linii komunikacji miejskiej do Sulejowa jeździły aż 3 linie: 17 (z ul. Nowowiejskiej), 20 (z lotniska) i 21 (z FMG "Pioma"). Po reformie 2 pierwsze zniknęły, a linia 21 zmieniła numer na 14, natomiast kursująca do Bełchatowa linia 22 zmieniła numer na 13. Po kilku latach obsługę tej linii przejął MZK Bełchatów, który nadał jej numer 22.

100


go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)21.07.2024 12:38

Dziś komunikacja publiczna powinna być opodatkowana i utrzymywana z podatków jak policja straz czy służba zdrowia to by to miało sens bo pieniądze by wpływały z podatku

17


romek ~romek (Gość)20.07.2024 23:40

Mamy XXI wiek a decydenci chcą wróci do kolejki wąskotorowej czy autobusów _ to wszystko to już przeżytek.. Czy nie lepiej pomyśleć o tanich liniach lotniczych. To tylko Warszawa, Kraków, Radom oraz inne miasta zasługują na nowoczesną i szybką komunikację?

28


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)21.07.2024 08:47

Nie wiem czy mam rację ale był kiedyś taki zwyczaj że były trasy gdzie autobusy jeździły okólnie miały określoną częstotliwość na przykład co 30 minut i jakoś to funkcjonowało teraz trasa od do może by wrócić do takich zwyczajów gdzie autobus objeżdża całe miasto a nie ludzie idą do autobusu tyle ile nim jadą

31


go?ć_jan ~go?ć_jan (Gość)21.07.2024 05:26

Prawda jest taka że władze samorządowe z Bełchatowa nie są zainteresowane uruchomieniem połączenia autobusowego do Piotrkowa Trybunalskiego chodzi tu głównie o to aby młodzież nie uciekała do szkół do Piotrkowa Trybunalskiego.

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat