Czy powróci komunikacja miejska z Piotrkowa do Bełchatowa i Sulejowa?

Tydzień TrybunalskiRegion Sobota, 20 lipca 202463
Przez lata mieszkańcy regionu korzystali z komunikacji miejskiej, aby dojechać z Piotrkowa do Bełchatowa (linia 22), czy z Piotrkowa do Sulejowa (linie 17 i 14). Z czasem jednak dojazdy zlikwidowano, gdy na obu trasach pojawiły się prywatne busy. Jak zapowiada jednak prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki jest szansa, aby taka komunikacja została przywrócona.

Ładuję galerię...

Linia nr 22 z Piotrkowa do Bełchatowa (i z powrotem) cieszyła się sporym zainteresowaniem. Wielu piotrkowian dojeżdżało bowiem do pracy. Główny przystanek znajdował się przy al. Sikorskiego. Także emzetki kursujące z Piotrkowa do Sulejowa przewoziły dużo pasażerów. Tu z kolei to sulejowianie dojeżdzali do stolicy regionu albo na zakupy, albo do pracy. - Było tanio i wygodnie – wspomina pani Jolanta, która jeździła do Bełchatowa. - Szkoda, bo busy jeżdżą jak chcą – dodaje. Potwierdza to pochodzący z Piotrkowa starosta bełchatowski Jacek Zatorski. - Kiedyś do Piotrkowa jeździła emzetka 22, a teraz tę trasę przejęły busy. Ale w ich przypadku jest różnie z punktualnością i regularnością – mówi w rozmowie z „TT". I dodaje: - Bełchatowowi brakuje przede wszystkim połączenia kolejowego, ale jak najbardziej jestem za linią do Piotrkowa. Na pewno się przyjmie.

 

Optymistycznie do sprawy podchodzi prezydent Piotrkowa Juliusz Wiernicki. - Na pewno będę rozmawiał o tym z panią marszałek, spotkałem się też z naszymi lokalnymi parlamentarzystami. Z tego co wiem pani burmistrz Dorota Jankowska planuje przywrócenie komunikacji z Piotrkowa do Sulejowa. Taka współpraca jest bardzo mile widziana i będziemy to procedowali. I podkreśla, że uruchomienie obu linii musi być ustalone pomiędzy wieloma samorządami.


Burmistrz Dorota Jankowska twierdzi, że na razie żadnych ustaleń nie było, choć prezydent zasygnalizował, że taka opcja jest możliwa. - Jeśli tylko piotrkowskie MZK chciałoby uruchomić taką linię, to chętnie byśmy ją widzieli. Natomiast obecnie rozmawiamy na ten temat z przedsiębiorcami i wkrótce będziemy informować o rezultatach – powiedziała TT.


Sceptyczny wobec tych koncepcji jest poseł PIS Grzegorz Lorek. - Przed nami problem Bełchatowa. Rozumiem, że mamy przewozić. Ale kogo? Bezrobotnych? W jedną i drugą stronę? Parlamentarzysta przypomina o tym, że złoże w rejonie bełchatowskim niedługo się wyczerpie. Krytyczny jest także w przypadku komunikacji do Sulejowa. - Gdyby była kolej wąskotorowa, to bilety sprzedałyby się na pniu. A komunikacja autobusowa raczej nie zda egzaminu. Druga sprawa to most w Sulejowie, który się sypie.


Innego zdania jest piotrkowski radny Jan Dziemdziora, który przed laty dojeżdżał emzetką do pracy do Sulejowa. - To dobra koncepcja dla osób, które nie zawsze mogą skorzystać z samochodu. Myślę, że ludzie mogliby się przyzwyczaić, a ilość pasażerów sukcesywnie by się zwiększała. Nie wszystko co było dawniej było złe, i nie wszystko co jest teraz jest dobre.


Wicemarszałek województwa łódzkiego, były starosta piotrkowski Piotr Wojtysiak pomysł popiera, ale dodaje, że jest też inna koncepcja. - Zabiegamy o linię kolejową Piotrków – Bełchatów – Wieluń dla transportu osobowego i towarowego – podkreślił w rozmowie z nami. A jak na pomysł patrzy obecny starosta piotrkowski Piotr Łączny? - Pomysł reaktywacji tych połączeń jest jak najbardziej trafiony, ale jego realizacja zależy od tego, czy mieszkańcy powiatu piotrkowskiego i miasta Piotrkowa Trybunalskiego będą zainteresowani korzystaniem z transportu zbiorowego. Warto zatem przeprowadzić konsultacje, także z samorządami gminy Sulejów oraz miasta Bełchatowa i powiatu bełchatowskiego. Ze swojej strony deklarujemy oczywiście możliwość skorzystania z przystanków na Powiatowym Centrum Przesiadkowym.

 

W lutym 1983 roku Zakład Komunikacji Miejskiej Piotrków Trybunalski obsługiwał 19 linii autobusowych, w tym 14 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i Gomulina oraz 3 międzymiejskie - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego i Sulejowa. W 1986 roku w Piotrkowie Trybunalskim istniało 25 linii autobusowych, w tym 15 miejskich, 2 podmiejskie - do Bujen i 8 międzymiejskich - do Bełchatowa, Tomaszowa Mazowieckiego, Sulejowa i Tuszyna. Od 1989 roku ZKM w Piotrkowie Trybunalskim uruchamiał w wakacje linie „zielone" kursujące do miejscowości wypoczynkowych: Sulejów-Podklasztorze, Bronisławów (1991, 1995), Barkowice Mokre (1995, 1996). Od 1990 roku rozpoczęła się ekspansja piotrkowskiej komunikacji poza teren miasta. W lutym 1990 roku uruchomiono linię 16 do Przygłowa. Również w 1990 roku obsługa linii 13 Piotrków Trybunalski - Bełchatów została rozdzielona między 2 zakłady: ZKM Piotrków Trybunalski i ZKM Bełchatów.
za mzk.piotrkow.pl


Zainteresował temat?

7

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (63)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

go?ć_gosc ~go?ć_gosc (Gość)20.07.2024 09:22

Rozkłady trzeba dostosować do czasu wyjazdu i powrotu z pracy kluczowe godz to po 5 rano po 6 po 13 po 14 i po 22 w tyg w obie strony i po godz 6 rano w sobotę i po 14 żeby było czym z nocki i rannej zmiany wrócić Za dużo jest w ciągu dnia a wieczorem nie ma

40


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)20.07.2024 07:56

Po co do sulejowa MZK ?skoro sporo przewoźników jeździ na trasie Piotrków _Sulejów i Sulejów Piotrków

27


iaiaia .. ~iaiaia .. (Gość)20.07.2024 09:08

własnie dlatego, że nie ma połaczeń lokalnych PT-Bełchatów mój znajomy nie mógł podjąć tam pracy. Jesli ktoś nie ma samochodu a busy ostatnie jeżdżą ok 18, a człowiek idzie do pracy lub z pracy o 22 to jak ma się dostać ?

60


obs. ~obs. (Gość)20.07.2024 08:40

Sam korzystałem z tej linii 22 od mniej więcej połowy lat 90-tych. Chciałem jeszcze nadmienić ,że PKS bełchatowski puszczał jeszcze linię tzw. podmiejską czy jakoś tak. Obie miały duże obłożenie. Nadmienię tylko ,że w latach 90-tych do Bełchatowa jeździła do pracy spora grupa nauczycieli ,policjantów i urzędników ,sprzedawców. Zahamowała to wszystko reforma administracyjna i tak jest do dzisiaj....Bełchatowa i Piotrkowa nic już nie łączy oprócz tego ,że mówimy po polsku...Niechęć do siebie samorządowych władz Piotrkowa i Bełchatowa w poprzednich latach zrobiła swoje.

80


Piotrkowski ~Piotrkowski (Gość)20.07.2024 07:55

Panie Lorek lepiej nie wypowiadaj się vpan na temat Sulejowa bo wasza partyjka na czele z Antonim obiecywaliscie s12 i co obiecanki cacanki a glupiemu radosc

113


Sulejowianka ~Sulejowianka (Gość)20.07.2024 07:12

Co ma wspólnego walący się most w Sulejowie z wykluczeniem komunikacyjnym Sulejowa w niedzielę?
XXI wiek,centrum Polski i nie ma jak dojechać do Piotrkowa i z powrotem. Dobrze,że jeżdzi"Opoczno"bo byłaby tragedia.Im się jakoś opłaci.Jeżdzą rzadko ,ale jeżdżą.Pan Lorek niech da sobie już spokój w temacie Sulejowa,bo był przyjacielem
poprzedniego Burmistrza i wyszło jak wyszło.Dość tej opcji politycznej w Sulejowie.Nareszcie zaczęli pokazywać się INNI,nie tylko
Antoni i jego świta.

72


G ~G (Gość)20.07.2024 06:13

Braknie pradu na tak długą trase

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat