Czy potrzebny jest tunel pod przejazdem?

Strefa FM Niedziela, 24 lipca 202261
W przypadku zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie, często po obu stronach zapór czeka spory sznur samochodów. Czas oczekiwania - zdaniem wielu kierowców - nie należy do najkrótszych. Zatem czy budowa tunelu pod torowiskiem rozwiązałaby problemy w tym miejscu? Sprawdziliśmy czy taka inwestycja byłaby możliwa.
fot. T. Stachaczyk fot. T. Stachaczyk

W sondzie przeprowadzonej przez epiotrkow.pl aż 57% ankietowanych uważa, że taka inwestycja jest niezbędna. 27% uczestników sondy uważa, że tunel mógłby powstać, ale nie jest to priorytetowa sprawa dla Piotrkowa. 5% ankietowanych nie jest przekonanych do takiej inwestycji, a 12% uważa, że tunel jest kompletnie niepotrzebny.

 

A co na ten temat uważają sami kierowcy? Reporter Strefy FM rozmawiał z nimi, gdy oczekiwali na podniesienie zapór. Posłuchaj:

 

Czy taka inwestycja na ul. Roosevelta w Piotrkowie jest możliwa? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie nie ma planów budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie PLK wspólnie z samorządami realizują projekt budowy wiaduktów drogowych nad torami lub tuneli drogowych pod torami. W perspektywie finansowej na lata 2021-2027 planujemy kontynuację tego projektu. Wówczas możliwe będzie dofinansowanie zadań samorządowych w zakresie budowy bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Szczegółowe kryteria i zasady naboru zadań zostaną ustalone po zapewnieniu finansowania dla Krajowego Programu Kolejowego do 2030. Jesteśmy otwarci na rozmowy z samorządem w sprawie ewentualnej realizacji inwestycji w kolejnych latach - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

A jakie zdanie na ten temat ma piotrkowski samorząd?

Obecnie nie ma planów budowy tunelu pod torami na ul. Roosevelta. Droga ta ma swoją alternatywę w postaci ulic: Żelazna, Piłsudskiego, Kopernika, a zatem w zderzeniu z innymi potrzebami miasta w zakresie budowy i remontów ulic nie jest to inwestycja priorytetowa. Bardziej potrzebna jest budowa ulic na terenach nowo powstałych osiedli mieszkaniowych oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy. Kilka lat temu miasto opracowało koncepcje budowy tunelu pod torami w ul. Słowackiego. Inwestycja ta nie doszła do skutku ze względu na bardzo wysokie koszty związane z koniecznością rozbudowy układu komunikacyjnego w przypadku realizacji tunelu. Co więcej PKP deklarowały finansowanie tej inwestycji tylko i wyłącznie w zakresie terenu pod torami i z góry określonej kwocie. Bez możliwości zwiększenia dofinansowania przez PKP, mimo że na podstawie wykonanego projektu wraz z kosztorysem już na tym etapie było wiadomo, że jest ono za niskie. Szacowanie kosztów odbyło się tylko na podstawie koncepcji. Oczywiście, jak tylko PKP ogłosi swój program to zapoznamy się z jego wytycznymi i poddamy analizie jego zapisy - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie.


Zainteresował temat?

8

2


Zobacz również

reklama

Komentarze (61)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

XBA ~XBA (Gość)24.07.2022 18:02

Kiedy były pieniądze z UE na takie inwestycje to władze Piotrkowa Trybunalskiego nie wykazały żadnej inicjatywy. Mógł powstać wiadukt na ulicy Rolniczej i Roosevelta. Na ulicy Słowackiego ze względu na zabudowę nie da się go wykonać bez wyburzeń. Nawet na stacji PKP nie wykonano podziemnych przejść. Inicjatywa słuszna ale nie do zrealizowania ze względu na brak pieniędzy!

80


Zgrywus ~Zgrywus (Gość)24.07.2022 17:48

Ja nie widzę światełka w tym tunelu

71


Marek 01 ~Marek 01 (Gość)24.07.2022 17:04

Potrzebna obwodnica północna, ktora była w planach, bo miasto nie może funkcjonować na bazie istniejących dróg. A co z aleja 800? Kolejny odcinek do nikąt?

30


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)24.07.2022 16:23

Bardzo potrzebny ale na Rolniczej

31


antydoda* ~antydoda* (Gość)24.07.2022 13:01

Chłopstwu się zachciewa tunelów !

46


gregu ~gregu (Gość)24.07.2022 15:57

Zamknąć miasto dla buraków z wioch !

24


olo ~olo (Gość)24.07.2022 15:57

A co ? chłopki nie mają jak do pracy do Haeringa dojechac ?

23


Hmmm ~Hmmm (Gość)24.07.2022 15:41

Moim zdaniem u nas mieście priorytetem jest Skarbonkoteka i drogi budowane pod kątem deweloperów. Przemysł leży, komunikacja miejska pod względem połączeń - tragedia (tabor jest OK), drożyzna opłat za wodę, śmieci i podatki,a płaca jedna z najniższych w Polsce. Region z historią, dobra lokalizacja... a miasto kuleje... Swoją opinię wyrażę przy urnie wyborczej.

60


stefan ~stefan (Gość)24.07.2022 11:11

taki tunel bardziej by się przydal na słowackiego gdzie przejazd w tygodniu w godzinach szczytu jest wiecznie zamknięty....
rosvelta i żelazna tam potrzeba takiego tunelu jest znikoma zeby nie powiedziec ze zadna

36


Ezg ~Ezg (Gość)24.07.2022 15:33

Nie wiem jaki to problem.Wzieliby Grześka mo koparkę, wywrotki dużo by pewnie nie wziun.

21


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat