Czym jest co-packing?
Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że co-packing odnosi się do różnego rodzaju usług związanych z pakowaniem, przepakowywaniem, a także wymianą opakowań. Warto zauważyć, że dzięki takiemu działaniu, do klientów trafiają produkty w nienaruszonym stanie. Poza tym zadbane opakowanie wzbudza zaufanie do firmy, ponieważ klienci wiedzą, że są ważni i szanowani. Właśnie dlatego co-packing jest coraz chętniej wybierany przez różne przedsiębiorstwa. W końcu przywiązanie klientów do danej marki należy budować jeszcze przed rozpakowaniem. Warto jednak pamiętać, że nie każda firma logistyczna zajmuje się co-packingiem. Dlatego należałoby przede wszystkim zwrócić uwagę na: http://pro-log.com.pl/.
Nie tylko pakowanie
Warto zwrócić uwagę na to, że firmy zajmujące się co-packingiem zazwyczaj nie zajmują się jedynie pakowaniem i przepakowywaniem. Możliwa jest również zmiana opakowania na nowe, ale również inne ciekawe usługi. Należałoby przede wszystkim pamiętać o zamianie opakowań zbiorczych na jednostkowe, co jest szczególnie polecane dla przedsiębiorstw, którzy zajmują się produkcją hurtową, ale prowadzą też sprzedać detaliczną. Dzięki temu nie muszą sami zajmować się przepakowywaniem określonych towarów, tylko zlecają to zadanie zewnętrznej firmie. Poza tym co-packing często obejmuje też tworzenie zestawów promocyjnych, pakowanie do folii, a także drukowanie i dodawanie wszelkiego rodzaju materiałów promocyjnych. Dzięki temu procesowi produkt jest całkowicie gotowy do wysyłki.
Jakie są zalety co-packingu?
Trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach niezwykle trudne jest to, by na dłużej przywiązać klienta do jakiejś marki. Mnogość wyborów i ciągłe udoskonalenie sprawia, że konkurencja jest coraz większa, ale też konsumenci mają ogromny wybór. Właśnie dlatego jedną z największych zalet co-packingu jest to, że daje możliwość stworzenia więzi pomiędzy klientem a producentem. Wszystko dzięki temu, że do obrotu trafiają produkty, które zwracają na siebie uwagę jeszcze przed rozpakowaniem. Jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że nie jest to jedyna zaleta, o której należałoby pamiętać.
Przykładowe zalety
- Korzyści finansowe – przede wszystkim jest to zauważalne dla przedsiębiorstw, które zatrudniają zewnętrzne firmy, ponieważ nie są zobowiązane do zakupu wszystkich koniecznych urządzeń.
- Dobry PR – zadbane opakowanie to na pewno duży atut, który wpłynie na dobrą reputację firmy.